با مشارکت در خرید نقاشی‌های محرم‌علی اکبری، او را از گرفتاری رها کنید

جنگ اراده‌ها برای حذف میله‌ها

این روزها نمایشگاهی در گالری نهاوند تهران برپاست که فراتر از یک نمایشگاه معمول نقاشی است. در بحبوحه برپایی نمایشگاه‌های متعدد در گالری‌های پایتخت، این گالری، نمایشگاهی ترتیب داده از نقاشی‌های کسی که آثارش را در شرایطی غیرمعمول خلق کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۴۴

ماجرا از این قرار است که محرم‌علی اکبری، نقاش و مدرس هنرهای تجسمی که چند سالی است به خاطر گرفتاری‌های مالی در زندان به سر می‌برد، بی‌کار ننشسته و کارش را با رنگ و بوم ادامه داده و حالا محصول این فعالیت‌ها شده نمایشگاهی با عنوان «جنگ اراده‌ها». نام نمایشگاه به نوعی، برآیند اراده‌ای است که او در این سال‌ها به کار بسته تا بتواند با هنر به جنگ تنهایی و سیاهی برود و امید را زنده نگه‌دارد. آن‌طور که خودش به جام‌جم می‌گوید حتی گاهی در زندان رنگ و قلم‌مو و بوم هم نداشته و با یک مداد طراحی کرده است. با این حال، حالا در آثار او، زندگی حرف اول را می‌زند... گاهی فقط با سیاهه یک مداد و گاهی با رنگ‌های متنوع و دیگرگون.
نقاشی‌های محرم‌علی اکبری در نمایشگاه جنگ اراده‌ها به دو سبک مینیاتور و رئال است. بین نقاشی‌ها به فراخور هنر مینیاتور، بیشتر پرتره می‌بینیم و البته صحنه‌هایی از وقایع مذهبی. اکبری در آثار رئالش نیز سعی کرده به حقیقت رئالیسم پایبند باشد و پا را از سادگی فراتر نگذارد.
شرکت در این نمایشگاه و احیانا خرید یکی از تابلوهای او، که اغلب با قیمت دو میلیون تومان عرضه شده‌اند، علاوه بر این‌که مشارکتی هنری به حساب می‌آید، می‌تواند این هنرمند نقاش را به رهایی از گرفتاری ناخواسته‌اش نزدیک‌تر کند.
اگر می‌خواهید یکی از تماشاگران آثار او باشید تا پنجم دی‌ماه وقت دارید تا خودتان را به نگارخانه نهاوند در خیابان میرداماد، جنب برج نادر، پلاک514 برسانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها