سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۴۱

به گزارش خانه ملت،‌ حسن نوروزی افزود: در جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی دو طرح در دست بررسی قرار گرفت. طرح اول؛ طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» که این طرح 9 ماده دارد و تمام مواد آن در جلسه کمیسیون به تصویب رسید. وی ادامه داد: در بررسی این طرح کارشناسانی از نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت دادگستری در این جلسه حضور داشتند و نقطه نظرات خود را درخصوص این طرح بیان کردند که بعد از شنیدن نظرات آنها و نمایندگان، تمام 9 ماده این طرح به تصویب رسید.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هدف از مطرح شدن طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت
از بزه دیدگان ناشی از آن»، تحذیر جوانان در کشور از انجام این اقدامات است و امید است این طرح بتواند میزان افرادی را که دست به انجام این عمل شنیع می‌زنند، به صفر برساند.
وی بیان کرد: طرح دوم؛ طرح کاهش جرایم کیفری و تعداد زندانیان بود که از ماده 10 تا ماده 16 آن مورد بررسی قرار گرفت. در بررسی این طرح کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز تحقیقات قم، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و امور زندان‌ها حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها