اولین دفتر نمایندگی یونسکو در ایران با حضور مسئولان، پژوهشگران، فعالین اجتماعی و فرهنگی استان و دست‌اندرکاران کشور حوزه فعالیت یونسکو در یزد راه‌اندازی و افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۱۵
افتتاح اولین دفتر نمایندگی یونسکو ایران در یزد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اولین دفتر استانی یونسکو در ایران امروز با حضور«ایوبی» دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، «عباسی» معاون حقوق بشر وزارت دادگستری،«طالبی» استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی و اعضای شورای اسلامی شهر یزد افتتاح شد.

راه‌اندازی دفتر نمایندگی یونسکو در محل مرکز خلاقیت‌ها و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد در دیماه 96 بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد تصویب و اجرایی شده است.

همکاری با شهرداری یزد برای عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، تلاش برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدیریت شهری، معرفی بیش از پیش جاذبه‌های گردشگری یزد در یونسکو، همکاری در راستای تدوین شاخص‌های علمی،‌آموزشی و فرهنکی توسعه پایدار شهری، انعکاس فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه فرهنگی یزد و همکاری در تربیت نیروی انسانی متخصص، از جمله رسالت‌های تعیین شده برای دفتر نمایندگی یونسکو در استان یزد است.

همکاری در معرفی بیشتر مفاخر و برگزاری بزرگداشت مفاخر فرهنگی یزد در چارچوب برنامه‌های یونسکو و بهره‌گیری از توانمندی‌های مراکز پژوهشی، ‌آموزشی، ‌فرهنگی از دیگر وظایف دفتر نمایندگی یونسکو در یزد است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در مراسم افتتاح این دفتر با بیان این که ترویج فرهنگ صلح و دوستی از جمله مهمترین ملاک‌های سازمان جهانی یونسکو است گفت: یزد الگویی مناسب برای شهرهای کشور در حوزه فعالیت‌های یونسکو است.

«حجت‌الله ایوبی» در مراسم افتتاح اولین دفتر نمایندگی استانی یونسکو ایران در یزد با بیان این که اندیشه پایه‌گذاران یونسکو مقابله با جنگ است، اظهار کرد: خوشبختانه کارنامه یونسکو بسیار خوشنام است.

وی با اشاره به خروج رژیم صهیونیستی از یونسکو، افزود: ترویج فرهنگ صلح و دوستی از جمله مهمترین ملاک‌های سازمان جهانی یونسکو است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به افتتاح اولین دفتر نمایندگی یونسکو ایران در استان یزد گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بسیاری از منافع فرهنگی خود از طریق یونسکو پیگیری کند. مردم ایران در بحث فرهنگی سرآمد جهان هستند،. امسال و سال آینده در سازمان یونسکو اسامی شیخ شهاب سهروردی و دانشگاه جندی شاپور را به عنوان کاندیداهای نام سال یونسکو معرفی شدند.

این مسئول، رسم و رسوم کهن اقوام مختلف ایرانی را یکی از مهمترین ویژگی‌های ایران در یونسکو دانست و بیان کرد: شاید ایران نتواند با برخی کشورهای پیشرفته جهان در حوزه اقتصادی رقابت کند ولی در بحث میراث فرهنگی بسیار پیشتاز است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تاکید بر این که یزد جزو برجسته‌ترین شهرهای ایران است، اظهار کرد: بنای ما در یونسکو بر توسعه نیست و قصد نداریم تعداد زیادی دفتر منطقه‌ای ایجاد کنیم ولی با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان‌ها سعی خواهیم کرد با تأسیس دفتر نمایندگی موارد را از همان استان پیگیری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها