محمدجواد ظریف، وزیر خارجه برای ارائه توضیحاتی درخصوص ادعاهایش درباره پولشویی همچنین بررسی موضوع استیضاحش در فراکسیون امید و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور یافت که در نهایت کمیسیون امنیت ملی تصمیم گرفت بررسی استیضاح وزیر خارجه به دو هفته دیگر موکول شود.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۱۶

به گزارش ایرنا، علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون اظهار کرد: در این جلسه که با موضوع بررسی موضوع استیضاح وزیر خارجه برگزار شد، آقای ظریف حضور یافت و توضیحاتی ارائه کرد.
وی گفت: در این جلسه بنا شد در مورد استیضاح وزیر خارجه تا دو هفته دیگر بررسی‌های بیشتری انجام گیرد، دو طرف در این باره بیشتر فکر کنند و تا دو هفته دیگر بررسی‌ها را ادامه دهند.
در نظام، اراده برای مبارزه با پولشویی وجود دارد
ظریف در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پولشویی در همه جای دنیا هست و در کشور ما نیز با توجه به مسأله مواد‌مخدر و فسادی که وجود دارد فرار مالیاتی هم امکان دارد. بالاخره پولشویی در همه این موارد صورت می‌گیرد اما آنچه مهم است این که با تصویب لوایحی که دولت به مجلس ارائه کرده جلوی زمینه‌هایی را که می‌تواند برای مبارزه با پولشویی باشد،بگیریم.
وی عنوان کرد: بنده به عنوان فردی که همواره از نظام دفاع کرده‌ام، واقعیت را همه جا گفته‌ام. این واقعیت است که در کشور ما نیز مانند همه کشورهای دنیا پولشویی وجود دارد اما این واقعیت به این معنا نیست کسی با پولشویی همراهی می‌کند.
برای مثال چند روز قبل در آلمان چنین موضوعی مطرح شد. البته در کشورهای دیگر نیز این مسأله وجود دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین بیان کرد: بنده احساس می‌کنم در کل نظام اراده و تعهد وجود دارد که این کار صورت گیرد.
همچنین جلال میرزایی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با اشاره به حضور ظریف در جلسه دیروز این فراکسیون گفت: وزیر خارجه کشورمان درباره موضوع پولشویی توضیحاتی به اعضای فراکسیون ارائه کرد که قانع‌کننده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها