ویروس‌ها و میکروب‌ها می‌توانند باعث عفونت چشم شوند و عواقبی چون قرمزی چشم را در پی داشته باشند. ما هر روزه در تماس با ویروس‌ها و باکتری‌ها هستیم. از دستگیره در و صندلی و میز مدرسه گرفته تا سبد‌ها در مراکز خرید. تماس با سطوحی از این قبیل می‌تواند سرچشمه این موجودات ریز و بلاآور باشد.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۴۹

از آن گذشته وقتی کسی دچار عفونت چشم می‌شود خود او می‌تواند به آسانی عفونت را به نزدیکان و دوستان و حتی غریبه‌ها منتقل کند، اما راهنمایی‌های زیر می‌تواند احتمال گرفتار شدن یا انتقال عفونت چشم را کم کند:
ساده‌ترین و بهترین ابزار دفاعی، شستن دست‌ها با صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه است. شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها از پوست در برابر ورود میکروب‌ها نگهداری کرده، همچنین از سرایت عفونت به دیگران جلوگیری می‌کند.
اگر چشمان شما آب‌ریزش دارند یا می‌خارند از مالش آن با دست پرهیز کنید. بهتر است با یک دستمال نرم نخی چشمان خود را پاک کنید. اگر علت ناراحتی چشم شما ویروسی باشد تماس آن با دست احتمال پخش شدن آن را بالا می‌برد. دستمالی را که با آن چشم خود را تمیز کرده‌اید دور بیندازید و از آن دوباره استفاده نکنید.
اگر چشم شما عفونت پیدا کرده است تمام رختخواب و ملحفه‌ها و روبالشی‌ها یا هر پارچه‌ای که با چشم شما تماس داشته است را در ماشین رختشویی بشویید تا احتمال انتشار ویروس به نزدیکان شما کاهش یابد.
لنز‌های تماسی را تمیز کنید
بسیاری از مصرف‌کنندگان لنزهای تماسی، مراقبت‌های لازم را برای نگهداری از لنز خود انجام نمی‌دهند. این تکه‌های کوچک پلاستیکی می‌توانند پوشیده از باکتری، ویروس یا حتی انگل باشند. همیشه از محلول‌های آماده فروش نگهداری لنز استفاده کنید و فکر درست کردن آن را در خانه از سر بیرون کنید، چراکه محلول آب نمک خانگی می‌تواند انگل داشته باشد و به نابینایی شما منجر شود. به چشم‌های خود استراحت دهید و هنگام خواب لنزها را بردارید. پس از تاریخ انقضای لنز، آنها را دور انداخته و لنزی نو بخرید.
اگر علائمی مانند قرمزی، خارش یا آبریزش در چشم دارید یا اگر پلک‌ها و مژه‌های شما چسبناک شده است با چشم‌پزشک خود مشورت کنید .

دکتر پاشا انوری

جراح و متخصص چشم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها