علائمی که می‌گویند به سم‌زدایی نیاز دارید

به طور طبیعی در یک بدن سالم روند سم‌زدایی به آرامی انجام می‌شود، اما اگر سموم زیادی در بدن تشکیل شود از بین بردن آنها با مشکل مواجه خواهد شد و در نتیجه سموم این امکان را خواهند یافت که در بافت‌ها تجمع پیدا کرده و علائمی ایجاد کنند. در ادامه با تعدادی از این علائم آشنا می‌شویم:
کد خبر: ۱۱۸۹۸۳۳

مشکلات خواب
بی‌خوابی، بی‌قراری و دیگر اختلالات خواب، علائم معمولی هستند که نشان می‌دهند بدن نیاز به سم‌زدایی دارد. این نوع از علائم ممکن است به دلیل ورزش نکردن یا مصرف زیاد غذاهای سنگین که روند هضم را کند می‌کنند ایجاد شود. یک حمام داغ می‌تواند سموم تشکیل شده بر اثر این عوامل را از طریق پوست دفع کند. پرهیز از مصرف مواد غذایی سنگین قبل از خواب نیز به پاکسازی بدن در طول شب کمک می‌کند.
نفخ
همه ما هرازگاهی نفخ روده را تجربه کرده‌ایم، اما نفخ مداوم روده‌ها از نیاز بدن به ازبین بردن سموم تجمع یافته حکایت دارد. این نفخ ناشی از گاز اضافی در سیستم گوارش است که بر اثر مصرف برخی مواد غذایی ایجاد می‌شود. مصرف غذاهای سبک، آهسته غذا خوردن و نوشیدن مقدار زیادی آب به برطرف شدن مشکل کمک می‌کند.
سردرد/ مه مغزی
سردردهای مداوم و احساس خستگی، افسردگی و حواس‌پرتی (مه مغزی) از علائم کمبود مواد مغذی، کمبود خواب و مصرف زیاد قندها هستند که از سم‌زدایی بدن جلوگیری می‌کنند. کاهش مصرف کافئین و مواد غذایی فرآوری شده به بدن کمک می‌کند شرایط طبیعی خود را بازیابد.
مشکلات پوستی
بسیاری از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها درکنار سمومی که در هوا و آب وجود دارد به ایجاد التهاب در بدن و تشکیل سموم در بافت‌ها منجر می‌شوند. این شرایط خودش را به شکل مشکلات پوستی مانند راش، اگزما، لک و جوش نشان می‌دهد. نوشیدن دمنوش‌های گیاهی غنی از آنتی‌اکسیدان مانند قاصدک و ریشه باباآدم و نوشیدن آب و میوه و سبزیجات کافی به ازبین رفتن سموم کمک می‌کند.

یاسمین مشرف
مترجم
منبع: naturalon.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها