بچه اسفناج همان اسفناج معمولی است، با این تفاوت که زودتر برداشت می‌شود و برگ‌های کوچک‌تر و لطیف‌تری دارد. از لحاظ تغذیه‌ای هم فرق چندانی با اسفناج معمولی ندارد. هر پیمانه بچه اسفناج خام هفت کالری و یک گرم فیبر پرکننده دارد و جالب‌تر این‌که فاقد چربی است.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۶۹

ضمنا بچه اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است همچنین ویتامین A، ویتامین K و فولات در آن فراوان است. مقدار ویتامین K در هر پیمانه اسفناج خام حتی از مقادیر مورد نیاز بدن در روز بیشتر است. حتما می‌دانید ویتامین K برای انعقاد خون لازم است.
هر پیمانه اسفناج خام بیش از ۵۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A را هم تأمین می‌کند. ویتامین A به حفظ سلامت چشم، دستگاه ایمنی، پوست و استخوان کمک می‌کند. علاوه‌بر اینها هر پیمانه اسفناج تأمین‌کننده حدود ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به فولات است.
فولات از جمله ویتامین‌های مورد نیاز بدن خصوصا در سنین باروری است، چراکه از بروز نقایص لوله عصبی در جنین جلوگیری می‌کند. بچه اسفناج از منابع خوب پتاسیم، مس، آهن و منیزیم هم به‌شمار می‌رود.
از آنجا ‌که بچه اسفناج برگ‌های ریزنقش‌تری در مقایسه با اسفناج معمولی دارد، برای مصارف خام بویژه در سالادها خوش‌خوراک‌تر است. بچه اسفناج علاوه‌بر سالاد در انواع سوپ و پاستا هم کاربرد دارد.

صدف دژآلود
مترجم
منبع:livestronginformation

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها