8 سال حضور پرسر و صدای کی‌روش در ایران به اتمام رسید

خداحافظی بدون بدرقه

کارلوس کی‌روش بامداد پنجشنبه از ایران رفت تا رویاهای خود را در سرزمینی دیگر دنبال کند. این را حتی تندترین مخالفان او هم باور نداشتند و در این روزها سکوت کرده‌اند. مردی که همراه با ایران به مرحله نهایی دو جام جهانی و دو جام‌ملت‌ها رسید، بعد از هشت سال پرفراز و فرود که ماه‌های بسیاری از آن به جنگ و جدل گذشت، ایران را ترک کرد. بدون مراسم بدرقه و بدون آن‌که حتی یک نفر از مدیران فدراسیون فوتبال در فرودگاه باشد. خداحافظی کی‌روش دو نکته تلخ داشت: اول حضور جواد نکونام که به دلیل بی‌مهری مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از کادر فنی تیم ملی بیرون گذاشته شد و دوم حضور سعید احمدوند، سرمربی تیم ملی تنیس ایران. نکونام در آن اردوی پرحاشیه امارات (که به جدایی ملی‌پوشان پرسپولیس از اردوی تیم ملی منجر شد) با دستور تاج در امارات ماند و همین دستور رئیس فدراسیون موجب شد سرمربی تیم ملی، جواد را از کادرش بیرون بگذارد. نکونام به دلیل سال‌ها حضور در فوتبال اروپا و سالها همکاری با کی‌روش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای حضور در تیم‌های ملی ماست و به جرات می‌توان گفت آینده مربیگری ایران است. او بامداد پنجشنبه به فرودگاه رفت تا نشان دهد همه ایرانی‌ها مثل مدیران فدراسیون فوتبال فکر نمی‌کنند. او به فرودگاه رفت تا بگوید جدا از اتفاقاتی که در این سالها افتاد، قدر این مربی را می‌داند.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۷۳

احمدوند، سرمربی تیم ملی تنیس هم در فرودگاه بود تا در کمال تعجب، یک مربی غیر‌فوتبالی مراسم بدرقه سرمربی تیم ملی فوتبال ما را برگزار کند. این هم از آن اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ما می‌افتد. البته علاوه بر این دو نفر، آرین قاسمی مترجم کی‌روش در این سال‌ها و مارکار آقاجانیان دستیار ثابت او هم در فرودگاه حضور داشتند.
حرف آخر کی‌روش
کی‌روش پیش از ترک ایران به خبرنگارانی که در فرودگاه حاضر شده بودند، گفت: از تیم ملی خودتان حمایت کنید. تیم ملی ایران شایسته بیشترین حمایت‌هاست. این حرف‌ها از زبان یک خارجی، آن هم در حالی که بعضی از افراد شناخته شده فوتبال ایران، به جای پرداختن به آینده این فوتبال و تیم ملی، جنگ‌های زرگری و غیرمحترمانه با هم را آغاز کرده‌اند، کمی عجیب به نظر می‌رسد.
کارلوس کی‌روش پس از حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 از دل فهرستی بلندبالا انتخاب شد و بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها 2019 از ایران رفت. او در اولین مصاحبه‌اش، صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل را رویای خود معرفی کرد و به سختی به آن جام رسید، اما تیم ملی دارای شخصیتی شد که بدون کوچک‌ترین مشکلی به جام جهانی 2018 صعود کرد. کی‌روش در طول حضورش در ایران صد بار روی نیمکت تیم ملی نشست که ۶۶ برد، ۲۷ تساوی و 13 باخت حاصل آن بود.
ایران از سال ۲۰۱۳ با کی‌روش، به رده اول تیم‌های آسیایی در رنکینگ فیفا دست پیدا کرد و تا‌کنون این جایگاه را از دست نداده است.
در زمان کی‌روش برای اولین بار دو صعود پیاپی به جام‌های جهانی را تجربه کردیم و برای اولین بار از یک جام جهانی بیش از یک امتیاز گرفتیم. او بعد از شکست در نیمه نهایی جام ملت‌ها 2019 و در بازگشت به ایران، از این‌که نتوانسته هواداران فوتبال ایران را به آرزوهایشان برساند، عذرخواهی کرد.
معارفه؛ پنجشنبه در کلمبیا
کی‌روش حالا در لیسبون پرتغال به استراحتی کوتاه مشغول است؛ اما به‌زودی به کلمبیا می‌رود. AS کلمبیا دیروز مدعی شد مراسم معارفه رسمی سرمربی 65 ساله و پرتغالی تیم ملی کلمبیا، پنجشنبه در بوگوتا پایتخت کلمبیا انجام خواهد شد.
بنا به خبر منتشر شده این رسانه که شاخه کلمبیایی AS اسپانیاست، کی روش روز چهارشنبه وارد فرودگاه بوگوتا می‌شود تا مراحل نهایی عقد قرارداد سه و نیم ساله با فدراسیون کلمبیا را انجام بدهد و به صورت رسمی کار جدید خود را آغاز کند. آس به نقل از کی‌روش بعد از ترک ایران نوشت: چند روزی در لیسبون کنار خانواده‌اش استراحت خواهد کرد و سپس با دو دستیار مد نظرش راهی بوگوتا می‌شود.
در این گزارش آمده است: خداحافظی عاطفی کارلوس پس از هشت سال از ایران مهم‌ترین سوژه فوتبال آسیاست آن هم بعد از دو دوره متوالی برای جام جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه. آن‌طور که در این گزارش نوشته شده، ماموریت اصلی کی‌روش، حضوری قدرتمند با کلمبیا در جام جهانی 2022 خواهد بود؛ اما اولین ماموریت او حضور در جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به کوپاامه‌ریکاست که 24 خرداد تا 16 تیر سال آینده در پنج شهر برزیل برگزار خواهد شد.
کلمبیا در آن مسابقات در گروه B با آرژانتین، پاراگوئه و قطر (یکی از دو تیم مهمان آن مسابقات) همگروه است و اولین بازی کلمبیا 25 خرداد مقابل آرژانتین برگزار می‌شود که اولین آزمون کی‌روش
خواهد بود.

سعید اکبری
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها