معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: سالانه بر اثر سوختگی 28 هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و 2000 نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۸۷۶۴۶

به گزارش جام‌جم، محمدهادی ایازی افزود: مدیران نظام سلامت معتقدند ۲۵درصد از موضوعات سلامت در اختیار این حوزه بوده و ۷۵درصد موضوعات سلامت محور در اختیار مردم و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌هاست. به همین دلیل با در پیش گرفتن رویکرد اجتماعی شدن سلامت درصدد هستیم از این ظرفیت ۷۵ درصدی که مغفول مانده، برای اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت نهایت استفاده را ببریم. وی افزود: یکی از حوزه‌های حائز اهمیت در سلامت سوختگی است.
سوختگی از ابتدا بیماری نیست، اما به واسطه رخداد حوادث و اتفاقات معطوف به شخص، منجر به بیماری‌های سخت و دردناکی می‌شود؛ طوری که سالانه در کشور ۱۸۰ هزار نفر دچار سوختگی می‌شوند و هر درصد سوختگی به‌طور متوسط پنج میلیون تومان برای نظام سلامت هزینه دربردارد.
ایازی ادامه داد: بسیاری از افرادی که دچار سوختگی می‌شوند، بعد از مدتی به دلیل هزینه‌های بسیار بالا در درمان سوختگی دچار فقر می‌شوند. لذا چنانچه بتوان اقدامات پیشگیرانه انجام داد، به نفع نظام سلامت خواهد بود. معاون اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: حوزه اجتماعی وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دهد تا حادثه‌ای رخ ندهد.
طی دو سه سال اخیر حوادث آتش‌سوزی مختلفی از جمله حادثه پلاسکو، پتروشیمی و منابع سوختی رخ داده که از بروز بسیاری از آنها می‌شد جلوگیری کرد. بنابراین با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از رخداد حوادث و هزینه‌های هنگفتی که این خسارات به بار می‌آورد، پیشگیری کرد.
وی با بیان این‌که دو گروه سنی کودکان و سالمندان بیشتر در معرض آسیب سوختگی قرار دارند، ادامه داد: کودکان به‌واسطه تحرک بیش از اندازه‌ای که دارند و رعایت نشدن اقدامات ایمنی توسط والدین، در معرض خطر حوادث سوختگی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها