راندِ چهارم مسابقه سرعت در پیست آزادی برگزار شد

دلسردی در پست هیجان و سرعت

این روزها مسابقات اتومبیلرانی با همه تنگناها و هزینه‌های سرسام‌آور برگزار می‌شود و تعدادی از ورزشکاران سعی دارند به هر ترتیب چراغ این ورزش جذاب و پرطرفدار را روشن نگه دارند، اما به نظر می‌رسد در مسابقات سرعت اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که ممکن است منجر به کنار رفتن رانندگان از مسابقات شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۷۴

در راندِ چهارم مسابقه سرعت که در پیست ورزشگاه آزادی برگزار شد، حواشی زیادی را شاهد بودیم و کمیته سرعت که قصد داشت مسابقه را به هر طریق ممکن برگزار کند، در این راه، چند بار روی قوانین و آیین نامه‌های مصوب خود پا گذاشت. حواشی این مسابقه از روز تایم‌گیری آغاز شد؛ جایی که شرکت‌کنندگان کلاس 206 مقدماتی با اعتراض به کوتاه‌شدن مسیر مسابقه، از ثبت زمان خودداری کردند و به حالت قهر از پیست خارج شدند.
اولین کلاس مسابقه سرعت، کلاس پراید مقدماتی بود که در مسیر کوتاه‌تر شده پیست آزادی برگزار شد! در این کلاس علی‌اصغر عبدی به مقام اول رسید. کلاس بعدی، کلاس 405 اختصاصی بود که فقط شش شرکت کننده داشت. این در حالی است که براساس آیین نامه کمیته سرعت، حداقل باید هشت خودرو در خط استارت بایستند تا مسابقه رسمیت پیدا کند، اما کمیته سرعت قانون خودنوشته را نیز زیرپا گذاشت. این اتفاق در کلاس 2000 جی تی نیز تکرار شد که با 6 خودرو استارت خورد و جالب‌تر آن‌که فقط سه خودرو با حجم دو لیتر بودند و سه خودرو دیگر از کلاس 1600 آمده بودند. برندگان کلاس 405 و 2000 به ترتیب مهرداد صفری و محمد مهری بودند. تنها کلاس هیجان‌انگیز مسابقه، کلاس پراید اختصاصی بود که رقابت گرمی را در سرمای حاکم بر پیست و مسابقه ایجاد کرد و چند جابه‌جایی و سبقت را در پی داشت. در پایان این مسابقه داود محمدی به مقام اول رسید. کلاس پراید GT اما جلوه خاصی نداشت و کم هیجان بود که با پیروزی محمد مهری به پایان رسید.
اما پرقدرت ترین کلاس مسابقه یعنی کلاس 4000 جی تی هم بی فروغ و کم‌هیجان بود. در دور دوم وارم آپ مسابقه، محمد برادران در یک غافلگیری کنترل خودروی خود را از دست داد و در محوطه شنی کنار پیست فرو رفت. با توجه به ریسک بالایی که نقطه فرونشست این خودرو داشت و خطرات احتمالی برای دیگر رقبا، باید مسابقه متوقف می‌شد تا این خودرو از محوطه خطر بیرون رانده شود اما در کمال تعجب، کلرک مسابقه حکم به استارت مسابقه داد و این خطر را نادیده گرفت.
مسابقه کلاس 4000 جی تی البته به هیچ‌وجه رقابتی نبود و تعقیب و گریزی صورت نگرفت تا جایی که تیم برگزاری در شرایطی که هنوز چند دور دیگر از مسابقه مانده بود پرچم شطرنجی را به نشانه پایان به اهتزاز درآورد و مسابقه را کوتاه کرد. برنده این مسابقه کوتاه هم محمد باقرزاده بود. آخرین نکته نیز کلاس‌های پرهیجان 1600 جی تی و 6 سیلندر توربو اصلا برگزار نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها