برنده واقعی امشب کیست

کلـــــــوپ یا کارلتـــــــو؟

بعد از آن‌که لیورپول سال گذشته توانست با شکست رقبای سرسختی همچون من‌سیتی به فینال لیگ قهرمانان برسد و البته دستش از جام کوتاه ماند، خیلی‌ها گفتند که شاید این اتفاق تا سال‌ها دیگر برای قرمزپوشان آنفیلدی تکرار نشود. یورگن کلوپ برای رد این حرف‌ها و نشان دادن قدرت واقعی تیمش این فصل کار سختی پیش‌رو داشته است. قرار گرفتن در گروه مرگ این بازی‌ها در کنار ناپولی و پاری‌سن ژرمن بخوبی این مساله را تایید می‌کند. حالا آقای معمولی فوتبال امشب در آنفیلد یکی از مهم‌ترین بازی‌های دوران حضورش در لیورپول را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۶۸

شکست هفته قبل این تیم مقابل پاری‌سن ژرمن، کار آنها را برای صعود تاحدودی دشوار کرده است. شاگردان کلوپ برای صعود به مرحله حذفی به یک پیروزی با اختلاف دو گل نیاز دارند. با توجه به کار آسان پاری‌سن ژرمن مقابل ستاره سرخ بلگراد، تکلیف نهایی این گروه از بین این دو تیم مشخص می‌شود. کارلو آنچلوتی به هیچ‌وجه نمی‌خواهد در اولین سال حضورش در ناپولی در همان مرحله گروهی از لیگ قهرمانان کنار برود.
پیش از دیدار امشب، لیورپول و ناپولی سه بازی با هم انجام داده بودند که سهم هر کدام‌شان یک پیروزی بوده است. تنها برتری میان این دو تیم مربوط به گل‌های زده در دیدارهای رو در رو است که لیورپول 3 گل به تیم ایتالیایی زده و در مقابل دو گل دریافت کرده است. این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که اوضاع‌شان در لیگ‌های داخلی تاحدودی زیادی با هم تفاوت دارد. لیورپول بتازگی با 42 امتیاز به صدر جدول لیگ جزیره رسیده و با من‌سیتی که در جایگاه دوم است تنها یک امتیاز فاصله دارد. در مقابل، ناپولی با کسب 35 امتیاز در رده دوم سری A قرار دارد و فاصله‌اش با یووه صدرنشین 8 امتیاز است. تنها شگفتی این گروه زمانی رقم می‌خورد که PSG موفق به شکست ستاره سرخ نشود و در مقابل لیورپول بتواند ناپولی را از پیش رو بردارد که در آن صورت تیم انگلیسی و ایتالیایی به دور بعد می‌روند و تیم پاریسی‌ها با همه ستاره‌هایش به لیگ اروپا می‌رود.
شیشه عمر اینتر در دستان بارسا
سرنوشت دومین تیم صعود کننده از مرحله B لیگ قهرمانان نیز امشب مشخص می‌شود. بارسا با 13 امتیاز صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده و در بازی آخر مرحله گروه امشب باید از تاتنهامی پذیرایی کند که برای صعود فقط به برد نیاز دارد. تاتنهام و اینتر هر دو 7 امتیازی هستند و تفاضل گل هر دوی‌شان هم 1- است. با توجه به شکست 2 بر یک تاتنهام در خانه اینتر و پیروزی یک بر صفر در خانه مقابل تیم ایتالیایی،‌ هر نتیجه‌ای که اینتری‌ها مقابل آیندهوون سقوط کرده بگیرند، آنها نیز باید همان نتیجه را مقابل بارسا بگیرند. با این حال، کار شاگردان پوچتینو برای صعود بسیار دشوار است، زیرا کاملا مشخص است که شاگردان اسپالتی کار به نسبت راحت‌تری مقابل آیندهون دارد.
این چهارمین تقابل تاتنهام مقابل آبی اناری‌ها به حساب می‌آید. کفه ترازو در سه بازی اخیر کاملا به نفع تیم کاتالانی است. بارسا توانسته در دیدارهای رو‌در‌رو 2 پیروزی به دست آورد و یک بازی هم به تساوی کشیده شده است.

بازی‌های هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا
گروه A
سه‌شنبه 20 آذر
کلوب بروژ ـ اتلتیکومادرید (23:30)
موناکو ـ دورتموند (23:30)
گروه B
سه‌شنبه 20 آذر
بارسلون ـ تاتنهام (23:30)
اینتر ـ آیندهوون (23:30)
گروه C
سه‌شنبه 20 آذر
لیورپول ـ‌ ناپولی (23:30)
ستاره سرخ بلگراد ـ‌ پاری سن ژرمن (23:30)
گروه D
سه‌شنبه 20 آذر
گالاتاسارای ـ پورتو (21:25)
شالکه - لوکوموتیو مسکو (21:25)

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها