عجب بازی مهیجی است این تراکتورسازی - استقلال

نبرد در دره گرگ ها

هیجان، دلهره، استرس و باز هم هیجان. بازی فردای تراکتورسازی و استقلال همه چیز در خودش دارد. این یک ال‌کلاسیکوی واقعیست. چیزی شبیه سپاهان - پرسپولیس، با شور و حالی مضاعف. تراکتورسازی و استقلال، هر کدام که سودای قهرمانی دارند، باید بازی فردا را ببرند و صدالبته که کار برای شاگردان شفر سخت‌تر است. آنها باید در ورزشگاهی که از سوی تبریزی‌ها به دره گرگ‌ها لقب گرفته، در سرمای پر سوز و در حضور ده‌ها هزار تماشاگر سرخپوش، بازی کنند. تراکتورسازی در این فصل فقط یک‌بار در ورزشگاه یادگار امام باخته است و این یک نسخه هم در دست افشین قطبی است. قطبی که همین هفته پیش به طلسم شکست ناپذیری پرسپولیس پایان داد، در هفته پانزدهم هم طلسم شکست ناپذیری تراکتور در بازی‌های خانگی را پایان داده بود و حالا استقلالی‌ها امیدوارند کاری را که افشین قطبی با فولاد انجام داده، آنها با تیم پر ستاره خودشان انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۰۲

بازی فردای تراکتورسازی و استقلال، از منظری دیگر نبرد گرانقیمت ترین تیم‌های لیگ هم هست. تراکتور از همان روز که اشکان دژاگه و مسعود شجاعی را به خدمت گرفت و همزمان با استوکس، اروین و سوگیتای ژاپنی قرارداد بست به گران ترین تیم تاریخ فوتبال ایران بدل شد. تیمی سرشار از بازیکنان نامی. به این اسامی باید کوین کونستانت را هم اضافه کرد. مهاجمی فرانسوی ـ گینه‌ای که البته هنوز در ترکیب تبریزی‌ها دیده نشده است، اما بعید نیست در بازی با استقلال، برای نخستین‌بار در ترکیب قرمزپوشان قرار بگیرد. در این‌سو استقلال هم دومین تیم گران این فصل فوتبال ایران است. آنها به‌دلیل تغییرات گسترده‌ای که در پایان فصل گذشته داشتند، ناچار بودند بیشترین خریدها را داشته باشند. با این حال وقتی نتایجی که باید کسب نشد، فهرستی از خریدهای گران قیمت بعدی روی میز قرار گرفت. حالا استقلال با اسماعیل گونسالوس، گادوین منشا، امید نورافکن و آیاندا پاتوسی تیم قدرتمندتر و البته پرخرج‌تری است.
حالا این استقلال پرستاره، باید با تیمی پرستاره تر از خودش بازی کند. برنده این بازی هر تیمی که باشد، برای سه تیم بالای جدول خط و نشان می‌کشد و رسما به جمع مدعیان قهرمانی وارد می‌شود. مساوی هم نتیجه‌ای است باب میل پرسپولیس، سپاهان و پدیده.
بد نیست بدانید در ده تقابل آخر دو تیم، تراکتورسازی برتر بوده است. تبریزی‌ها موفق شدند پنج‌بار حریف صاحب نام خود را شکست دهند. در مقابل استقلالی‌ها فقط دو بار موفق به شکست تراکتورسازی شده‌اند و 3 دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است.
ابهام درباره وریا
استقلال بدشانسی آورد چراکه وریا غفوری بازیکن اثرگذار این تیم در تمرین روز سه‌شنبه مصدوم شد. هنوز استقلالی‌ها در این‌باره توضیح نداده‌اند ولی گویا او با یکی از هافبک‌های استقلال برخورد داشته است. غفوری به‌خاطر شکستگی بینی نتوانست در تمرین روز سه شنبه به طور کامل حاضر شود و سریعا به بیمارستان منتقل شد. وینفرد شفر اما با وجود مصدومیت غفوری به این بازیکن در بازی فردا نیاز دارد و به همین خاطر از مسؤولان پزشکی تیم خواست تا سریعا ماسکی برای این بازیکن تهیه کنند. غفوری دیروز با وجود مصدومیت به محل تمرین استقلال رفت و حتی مقابل دوربین باشگاه لبخند زد. با این حال مشخص نیست بتواند برای آبی‌ها به میدان برود یا نه؟
با توجه به این‌که دیدار استقلال مقابل تراکتورسازی یک دیدار سنگین محسوب می‌شود مشخص نیست آیا شفر روی بازی کردن غفوری ریسک می‌کند یا خیر، چون با تورم بینی این بازیکن و برخوردهای احتمالی ممکن است او دوباره از همین ناحیه مصدوم شود. این در حالی است که پزشک متخصص بینی به غفوری مجوز بازی داده و شاید با همان شرایط به میدان برود، اما باید دید در نهایت شفر روی استفاده از این بازیکن ریسک می‌کند یا نه؟ استقلال در این بازی محمد دانشگر و فرشید باقری را هم در اختیار ندارد.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها