پرسپولیس -ذوب‌آهن؛ در جدالی پرماجرا

روز بازگشت

امروز ورزشگاه آزادی یـــــک روز میــــــــان‌هفته متفاوت را پیش رو خواهد داشت؛ جایی که از ساعت 16و15دقیقه پرسپولیس در آخرین بـــــازی معـــــوقه هـــفته یازدهم لیگ برتر به مصاف ذوب‌آهن می‌رود تا هم خودش را به صدر جدول نزدیک کند و هم رقیب سنتی را به سقوط.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۷۴

نه هواداران پرسپولیس و نه سبزدوستان اصفهانی، شرایطی مشابه این را در این سال‌ها هرگز به خاطر نمی‌آورند. این‌که یک تیم در تکاپوی قهرمانی باشد و تیم دیگر در تلاش برای بقا. مقایسه همین هشت بازی آخر گویای همه چیز هست. ذوب‌آهن از هفته ششم به این طرف، چهار مساوی و چهار باخت به دست آورده و حتی یک‌بار هم طعم برد را نچشیده است. درست برعکس پرسپولیس که از هشت بازی آخرش در لیگ صاحب چهار برد و چهار تساوی شده است. 16 امتیاز پرسپولیسی‌ها در مقابل فقط چهارامتیاز ذوب‌آهن. اختلاف دو تیم هم دقیقا همین 12 امتیاز است. یعنی ذوب‌آهن در پنج هفته اول، پا به پای پرسپولیس امتیاز اندوخته بود، اما از هفته ششم مسیر دو تیم کاملا تغییر کرد. البته تمام هیجانات مصاف سی و پنجم دو تیم به شرایط متفاوتی که در جدول دارند خلاصه نمی‌شود.
بازگشت منصوریان
ذوب‌آهن حالا دو هفته‌ای هست که علیرضا منصوریان را روی نیمکت خود دارد و در مسیر تیم شدن گام برمی‌دارد. علیرضا منصوریان 440 روز بعد از نشست خبری طولانی خود دوباره به آزادی بازمی‌گردد؛ با حرف‌های جدید. 29 شهریور 1396 آخرین روز سخت علیرضا منصوریان در استقلال بود؛ روزی که استقلال بازی برده را به ذوب‌آهن باخت تا منصوریان از نیمکت استقلال جدا شود. حالا او در نخستین روزهای 48 سالگی با خاطراتی تلخ و شیرین از دوران استقلال، پای به ورزشگاه آزادی می‌گذرد تا این بار به عنوان سرمربی ذوب‌آهن روی نیمکت این ورزشگاه بنشیند. پرسپولیس در لیگ برتر فقط یک‌بار موفق شده از سد تیمی که هدایت آن بر عهده علیرضا منصوریان بوده است، بگذرد. آن بازی به لیگ نهم و هفته سوم رقابت‌ها برمی‌گردد که پرسپولیسی‌ها توانستند با نتیجه 2 بر یک از سد میزبان خود پاس همدان بگذرند. منصوریان به عنوان سرمربی هفت بار در لیگ برتر مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته و در این بازی‌ها سه بار برده و سه بار هم مساوی کرده است.
بازگشت مسلمان
از نیمکت ورزشگاه آزادی به چمن سبز بیاییم، جایی که یک مهمان ویژه دیگر خودنمایی می‌کند. او محسن مسلمان است، ستاره این دو سال اخیر پرسپولیس. مهندس سابق پرسپولیسی‌ها که طی دو سال گذشته با پیراهن پرسپولیس بهترین پاسور لیگ برتر لقب گرفت و خاطرات خوبی را با این تیم تجربه کرد، بعد از مشکلاتی که برایش پیش آمد مجبور به جدایی شد.
او حالا بعد از اختلافاتی که با برانکو پیدا کرد، می‌خواهد مقابل پرسپولیس بازی کند. از این‌که آیا مسلمان در بازی امروز سمت برانکو می‌رود یا خیر که بگذریم، بدون شک او انگیزه زیادی دارد تا در نقش هافبک طراح و بازیساز ذوب‌آهن بدرخشد و در ورزشگاه آزادی بار دیگر توانایی‌های فنی خود را به نمایش بگذارد.
آخرین بازی مسلمان برای سرخ‌ها در ورزشگاه آزادی به جشن قهرمانی این تیم در لیگ مربوط می‌شود.

رضا پورعالی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها