پاسخ فوتبال ایران به حاشیه‌های کی‌روش: حق نداریم آرامش تیم ملی را بر هم بزنیم

حاشـیه را بـبرید

کارلوس کی‌روش با اظهار نظری عجیب، فوتبال ایران را اسیر توفانی مهیب کرد که شاید بیش از همه به تیم ملی آسیب بزند و بلافاصله بعد از آن‌که تیم ملی ایران بدون گل خورده و به عنوان سرگروه، راهی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها شد، حرف‌هایی آتشین زد که برای آتش زدن خیمه فوتبال ایران کافی بود. از حمله به وزیر ورزش که مخالف قرارداد با او بود... تا حمله تکراری به برانکو و پرواز «فرست کلاس» او به ژاپن.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۰۹

او برخلاف معمول که حرف‌هایش را بعد از هر تورنمنت می‌زد و اجازه می‌داد تیم در آرامش کار کند، این بار در جریان جام ملت‌ها حرف زد. آن هم حرف‌هایی که اصلا در چارچوب مسائل فنی نبود. او ترجیح داد در روزهایی که بحث حضور او در فوتبال کلمبیا بیش از هر زمان دیگری جدی است، به هم بتازد. از مردمی که عاشقانه برایش هورا کشیدند و او حالا مدعی است نان برای خوردن ندارند... تا وزیر ورزش که نگاهی ویژه به تیم ملی فوتبال داشت و از تیم حمایت کرد.
حرف‌های کی‌روش آن‌قدر عجیب بود که همه شگفت‌زده شدند. در حالی که همه منتقدان کارلوس کی‌روش، ترمز انتقادات را کشیده و خود را در کنار تیم ملی قرار داده بودند، او عملا کاری کرد تا انزوای او بیش از هر زمان دیگری احساس شود. او مدت‌هاست احساس می‌کند در این فوتبال تنهاست و دلیل آن، نه عناد اهالی فوتبال ایران با او، که به خاطر رفتارها و حرف‌های کارلوس کی‌روش است.
او خارج از چارچوب خود حرف زد و همه را از خود رنجاند؛ اما بدنه فوتبال ایران ترجیح داد روی این آتش بنزین نریزد. مجید جلالی با اعلام این‌که چنین حرف‌هایی از کی‌روش عجیب نیست تاکید کرد که در چنین شرایطی صلاح فوتبال حکم می‌کند که سکوت کنیم.
افشین پیروانی در همین رابطه گفت: کی‌روش دوست دارد کام مردم ما را درست در بهترین لحظات تلخ کند؛ اما ما باید عاقل باشیم و از این بازی خطرناک بپرهیزیم. من به کی‌روش و حرف‌ها و رفتارهای او انتقاد دارم؛ اما تیم ملی از همه ما مهم‌تر است. گرچه تیغ بعضی منتقدان در این روزها بسیار تیزتر از دیگران است؛ اما با این حال، تصمیم عموم کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران، سکوت در این باره و تلاش برای کمک به تیم ملی است.
ستار همدانی در این باره گفت: راحت است پاسخ جملات کی‌روش را بدهیم؛ اما آن وقت دیگر نمی‌توانیم ادعا کنیم عاشق ایران و تیم ملی هستیم. ما عاشق ایرانیم و سکوت می‌کنیم. این تیم از هر حیث لیاقت قهرمانی را دارد. کی‌روش هم مربی خوبی است البته به شرط آن‌که فقط به مسائل فنی بپردازد. اگر هم این اتفاقات افتاده و این حرف‌ها زده شده به این دلیل است که مدیران فدراسیون فوتبال فضا را آزاد گذاشته‌اند. امید همه ما موفقیت تیم ملی است و ما باید به اندازه خود به این تیم کمک کنیم.

واکنش فدراسیون فوتبال کلمبیا
قرار بود چهارشنبه هفته قبل رئیس و دو عضو کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال کلمبیا به دبی بروند تا مراحل نهایی قرارداد با کارلوس‌کی‌روش را به صورت رسمی طی کنند؛ اما حرف‌های عجیب و غیر حرف‌های کی‌روش موجب شد آنها از این سفر صرف نظر کنند. نشریه مارکا نوشت: بسیاری تصور می‌کردند که این هفته سرمربی جدید تیم ملی کلمبیا معرفی می‌شود. در واقع برخی رسانه‌های محلی عنوان کرده بودند با برگزاری یک جلسه که میان رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا و نایب‌رئیس این سازمان با کارلوس کی‌روش در امارات (محل حضور تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2019)، این مرد پرتغالی به عنوان جانشین قطعی خوسه پکرمن معرفی خواهد شد. با این حال دو مقام بلندپایه فوتبال کلمبیا سفر به امارات را لغو کرده‌اند چون آنها بر این باور هستند که گرفتن تمرکز سرمربی تیم ملی ایران در حین برگزاری یک تورنمنت که به مرحله یک‌هشتم نهایی آن هم راه پیدا کرده، درست و شایسته نیست. این در حالی است که هیچ خبری مبنی بر عدم تمایل کی‌روش برای ادامه مذاکراتش با فدراسیون فوتبال کلمبیا شنیده نشده است. به این ترتیب کلمبیا به صورت غیر رسمی به کی‌روش گوشزد کرده که تا آخرین روز، به قرارداد قبلی خود با فدراسیون فوتبال ایران پایبند باشد و فضا را از این خراب‌تر نکند.

تاج: عذر می‌خواهم
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که کاملا در خدمت کی‌روش بوده و در برنامه فرمول یک با اجرای علی ضیا اعلام کرده بود زیادی طرفدار کی‌روش است، در ماه‌های اخیر آن‌قدر آزادی عمل به کی‌روش داده که چنین رفتارهایی از سرمربی پرتغالی تیم ملی را باید کاملا بدیهی دانست. در چنین شرایطی طبیعی است اگر تاج خود را مقصر بداند و به دلیل رفتارها و حرف‌های تند و عجیب کی‌روش، عذرخواهی کند. تاج گفت: اگر جمله‌ای توسط سرمربی تیم ملی گفته شده که مردم بابت آن رنجیده‌خاطر شده‌اند، من به عنوان مسؤول فوتبال کشور از مردم عذرخواهی می‌کنم. فدراسیون فوتبال، بازیکنان و سرمربی تیم ملی باید خود را خادم مردم بدانند و به فکر شادی آنها باشند. رئیس فدراسیون فوتبیال باز هم در این باره حرف نزد که جسارت برخورد با سرمربی را پیدا کرده یا همچنان به دنبال تایید و تکریم اوست... .

حرف آخر
همه می‌دانند که کی‌روش چه مربی بزرگی است چه توانایی فنی بالایی دارد؛ اما به شرط آن‌که کاملا در محدوده مسائل فنی قرار بگیرد. امید همه فوتبالدوستان ایرانی این است که کی‌روش در چارچوب و ریل خود قرار گیرد و این حرف‌ها و حاشیه‌سازی‌ها را کنار بگذارد. امید همه مردم ایران حتی آنها که به فوتبال علاقه‌ای ندارند، اتحاد تیم ملی و اتحاد همه مردم ایران برای این تیم عزیز است. تیم ما بیش از هر زمان و هر تیم دیگری به جام نزدیک است. قرعه مناسب و تیم خوب، این امکان را می‌دهد که ما به راحتی تا نیمه‌نهایی و حتی فینال بالا برویم. متحد و یکدل در کنار این تیم می‌مانیم و برای موفقیت و قهرمانی‌اش دعا می‌کنیم. حرف‌ها و انتقادها و کنایه‌ها و گلایه‌ها بماند برای بعد از قهرمانی.

ادموند بزیک: همه مردم دوست داریم که ایران قهرمان شود و بعد از هشت سال حضور کی‌روش این کمترین چیز است. کی‌روش کم‌کم کارهایی می‌کند که تفرقه بین مردم و تیم ملی زیاد شود. این اتفاق خوبی نیست. کی‌روش می‌داند اگر اینجا نتیجه نگیرد شاید با استقبال بدی روبه‌رو شود، می‌خواهد فرار رو به جلو کند.
اسماعیل هلالی: مگر می‌شود یک مربی در دو، سه هفته‌ای که در کوران مسابقات هستند هر روز یک مصاحبه بکند و حرف و حدیث ایجاد کند؟ به جای این حرف‌ها، سرمربی باید جلوی حاشیه‌ها را بگیرد تا بازیکنانش برای مسابقه شرایط خوبی داشته باشند. نمی‌دانم در فکر کی‌روش چه می‌گذرد.
سیروس دین‌محمدی: به نظرم باید فدراسیون با کی‌روش برخورد کند. او باید تمرکزش را روی نکات فنی تیم ملی بگذارد و الان وقت پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیست و فقط باید به تیم ملی کشورمان فکر کنیم. اعتقاد دارم اطرافیان کی‌روش باید حتما کنترل شوند. کسانی که ترجمه می‌کنند یا خود شیرینی می‌کنند حتما باید با آنها برخورد شود.
پرویز برومند: من هم مثل همه مردم از صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعدی جام ملت‌ها خوشحال هستم، ولی یک مقدار بابت صحبت‌های اخیر دل چرکین و ناراحت هستم. به نظرم این تکرار مکررات است. زمانی اسدی به این مساله معترض شد، ولی به راحتی توسط فدراسیون کنار گذاشته شد. متاسفانه بعد از آن هم به پیشکسوتان ما توهین شد.
رضا عنایتی: من نمی‌دانم این چه فلسفه‌ای است که کی‌روش تا این حد عصبی است. همان‌طوری که خود کی‌روش قبل از مسابقات گفت، همه باید تمرکزمان را روی موفقیت تیم ملی بگذاریم و حواشی هیچ کمکی به تیم ما نمی‌کند. امیدوارم دیگر از این‌گونه صحبت‌ها نشنویم. البته از حق نگذریم کی‌روش چیزهای زیادی به فوتبال ایران داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها