سینمای رسانه‌ها امسال کم حاشیه به خود ندیده، از جابه‌جایی ساعت اکران فیلم‌ها باهم و حضور چهره‌های ناشناس در پردیس ملت گرفته تا دیر رسیدن بعضی فیلم‌ها از جمله حاشیه‌هایی است که این روزها شاهدش بودیم. اخبار و اتفاقات هم که تا دلتان بخواهد زیاد بود که بخشی از مهم‌ترین‌شان پیش روی شماست.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۹۴

اقدامی ماندگار و موفق
از قرار معلوم محمد رضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که 16 بهمن در پردیس سینمایی ملت، سینمای رسانه به همراه خانواده‌اش به تماشای فیلم «23 نفر» نشسته بود، در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با موفق ارزیابی کردن این جشنواره گفت: یکی از اقدامات خوب، ماندگار و صدقه جاریه‌ای که در این سال‌ها اتفاق افتاده است، جشنواره فیلم فجر است. این جشنواره سکو و ابزاری شده تا کسانی که پویا هستند یا حرف‌های نو دارند فرهنگ ایران، انقلاب و اتفاقات مهمی را که در کشور ما افتاده است را با زبان هنر به دیده و گوش مخاطبان برسانند.

گله سازندگان یک فیلم جشنواره فجر از نیروی انتظامی
در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت فیلم «دیدن این فیلم جرم است» برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد؛ فیلمی سیاسی که با تهیه‌کنندگی حقوقی و کسب مجوز ساخت از سوی حوزه هنری ساخته شده و در پی یک حادثه، تقابل چند نیروی بسیجی با نیروهای امنیتی را به تصویر می‌کشد که برای حفظ آبرو و اعتبار نظام باید به تصمیمی عقلانی برسند.
این فیلم در سینمای ‌رسانه‌ها موافقان و مخالفان جدی داشت و عده‌ای‌ آن را فیلمی‌ شعاری می‌دانستند و عده‌ای دیگر هم از طرح برخی مسائل سیاسی و جسارت در آن استقبال کرده و البته آن را مورد حمایت خاص می‌دانستند که توانسته مجوز نمایش بگیرد.
با این حال سازندگان این فیلم تاکید داشتند که اثرشان پروسه‌ای زمانبر برای ساخت پشت سرگذاشته و اطمینان داشته‌اند که با موانع زیادی هم ‌روبه‌رو می‌شوند، ولی از بسیاری از نهادهای مربوط حمایتی نگرفته‌اند تا این‌که به لحاظ حقوقی، سازمان سینمایی حوزه هنری تهیه‌کننده می‌شود و از ساخت آن حمایت می‌کند.
آن‌طور که ایسنا گزارش داده، محمدرضا زهتابچیان کارگردان این فیلم درباره این‌که آیا نام فیلم برای جذب مخاطب انتخاب شده در نشست خبری این فیلم که در پردیس ملت برگزار شد، بیان کرد: اسم فیلم بخشی از یک دیالوگ بود که می‌گفت «پس چرا اجازه نمی‌دهید مردم فیلمشان را ببینند؟» ولی بعد آن سکانس به لحاظ فنی حذف شد.
او افزود: ما به خیلی نهادهای مربوط مراجعه کردیم ولی برای حمایت از ساخت به نتیجه نرسیدیم و هیچ کس چنین جراتی به خرج نداد، جز حوزه هنری‌ که حمایت کرد. ما در این فیلم‌ برایمان مهم بود که پاسدارها، بسیجی‌ها، دولتی‌ها و چادری‌ها دو دسته هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها