ژربرا به معنای پاکی، شادمانی و بی‌گناهی است. به‌خاطر ظاهر زیبا و رنگ‌های جذاب و درخشانش یکی از معروف‌ترین گل‌های شاخه بریده است. عمر ماندگاری آن تا دو هفته هم می‌رسد. اما یک مشکل اساسی دارد و آن خمیدگی گردن است.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۱۹

دلیلش چیست؟ در بعضی ژربراها وقتی در ظرف نگهداری گل، مقدار باکتری‌ها از حد مجاز بیشتر شود این اتفاق می‌افتد. چون باکتری‌ها راه آوندها را می‌بندند، آب به آن نمی‌رسد و گل در مقابل کم‌آبی گردنش خم می‌شود. هزار بار هم ما بگوییم این گل‌ها ماندگاری مناسبی دارند، اما چنین نمونه‌های ضعیفی بین‌ آنها پیدا می‌شود. همان‌هایی که در مقابل آلودگی‌ها مقاومت نمی‌کنند. همین رابطه بین محیط آلوده و انسان هم هست.
آدم اگر ضعیف باشد، وا بدهد و برود دنبال هوی و هوس در اصل دارد فضای جان خودش را آلوده می‌کند آن‌قدر که برای رسیدن به این هوس‌ها مجبور است جلوی خیلی‌ها گردن خم کند. خودش هم نمی‌داند دارد حکم قتل نفس‌ خود را صادر می‌کند.
حکایت بلعم باعورا را شنیده‌اید؟ کسی که اسیر نفس شد. تا ته خط هوی و هوس رفت. از خدا غافل شد و در اوج قرب الهی سقوط کرد. بله! گاهی ممکن است گل هم بدهیم، محبوب هم بشویم، توهم تقوی هم برمان دارد ولی با وادادگی در مقابل ضعف‌ها، دچار بیماری شویم. بیماری‌های سختی که باعث سقوط‌مان می‌شوند و تمام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها