اعترافات یک روزنامه‌نگار چاق

آب کردن بازوها!

وقتی تصمیم به کاهش وزن گرفتم هدفم کاهش وزن موضعی بود، زیرا من از جمله افرادی هستم که اضافه‌وزنم در همه نقاط بدنم پخش شده است. البته طی دو سه هفته اخیر روی بازوهایم حساس‌تر شده‌ام و فکر می‌کنم آن‌طور که دلم می‌خواهد لاغر نشده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۸۹


بدون شک دلیل اصلی اضافه‌وزن افراد، عدم تناسب بین کالری دریافتی و کالری مصرفی آنهاست که این کالری اضافی به صورت چربی در شکم، پهلو، ران و باسن جمع می‌شود. البته نظریه‌های متفاوتی در مورد چگونگی انباشته شدن چربی در بدن وجود دارد، اما نکته مهم این است که گاهی چربی‌ها به انباشته شدن در یک منطقه خاص تمایل دارند و همین موضوع باعث بروز چاقی‌های موضعی می‌شود. جالب این‌که به گفته کارشناسان، وراثت فقط در نوع چاقی موثر است به طوری که کالری دریافتی اضافی خانم‌ها اغلب در ناحیه شکم، باسن و بازوها انباشته می‌شود، اما در آقایان بیشتر بحث چاقی شکمی مطرح است.
بر‌اساس مطالعات، مصرف روزانه شش تا هشت لیوان آب برای افزایش متابولیسم بدن در از بین بردن چاقی موضعی موثر خواهد بود، اما بدون شک تاثیر ورزش از همه آنها بیشتر است. به عبارت دیگر، ورزش، بخش بسیار مهمی از برنامه کنترل وزن است و بهترین پیشنهاد برای خلاصی از شر چاقی‌های موضعی محسوب می‌شود. در واقع با انجام نرمش‌های ملایم هنگام شروع کار و سپس انجام ورزش‌های استقامتی، مثل دویدن و شنا کردن، حتی بدون رژیم دو تا سه کیلوگرم از وزن بدن طی یک‌ماه کاهش می‌یابد. در عین حال، انجام این دو ورزش به ظاهر ساده علاوه بر کاهش وزن و رفع چاقی‌های عمومی به طور خاص باعث آب شدن چربی‌های ناحیه شکم، بازو، ران و باسن می‌شود.
از طرفی وزنه زدن مناسب (وزنه سبک و ست‌های متعدد) تاثیر بسزایی در آب شدن چربی بازوها دارد و من از این هفته با خرید وزنه، این تمرینات را شروع کرده‌ام و اگر همه چیز خوب پیش برود، طی 50 روز باید نتیجه مثبت را ببینم. البته رفع چاقی‌های موضعی بسیار سخت‌تر از کاهش وزن و لاغری عمومی است، چرا که این چربی‌ها بیشتر از آنچه فکرش را بکنید، مقاومند و فقط با ورزش‌های مناسب است که می‌توانیم با چاقی‌های موضعی خداحافظی کنیم.

پریسا اصولی
جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها