به گفته معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت شهروندان و اهمیت کاهش آلودگی هوا و لزوم کاهش آلاینده‌های هوا، ممنوعیت تردد وسایل نقلیه فرسوده در فروردین 98 اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۸۲

‌به گزارش جام‌جم، مسعود تجریشی در نشست مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در بحث آلودگی هوا، از سال 1396 تا به حال شاهد بهبود کیفیت هوا در کلانشهر تهران هستیم.
وی ادامه داد: تجربه نشان می‌‌دهد معمولا هوا در شش ‌ماه اول سال بهتر از شش ماهه دوم است و همه این مسائل ریشه در تغییر اقلیم دارد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌شود برای کاهش آلودگی هوا در این راستا انجام داد، حذف گوگرد از سوخت است که این امر یک اقدام موثر در حذف یک آلاینده خطرناک به‌شمار می‌رود.
تجریشی بیان کرد: بر همین اساس ممنوعیت استفاده وسیله نقلیه فرسوده در فروردین 1398 اجرایی می‌شود، از سوی دیگر برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و اسقاط موتورسیکلت‌ها لازم است کیفیت سوخت نیز مورد بازنگری قرار گیرد.
معاون محیط زیست انسانی افزود: بخشی از دستاوردهای کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که شامل به‌روزرسانی و نظارت بر معاینه فنی، نظارت بر گواهینامه آلایندگی در زمان تولید، مشارکت در اجرای طرح LEZ و نوسازی تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌هاست با جدیت در سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌شود که در این خصوص نیازمند همکاری دیگر نهادهای کشور هستیم. پایان بخشیدن به موضوع آلودگی هوا در کشور نیازمند یک عزم ملی و اراده سیاسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها