کد خبر: ۱۱۹۲۰۹۸

موادغذایی جنبه‌های مختلف سلامت ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. یکی از این جنبه‌ها تمرکز، حافظه و قدرت ذهنی ماست. اگر به‌دنبال افزایش ظرفیت‌های ذهنی‌تان هستید مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید:
شکلات سیاه: مصرف شکلات سیاه (دارای 70 درصد کاکائو یا بیشتر) دست‌کم یک‌بار در هفته عملکرد شناختی بهتر از جمله حافظه و تفکر انتزاعی بهتری ایجاد می‌کند.
ماهی‌چرب: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب به عملکرد مغز کمک می‌کند. این ماهی‌ها همچنین مقادیر زیادی از نوعی چربی به نام دوکوساهگزائنوئیک اسید (DHA) دارند که کارایی مغز را افزایش می‌دهد.
غلات کامل: کربوهیدرات‌ها مناسب‌ترین سوخت برای مغز است و تامین یکنواخت و مداوم آنها در طول روز به افزایش تمرکز و حضور ذهن کمک می‌کند. کربوهیدرات‌هایی مانند جو دوسر، نان صددرصد تهیه شده از گندم و برنج قهوه‌ای که سوخت‌وساز کندی دارد گزینه‌هایی عالی است.
تخم‌مرغ: تخم‌مرغ منبع غنی از کولین پیش‌ماده انتقال‌دهنده عصبی استیل‌کولین است. استیل‌کولین نقش مهمی در عملکرد حافظه و دیگر عملکردهای عصبی دارد.
قهوه: قهوه با افزایش محدوده‌هایی از مغز که در برنامه‌ریزی، توجه و تمرکز نقش دارد، قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد. برای دور ماندن از عوارض جانبی قهوه باید میزان افزودنی‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد و مصرف قهوه به دو فنجان در روز محدود شود.
چای: «ال تیانین» موجود در چای در ترکیب با کافئین آن، سطح توجه و تمرکز را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.
گردو: مصرف یک مشت گردو در طول روز به تقویت حافظه، تمرکز و سرعت پردازش اطلاعات در مغز کمک می‌کند.
توت‌ها: توت‌ها حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام آنتوسیانین بوده که نقش آن در تقویت حافظه ثابت شده است.
بروکلی: کولین و ویتامین K موجود در بروکلی حافظه را تقویت می‌کند. بروکلی همچنین دارای ترکیباتی به نام لیگنان‌هاست که قدرت تفکر، یادآوری و تصورکردن را افزایش می‌دهد.
سبزیجات سبز: قدرت تمرکز افرادی که روزانه سبزیجات سبز مصرف می‌کنند به اندازه کسانی است که پنج سال از آنها جوان‌تر هستند.

منبع: bustle.com

یاسمین مشرف
مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها