نمایندگان ایران در قطر برای صعود می‌جنگند

روز سخت سایپا و ذوب‌آهن

از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز به وقت تهران دو مسابقه حساس برای فوتبال باشگاهی ایران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۱۱

سایپا که در دور اول مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا مقابل پنجاب هند به برتری رسید امروز باید در ورزشگاه جاسم بن حمد، زمین اختصاصی الریان به مصاف این تیم برود. در ترکیب تیم الریان بازیکنانی از برزیل (لوکا بورخس بازیکن قرضی کورینتیانس ـ مهاجم)، اروگوئه (گونزالو ورا ـ مدافع)، ونزوئلا (ژلمین ریواس ـ مهاجم)، لیبی (دوکالی ـ هافبک) و کره‌جنوبی (میونگ جین ـ هافبک) دیده می‌شوند.
سرمربی آرژانتینی الریان رادولفو آروئا باره‌نا است و در کادر فنی این تیم 3 هموطنش و دو برزیلی را در کنار خود دارد.
الریان در جدول لیگ ستارگان قطر سوم است و 11 امتیاز با السد صدرنشین فاصله دارد.
علی دایی برای این بازی به شاگردان جوان خود امید فراوانی دارد. آنها تنها سرمایه سایپا در این بازی خواهند بود. با توجه به نتایج سایپا در این فصل بخصوص بعد از جدایی مهدی ترابی، باید کار سایپا را بسیار سخت توصیف کرد.
امید کمرنگ ذوب
علیرضا منصوریان تغییر ات مد نظر مدیران باشگاه ذوب‌آهن را در این تیم ایجاد نکرده است. ذوب‌آهن با منصوریان بردی در لیگ برتر به دست نیاورده و حاصل 4 بازی این تیم در لیگ، 3 تساوی و یک شکست بوده است. ذوب‌آهن برای برخاستن نیاز به مسابقه‌ای بزرگ دارد که شاید آن بازی همین بازی امروز باشد. الغرافه که مهدی طارمی را در اختیار دارد برای این فصل نام وسلی اسنایدر را خط زد تا امشب در ورزشگاه ثانی بن جاسم، با مهاجم ایرانی اش مقابل یک تیم ایرانی قرار بگیرد. الغرافه بازیکنان خارجی نامداری ندارد و جمال مدافع سودانی، آمادو هافبک پرتغالی، لوکاس مندز مدافع برزیلی، ولادیمیر ویس هافبک اسلواک و مصطفی عصام مصری در این تیم دیده می‌شوند که قدرت چندانی ندارند و حتی در لیگ قطر هم نتوانسته‌اند به تیم خود کمک کنند و الغرافه با این بازیکنان در رده هشتم جدول 12 تیمی لیگ ستارگان قطر قرار دارد.
کریستین گوکف، سرمربی فرانسوی الغرافه مجموعه‌ای از مربیان خارجی از برزیلی گرفته تا الجزایری و ایتالیایی را در کنار خود دارد؛ اما این حضور پرتعداد هم کاری برای الغرافه انجام نداده است. گرچه ذوب‌آهن با منصوریان درخشان ظاهر نشده، اما برد در مرحله اول پلی‌آف مقابل الکویت از سویی و همین‌طور عملکرد ضعیف الغرافه در لیگ ستارگان قطر، موجب می‌شود روزنامه‌های امید ذوبی‌ها بسته نشود.
پرسپولیس، منتظر بازی امارات
امروز در مرحله دوم پلی‌آف، یک بازی هم در امارات برگزار می‌شود که این بازی برای پرسپولیس (قهرمان فصل قبل لیگ برتر که مستقیم به مرحله گروهی رفته است) اهمیت دارد. ورزشگاه آل مکتوم از ساعت 18:30 به وقت تهران از بازی النصر امارات و پاختاکور ازبکستان پذیرایی می‌کند. برنده این بازی به گروه D لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت. جایی که تیم‌های پرسپولیس ایران، السد قطر و الاهلی عربستان در آن حضور دارند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها