فعالان پیشکسوت عرصه فیلمبرداری اوضاع خوبی ندارند و از قبل هم که اوضاع خوبی نداشتند. الان هم با این وضعی که سینما دارد، اوضاعشان بدتر هم شده است. خیلی از فیلمبردارهایی که من می‌شناسم، خانه‌نشین شده‌اند و اوضاع خوبی ندارند بخصوص همکاران قدیمی.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۰۷

التهابات بازار ارز تأثیری خشن بر قیمت ابزار فیلمبرداری و آن چیزهایی گذاشته که دائما با آنها سر و کار داریم. وسایل فیلمبرداری و همچنین نورپردازی به‌شدت گران و غیرقابل دسترس شده و متأسفانه اگر هم چیزی خراب شود دیگر نمی‌شود جایگزین کرد و باید به تعمیر بسنده کرد.
البته همیشه صحبت رسوخ پول‌های میلیاردی به صنعت تولید فیلم و سریال وجود داشته، ولی از آن همه بریز و بپاش چیز زیادی عاید پشت‌صحنه نمی‌شود و بیشتر معدودی بازیگر هستند که اوضاع خوبی دارند.
برای بهبود اوضاع هنرمندان قدیمی، مقامات ارشاد باید یک بیمه بازنشستگی درست و حسابی را طراحی کنند. پرداختی فعلی بیمه فعلی بازنشستگی آن قدر نازل است که هنرمندان شرمشان می‌آید درباره آن صحبت کنند. بیمه از کارافتادگی که سختی کار در آن لحاظ شده باشد بخصوص برای کسانی که در پشت صحنه کار می‌کنند نیز به‌شدت مورد نیاز است. بیمه بیکاری از دیگر ملزومات هنرمندان است تا مجبور نباشند برای رهایی از بیکاری تن به هر کاری بدهند.
امیدوارم ارشاد بتواند فکری به حال دوستان پیشکسوت ما بکند و هرچه زودتر این قضیه بیمه بازنشستگی، بیمه بیکاری و بیمه ازکارافتادگی دوستان درست شود و این بیمه‌ها چنان کارا یی داشته باشد که همکاران قدیمی خیلی آبرومندانه به حیات خود ادامه دهند.


مسعود سلامی

فیلمبردار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها