: هم اکنون و در آستانه انتخابات مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا گروه بندی های سیاسی احزاب و جریانات سیاسی کشور مشخص و فهرست مورد نظر آنها به خصوص در شهر تهران به دو دسته اصولگرایان و اصلاح طلبان تقسیم شده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۰

در هر یک از این فهرست ها افرادی با تخصص های مختلف اجتماعی و حوزه شهری با سوابق متنوع در این زمینه ها به چشم می خورد علاوه بر این که هر یک از این دو گروه سابقه یک دوره فعالیت در شورای شهر تهران را دارند اما در این دوره چند احتمال قابل تصور است :
1- شورایی یکدست با پیروزی یک فهرست
2- شورایی ترکیبی شامل دو گروه اصولگرا
3- شورایی ترکیبی شامل گروههای اصولگرا و اصلاح طلب که هر کدام می تواند مزایا و معایبی داشته باشد اما آنچه مسلم است یکدست بودن و انتخاب منسجم شوراها به مراتب کارکرد این نهاد پارلمانی و موثر شهری را تقویت می کند. افزون بر آن خاطره دعوای سیاسی شورای اول شهر را دوباره زنده نخواهد کرد.الیاس نادران ، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان این که مردم باید در انتخابات شوراها به صورت لیستی رای دهند به گونه ای که ترکیب شوراهای آتی ترکیبی نباشد ، اظهار کرد: اگر مثلا رایحه خوش خدمت و ائتلاف بزرگ اصولگرایان هر دو درانتخابات شوراها پیروز شوند و در کنار هم قرار بگیرند ؛ مشکلی به وجود نخواهد آمد ولی اگر کسانی که دیدگاه هایی متعارض دارند در این شورا حضور پیدا کنند شورا دچار مشکل خواهد شد ، چرا که آنها می خواهند مطالبات جریان دوم خرداد را دنبال کنند و در حقیقت به دنبال خدمت به مردم نیستند و می خواهند شوراها را به یک تریبون سیاسی تبدیل کنند.

شورای تلفیقی ، شورایی موفق

محمد عطریانفر ، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز گفت : پیش بینی می شود شورای شهر تلفیقی از دو طیف نیروهای اصولگرا و اصلاح طلبان باشد. وی همچنین با اعتقاد به این که شورای تلفیقی شورای موفقی خواهد بود ، اظهار کرد: شورا در دو صورت می تواند توفیق داشته باشد ؛ یکی پیروزی مطلق اصلاح طلبان و دیگری این که شورا 3 محوری باشد. در این شرایط هم ائتلاف بین اصلاح طلبان و ائتلاف بزرگ اصولگرایان منطقی به نظر می رسد که می تواند شورای موفقی را سامان دهد.

مخالف با تشکیل شورایی تلفیقی

اما رئیس دومین دوره شورای اسلامی شهر تهران یکی از مخالفان تشکیل تلفیقی شورای شهر است. مهدی چمران که در این دوره از انتخابات به عنوان ریاست ائتلاف بزرگ اصولگرایان در فهرست این ائتلاف حاضر شده است ، معتقد است که شوراها جای سهم خواهی نیست . وی ا فزود: شورا محل انجام کار تخصصی است و مسائل شهری و اجتماعی در بگومگوهای سیاسی تاثیر منفی خواهد گذاشت . یک شورای منسجم می تواند کار کندمهرداد بذرپاش ، عضو جوان ائتلاف رایحه خوش خدمت هم از مخالفان تشکل شورای ترکیبی است . وی تصریح کرد: ما به مردم می گوییم که بهتر است به یک فهرست رای دهند ، چرا که فقط یک شورای منسجم می تواند کار کند والا شورای شهر اگر ترکیبی از گروههای مختلف باشد ، شرکت سهامی می شود که هرکس در آن سهم خود را طلب می کند.

برنده میدان همه گروهها هستند

محسن رضایی نیز اظهار کرد: در این دوره از انتخابات شوراها تمامی گروهها و احزاب سیاسی برنده میدان خواهند بود زیرا به اعتقاد بنده در این مرحله از انتخابات شوراها مردم از تمام گروههای سیاسی افرادی را برای حضور در شورای شهر انتخاب خواهند کرد. اما اصولگرایان 60 تا 70 درصد انتخابات را خواهند برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها