رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم در این زمینه گفت: روند تورمی از 40درصد سال92 به 8درصد در سال 96 رسید.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۶۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی این مطلب را در دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد.
روحانی که در یکی از برنامه‌های سفر هیات دولت به استان سمنان در این دانشگاه حضور یافته بود شنونده نظرات دانشجویان بود و در سخنانی با اشاره به برخی انتقادات دانشجویان در این جلسه گفت: نقد سازنده و دلسوزانه به نفع حال و آینده کشور است. وی همچنین به فشارهای آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر قرار است جلوی آمریکا بایستیم مشکلات و زخمی شدن و زخمی کردن هم، جزو این رویارویی است. روحانی افزود: سال گذشته آمریکا ۸ بار مستقیم و امسال ۳ بار غیر مستقیم درخواست مذاکره داشت ولی بر مبنای عزت مردم، این درخواست‌ها را نپذیرفتم.
وی به حواشی مربوط به لوایح 4گانه هم اشاره کرد و گفت: روسای قوا به اتفاق لوایح ۴گانه مرتبط با پولشویی را تایید کرده‌اند؛ راه حل مشکلات شفافیت است نه جنجال. رئیس جمهور افزود:FATF خوب باشد یا بد، زیرساخت و لازمه ارتباط مالی با بانک‌های جهانی است.روحانی به برخی مسائل داخلی هم اشاره کرد و با بیان اینکه قانون اساسی دستاورد بزرگ انقلاب است و اگر به همه آن عمل شود مشکلات هم حل می شود گفت: در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی؛ قانون اساسی مسیر همه پرسی از مردم را پیش رو گذاشته است. وی همچنین گفت: به وزیر علوم بارها گفته‌ام مقابل زندانی کردن دانشجو به بهانه‌های سیاسی بایستد.
رئیس‌جمهور همچنین در جمع مردم شاهرود با تأکید بر اینکه آمریکا بداند نفت‌مان را می‌فروشیم و آنها قادر نیستند و نمی‌توانند جلوی فروش نفت ایران را بگیرند، گفت: اگر آمریکا بخواهد روزی جلوی فروش نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج‌فارس صادر نمی‌شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها