درباره نرم‌افزارها و صفحات مخاطب بگیر اینستاگرام

فالوئر کیلویی چند؟

هدف اصلی‌شان از این کار مشخص نیست؛ شاید جالب باشد اما به نظر برخی‌شان داشتن دنبال‌کننده یا همان دنبال کننده بالاتر نشانه کلاس است هرچند تعداد لایک‌هایشان بالا نرود. انگار که براساس نظریه‌ای داشتن دوستان حقیقی و دنبال کننده های منطقی در دنیای حقیقی کمی قدیمی شده باشد یا تنها راهکاری برای جذب دنبال کننده بیشتر باشد.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۶۳

بسیار زیادند افرادی که تلاش می‌کنند دوستان غیر واقعی زیادی را در دنیای مجازی به دست آورند و دست به هر کاری بزنند تا واقعی‌تر جلوه کنند.
آنها به هر دلیلی سعی می‌کنند دنبال کننده های بیشتری را در اینستاگرام به دست آورند.
در این بین برخی با به اشتراک گذاشتن تصاویر جالب و دوست‌داشتنی چندین هزار دنبال کننده به دست می‌آورند و برخی دیگر نیز نان پول و حوصله‌شان را می‌خورند. این گزارش مشخصا قرار است به بررسی نرم‌افزارها و صفحه‌هایی بپردازد که با عنوان «فالوئر بگیر» این روزها بسیار فعال هستند.
از 8 تا 100 هزار تومان
غیر از نرم افزار های همراه، صفحات دیگری در خود اینستاگرام است که افراد می‌توانند با پرداخت مبلغی از هشت تا صد هزار تومان، برای صفحه خود دنبال کننده بخرند.
بدین ترتیب که فرد با دایرکت زدن به این صفحات یا تماس با آنها در ازای مبلغی مانند 35 هزار تومان، هزار دنبال کننده درجه 2 برای صفحات خود می‌خرند.
جالب اینجاست که اگر با فرد منصفی همراه باشید، تعدادی دنبال‌کننده بیشتر هم به عنوان هدیه به شما می‌دهد تا اگر ریزش مخاطب داشتید، برایتان جبران شده باشد! دنبال کننده‌هایی که می‌توانید بخرید، به سه دسته تقسیم می‌شوند: دروغین، تضمینی بین‌المللی و تضمینی ایرانی! که دنبال کننده های ایرانی‌ به درجه یک تا درجه8 تقسیم‌بندی می‌شوند.
دنبال کننده های درجه یک هم بین 24 تا 100 هزار تومان فروخته می‌شوند.
البته آنها تعریف دقیقی از نام دنبال کننده های درجه یک تا 8 ندارند، ولی مبلغ دریافتی‌شان در قبال فروش آنها متفاوت است.
قیمت دنبال کننده های بین‌المللی و تضمینی هم به ترتیب 40هزار تومان و 120هزار تومان است.
دقیقا چرا؟
اینستاگرام، از جمله معدود شبکه‌های اجتماعی دنیا بود که در طراحی و راه‌اندازی جنبش‌های اجتماعی دیجیتال نقش بسیار فعالی داشت. جنبش سلفی‌بازی سبب شد تا میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به سلفی گرفتن روی آورده و لحظه به لحظه زندگی خود را در قالب سلفی به اشتراک بگذارند. جنبش سلفی (selfie movement) فرصتی برای دیده شده بهتر و بیشتر کاربران در سراسر جهان شد. همین سرگرمی شاید باعث شد افراد تمایل به دیده شدن بیشتر پیدا کنند و به سمت خرید دنبال کننده روی بیاورند. عده‌ای اعتقاد دارند داشتن دنبال کننده بالا بر مردم تأثیر مهمی می‌گذارد و باعث می‌شود آنها را به سمت دنبال کردن صفحه شما سوق دهد. نظر آنها این است که وقتی یک کاربر ساده وارد صفحه شما شود، اگر شما صد دنبال کننده داشته باشید، او رغبتی به دنبال کردن صفحه شما پیدا نخواهد داشت، اما اگر 2000 هزار نفر شما را دنبال کنند، او به ماندن در صفحه شما ترغیب می‌شود و شاید او نیز به دنباله‌روی از بقیه شما را فالو کند. اما در این نوع نگاه تنها مساله‌ای که موثر نیست، محتوای واقعی، قلم نویسنده و ارزش مطلبی است که او در صفحه‌اش می‌گذارد!
درآمد‌زایی
کسب و کار برخی دیگر اما با استفاده از اینستاگرام است. یکی از روش‌هایی که خیلی از افراد از طریق آن در اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند فروش کالا و خدمات است. افرادی که از این روش برای درآمد‌زایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند ممکن است کالا یا خدماتی برای ارائه داشته باشند یا کالایی فیزیکی یا حتی دیجیتال عرضه کنند. مثلا فروش شماره‌های رند یا فروش کیک خانگی یا فروش تورهای آخر لحظه‌ای که جزو فروش مستقیم کالا و خدمات محسوب می‌شوند.
فروش غیر‌مستقیم کالا و خدمات اما نوع دیگری از درآمدزایی است که بیشتر افرادی که دنبال کننده های زیادی دارند، همچنین افراد معروف که دارای محبوبیت و دنبال‌کنندگان بالایی هستند از این روش برای کسب درآمد از اینستاگرام خیلی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از دلایلی که افراد میل به داشتن دنبال کننده بالا دارند، شاید این باشد.
کلاس دارد
اگر هشتگ صفحه های فروش دنبال کننده را در اینستاگرام را جست و جو کنید، به حدود 2000 پست می‌رسید.
این را هم در نظر بگیرید که این فقط تعداد پست‌هایی است که هشتگ دارند. خرید لایک و کامنت اما بحث دیگری است.
لایک‌هایی که پای یک عکس می‌خورد دقیقا همان چیزی است که باعث ترند شدن آن می‌شود.
ترند شدن یعنی این‌که مطلب شما یا عکسی که انتشار داده‌اید به واسطه لایک‌هایی که می‌گیرد یا هشتگ‌هایی که به کار می‌برید، درشبکه‌های اجتماعی در رده پربازدید‌ترین‌ها قرار می‌گیرد.
البته بحث فخرفروشی کماکان در این مورد هم مصداق دارد. در نظر سنجی‌هایی که در این باره از مردم گرفته شد،خیلی‌ها معتقد بودند داشتن دنبال کننده بالا کلاس دارد و با داشتن تعداد بیشتر آنها می‌توان در زمره شاخ‌ها به حساب آمد.
در صفحات مجازی برای خرید هر هزار لایک باید 18 هزار تومان بپردازید و با پرداخت 30 هزار تومان خرید کامنت هم امکان دارد!
به دنیای واقعی برگردید
اگر بگوییم کسی نمی‌خواهد مطالبش تعداد خوانندگان بیشتری داشته باشد و از دنبال‌کننده‌های بیشتر بدش می‌آید، دروغ گفته‌ایم اما برای داشتن زندگی بهتر و آرامش بیشتر گاهی باید از این قبیل اعتیادها به فضای مجازی کم کرد و کمی به دنیای واقعی برگشت.
به دنیایی که در آن دنبال‌کنندگان‌مان دروغین نیستند و برای همیشه کنار سختی‌ها و شادی‌هایمان حضور دارند تا «رفیق» واقعی باشند و تنها برای کلاس داشتن به کار نیایند!

یگانه عصاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها