منطقه امن در سوریه ممنوع

وزارت خارجه سوریه ضمن مخالفت با ایجاد یک منطقه امن در خاک این کشور اعلام کرد، اظهارات رجب طیب اردوغان تاکیدی مجدد بر این است که ترکیه تنها زبان اشغالگری و تجاوز را در پیش گرفته است. کردهای سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با ایجاد یک منطقه امن اعلام کردند. چند روز پیش بعد از دعوای زرگری آمریکا و ترکیه سران این دو کشور اعلام کردند قصد دارند با مشارکت همدیگر یک منطقه امن را در سوریه ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۰۲


خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور تاکید کرد: سوریه از اراضی خود در برابر هر اشغالگری از جمله اشغالگری ترکیه با تمام ابزارها و امکاناتش دفاع خواهد کرد و همچنان مصمم به دفاع از ملت و تمامیت اراضی خود در برابر هرگونه تجاوز و خصومت است. سوریه معتقد است تلاش برای تعدی به وحدت و تمامیت ارضی این کشور، یک نوع اشغالگری علنی بوده و حمایت از تروریسم بین‌المللی به‌شمار می‌رود. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود آنکارا آماده ایجاد منطقه امن در شمال سوریه بنا بر پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست. وی همچنین اعلام کرد، شرکت ساختمان سازی ترکیه احتمالا روند ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را برعهده می گیرد.
در همین رابطه آلدار خلیل، مسؤول روابط خارجی گروه موسوم به «جنبش جامعه دموکراتیک» کرد ضمن مخالفت با نظارت ترکیه بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، تأکید کرد کردها هیچ‌گاه به تجزیه سوریه فکر نکرده‌اند. به گزارش فارس، خلیل در گفت‌وگو با خبرگزاری هاوار گفت: اگر منطقه برای حفظ امنیت شمال سوریه و حمایت از این منطقه در برابر تهدیدهای ترکیه امن باشد، می‌توان گفت که سیاست درستی در قبال شمال سوریه است، ولی اگر مساله بر عکس باشد، بحث متفاوت می‌شود. وی افزود: اظهارات حکومت ترکیه مبنی بر این‌که ناظر مناطق امن شمال سوریه خواهد بود، به این معناست که آن (مناطق امن) برای امنیت شمال سوریه نیست، بلکه منطقه‌ای علیه کسانی است که حامی مناطق شمال سوریه بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها