امروز چی داریم؟

بمب یا وضعیت سفید؟

امروز هم گروه فرهنگی سراغ سوژه‌های جذابی رفته و درباره سینمای ایران و جهان، کتاب و جشنواره شعر فجر مطالب جذابی تدارک دیده است. از جذابیت‌های مطالب امروز می‌توان به بررسی فیلم سینمایی «بمب» و یک سریال تلویزیونی اشاره کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۶۷۲

ماجرا از این قرار است که بچه‌های فعال گروه سینمایی‌مان امروز تازه‌ترین ساخته پیمان معادی را که در حال اکران است با سریال «وضعیت سفید» ساخته حمید نعمت‌ا... که چند سال پیش از شبکه سیما پخش می‌شد مقایسه کرده و به نکات جالبی هم رسیده‌اند. این مطلب را در صفحه 10 امروز بخوانید و ببینید مقایسه تطبیقی دو اثر به چه نتیجه‌ای رسیده و چه ریزه‌کاری‌هایی در نگارشش مد نظر قرار گرفته است.
حر انقلاب را می‌شناسید؟ شهید شاهرخ ضرغام را می‌گوییم، او که می‌گویند 250 تا نوچه داشته و به هر که می‌خواسته زور می‌گفته، اما ناگهان دچار انقلابی بزرگ در خودش می‌شود و مسیرش تغییر می‌کند. محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگی به مناسبتی که در گزارشش هم توضیح می‌دهد، سراغ زندگی این شهید می‌رود و همچنین به کتابی می‌پردازد که درباره زندگی‌اش منتشر شده است.
«شاهرخ حر انقلاب اسلامی» نام این کتاب است که توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی روانه بازار کتاب شده است و با قلمی روان و ساده به بیان خاطرات مربوط به سردار شهید مفقودالاثر، شاهرخ ضرغام از شهدای فدائیان اسلام می‌پردازد. برای آشنایی بیشتر با این شهید و همچنین کتابی که درباره زندگی‌اش منتشر شده، همین صفحه‌ای را که در دست دارید، مطالعه کنید.
جواد محقق، شاعر که سابـقه دبیـری جشنواره‌های مختلفی را هم دارد، این روزها عضو هیات علمی سیزدهمین دوره جشنواره شعر فجر است. آذر مهاجر، خبرنگار گروه فرهنگی سراغش رفته و با او درباره این جشنواره که همیشه هم حواشی بسیاری داشته، گفت‌وگو کرده است. مهاجر سعی کرده، حواشی جشنواره را هم روشن و صریح با محقق مطرح کرده و از او پاسخ‌هایی روشن بگیرد. اگر اهل شعر و شاعری هستید یا علاقه‌مند به این هنر همیشه ارزشمند و جذاب ایرانی، این مطلب را در صفحه‌11 امروز بخوانید و از کم و کیف این رویداد مطلع شوید.
سینمای جهان هم مثل هر پنجشنبه آخرین صفحه‌ای است که در گروه فرهنگی برایتان تدارک دیده‌ایم. کیکاووس زیاری باز هم جذاب‌ترین اتفاقات سوژه‌های سینمای جهان را پیدا کرده و شرق و غرب پرده نقره‌ای را در یک صفحه کنار هم چیده است. مطلب اصلی این صفحه درباره خشونت و هفت‌تیرکشی در سینمای آمریکاست و این پدیده را تحلیل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها