در طرح رعد پلیس 24 باند سارقان پایتخت منهدم شدند

سارقان به دنبال گوسفندها

24 باند سرقت در طرح رعد پلیس پایتخت منهدم شد و ماموران پلیس 687 سارق و مالخر را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۷۲

به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه 22‌مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت گفت: بیست و دومین مرحله طرح رعد با همت و تلاش همکارانم در پلیس پیشگیری و کلانتری‌های تهران به مرحله اجرا گذاشته شد و در این مرحله حدود ۲۹۰ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد. به عبارت دیگر همکارانم در ۲۹۰ نقطه حضور پیدا کردند و با شناسایی محل‌های آلوده به حضور سارقان و مالخران ۶۸۷ سارق و مالخر را دستگیر کردند.
وی با بیان این‌که در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۶ قلم جنس مسروقه در این مرحله از طرح رعد کشف شد، گفت: امیدواریم بتوانیم این اموال را به سرعت به مردم تحویل دهیم.
سردار رحیمی با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۸۵۱ پرونده تشکیل و ۲۴ باند سرقت نیز تا این لحظه متلاشی شده، گفت: ارزش اموال کشف‌شده حدود ده میلیارد تومان است.
به گفته وی، از جمع ۶۸۷ سارق و مالخری که دستگیر شدند، ۳۴۵ نفر دارای سابقه متعدد از یک تا چند بار زندان هستند و ۳۴۲ نفر دیگر نیز جزو سارقانی هستند که برای اولین بار در کار سرقت وارد شده‌اند.
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۰ دلال ارز در پایتخت خبر داد و تاکید کرد که اعلام قیمت کاذب و دروغین برای ارز ممنوع است و پلیس در فضای مجازی نیز با آن برخورد می‌کند.
وی درباره کشف محموله موادمخدر تریاک در بار توت فرنگی گفت: ماموران کلانتری خانی‌آباد تهران پنج کیلو تریاک را در بار کامیونی که محموله‌اش 300 کیلوتوت فرنگی بود کشف کردند. راننده در برابر دریافت 500 هزارتومان محموله تریاک را از شهرستان جیرفت برای تحویل به مردی در تره‌بار تهران حمل کرده بود. با اعتراف وی، خریدار محموله نیز بازداشت شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت تاجر 47 ساله پوشاک که در خانه‌ا‌ش مشروبات الکلی با براده‌های طلا نگهداری می‌کرد، خبر داد و افزود: ماموران کلانتری دولت آباد این مرد را در خانه‌ای ویلایی در دولت‌آباد بازداشت کردند. اوساکن نیاوران بود . متهم تاجر پوشاک است که اعتراف کرده مشروبات الکلی با براده‌های طلا را برای مهمانی‌هایش که تاجرانی از کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه و... بودند به قیمت سه میلیون تومان خریده بود.
وی درباره بازداشت دو سارق لوازم داخل خودرو نیز گفت: یکی از آنها متهم 30 ساله سابقه داری بود که ضبط و پنل خودروهای پارک شده در شمال تهران را سرقت می‌کرد. او پس از دستگیری به 150 فقره اعتراف کرد. همدستش مرد شیشه‌ای 45 ساله است که سابقه شرب خمر و دعوا و درگیری منجر به جرح داشته و سه سال زندانی بود. او بعد از آزادی کمپی را راه‌اندازی کرده، اما این اواخر به خاطر اعتیاد دوباره به شیشه کمپ او پلمب شد. او با پرسه زدن در محله‌های شمال و شمال غرب تهران و شناسایی خودروهای مدل بالا لوازم باارزش داخل خودروها را سرقت کرده و با پول آن شیشه برای مصرف می‌خرید.

دزدی برای کادوی نامزد

فرشید 20 ساله، تا اول دبیرستان درس خوانده است. در بنگاه املاک کار می‌کرد و برای اولین‌بار بازداشت می‌شود. تازه نامزد کرده و برای تهیه پول خرید کادوی ولنتاین دست به سرقت زد که ناکام ماند.
از نحوه سرقت بگو.
شب ولنتاین می‌خواستم برای نامزدم کادو بخرم که پول نداشتم، رفتم سمت خانه برادرم تا از او پول قرض بگیرم که دیدم در ورودی خانه ویلایی همسایه‌شان باز است. با دیدن کفش کتانی مارکداری که در حیاط بود، وسوسه شدم آن را سرقت کرده و با فروش آن برای نامزدم کادو بخرم.
چطور دستگیر شدی؟
وقتی وارد خانه شدم، ناگهان صاحبخانه سررسید و ترسیدم و در حمام پنهان شدم. صاحبخانه که متوجه حضورم شده بود، در حمام را از بیرون قفل کرد و موضوع را به پلیس خبر داد.

حفر گودال برای سرقت احشام

عیوض 50 ساله و دوستش افشین 45 ساله دست به شیوه‌ای عجیب برای سرقت احشام زده بودند و با فروش آن مواد می‌خریدند. متهم پس از ورشکستگی راهی زندان شد و همسرش طلاق غیابی گرفت.
عیوض از زندگی‌ات بگو.
دو دختر و دو پسر دارم. ده سال زندان بودم و هفت سال پیش که آزاد شدم زنم طلاق غیابی گرفته و با خانواده‌اش به آمریکا سفر کرده بود. از زمانی که به زندان افتادم، فرزندانم را ندیدم. حالا هم معتاد به شیشه‌ام.
چرا زندانی بودی؟
کارخانه پارچه‌بافی و با اکثر کشورها معامله داشتم. 17 سال پیش برای گسترش کارم از 50 نفر برای سرمایه‌گذاری پول گرفتم. در جریان معامله‌ای که با تاجری در ارمنستان داشتم، به او پارچه‌های برزنتی دادم و قرار شد او دستگاه‌های نساجی تحویلم دهد که نداد و750 میلیون تومان سرم کلاه گذاشت. من ماندم و کلی بدهی. ده سال در زندان‌های قصر، اوین و قزل‌حصار بودم. برادرم 180 میلیون تومان بدهی‌ام را داد و بعد از ده سال آزاد شدم و هفت سال است که بیرون آمدم. فروش ضایعات آهن را شروع کردم که همان موقع با دوستم افشین که لیسانس تاسیسات و مغازه ضایعات آهن داشت آشنا شدم.
گوسفندان را چطور سرقت می‌کردید؟
یک روز به‌طور اتفاقی در باقرشهر گوسفندی که داخل چاله‌ای به عمق هفت متری افتاده بود را نجات دادیم و بعد فروختیم و پولش را میان هم تقسیم کردیم. همان چاله جرقه سرقت‌ها را در ذهنمان زد. در ادامه با شناسایی دامداری‌ها در مسیر حرکت گله‌هایشان گودال‌هایی یک متری حفر می‌کردیم. خودمان در گودال‌ها پنهان شده و به محض افتادن گوسفندان، بز و میش، دست و پا و چشمان حیوان‌ها را بسته و از گودال خارج کرده و این حیوان‌ها را که دو تا سه میلیون تومان قیمت داشتند به مردی از 150 هزارتومان تا یک میلیون تومان فروخته و با پول آن شیشه برای مصرف می‌خریدیم. در یکی از سرقت‌ها 13 بز و گوسفند را سرقت کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها