وزیر امور خارجه سوریه که به کشورمان سفر کرده عصر امروز (سه‌شنبه) با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در موضوع همکاری‌های راهبردی میان دو کشور و آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه با وی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۳۹۵
شمخانی: همکاری ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم تا پایان بحران ادامه می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دریابان شمخانی در جریان این دیدار با ابراز امیدواری از روند رو به گسترش مناسبات میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی تصریح کرد: بازگشت امنیت به سوریه فرصتی مهم برای توسعه و خدمت رسانی به مردم رنج دیده این کشور است و جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در عرصه مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت سوریه بود در دوران بازسازی این کشور نیز از ارائه هیچ کمک و مشورتی مضایقه نخواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همکاری ایران و سوریه برای مبارزه با تروریسم تکفیری دستاوردهای غیر قابل انکاری برای منطقه و امنیت بین المللی به دنبال داشته است و این روند تا پایان یافتن بحران امنیتی در این کشور ادامه خواهد داشت.

وی با تشکر از تلاش‌های سیاسی دولت سوریه برای ایجاد زمینه مشارکت اعضای جامعه مدنی در کمیته بازبینی قانون اساسی اظهار داشت: کارشکنی‌های متعدد و زیاده خواهی غربی‌ها در فرایندهای سیاسی جاری نشان می‌دهد که مواضع و بهانه‌های بی منطق آن‌ها صرفاً برای حمایت از استمرار بحران در این کشور است.

علی شمخانی با بیان اینکه مسائل جهان اسلام به صورت یکپارچه و درهم تنیده بوده و کشورهای اسلامی باید با اتخاذ رویکرد همگرایی و همکاری برای رفع مشکلات موجود اهتمام نمایند، تصریح کرد: دشمنان مشترک جهان اسلام، بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا منافع کلان کشورهای اسلامی مانند امنیت و پیشرفت اقتصادی را از طریق ایجاد و توسعه نزاع و تفرقه نابود نمایند.

دریابان شمخانی ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و اقدام علیه ارتش و نیروهای مقاومت و همچنین نقض تمامیت ارضی این کشور را غیر قابل قبول عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در صورت تداوم این اقدامات، تدابیر پیش بینی شده برای بازدارندگی و پاسخ قاطع و متناسب به گونه‌ای که درس عبرتی برای حکام دروغگو و جنایتکار اسرائیل باشد، فعال خواهد شد.

تولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی کشورش، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و افزود: دولت سوریه با جدیت به گفتگو با مخالفان غیر مسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه مند هستند ادامه خواهد داد.

وی با تقدیر از حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، دستیابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه را منوط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و غیر تبلیغاتی با بقایای عناصر تروریست جبهه النصره و سایر گروه‌های مرتبط با آنان دانست.

معلم افزود: مستشاران نظامی ایران به دعوت دولت سوریه و به منظور توانمندسازی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با تروریسم در سوریه حضور یافته‌اند و دولت خود را موظف به حفظ امنیت نیروهای ایرانی حاضر در خاک این کشور می‌داند.

وزیر امور خارجه سوریه ظهر امروز با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز دیدار کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها