گزارش اختصاصی از اردوی تیم ملی فوتبال در دبی

دوستی، حرف اول اردوی ایران

بازیکنان تیم ملی فوتبال که یکشنبه وارد دبی شده و اولین تمرین سبک خود را برگزار کرده بودند، دیروز دو جلسه تمرین جدی را پشت سر گذاشتند. تمرینی که البته با دستور کی‌روش و دور از چشم خبرنگاران خارجی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۹۰

جهانبخش: آماده‌ام
علیرضا جهانبخش که با وجود مصدومیت، با نظر کادر پزشکی و تایید دکتر خانلری به فهرست 23 نفره ایران برای جام ملت‌ها وارد شده بود، دیروز در هر دو جلسه تمرین، خیلی جدی کار کرد و در حرکات با توپ، آماده به نظر می‌رسید. جهانبخش در این باره گفت: من در بازی با ویتنام هم آماده بازی بودم اما کادر فنی تشخیص داد بازی نکنم و به نظرم تصمیم درست هم همین بود. حالا هم آماده‌ام؛ اما باز هم تاکید می‌کنم بازی کردنم به تشخیص کادر فنی برمی‌گردد.

تلاش برای جدول‌خوانی
نامتعادل بودن دو سوی جدول باعث شده همه تیم‌های مدعی برای انتخاب راه آسانتر تقلا کنند. در یک سوی جدول تیم‌هایی مثل کره جنوبی، استرالیا و عربستان حضور دارند و در نیمه دیگر جدول، ژاپن و ایران دیده می‌شوند. به همین دلیل تیم‌های مدعی ترجیح می‌دهند در نیمه‌ای حضور داشته باشند که مشکل کمتری دیده شود.
کی‌روش هم ترجیح می‌دهد در نیمه چپ جدول باقی بماند و فقط ژاپن را در برابر خود ببیند و عراق را راهی نیمه راست جدول کند. او این خواسته را در ابتدای تمرین دیروز به بازیکنانش گفت.

شانس ایران روی کاغذ
سایت اسپورت عراق دیروز آمار تقابل‌های دو تیم ملی ایران و عراق را منتشر کرد و نوشت: بر اساس آمار و اطلاعات روی کاغذ، شانس ایران برای برتری در این بازی بسیار بالاست؛ اما فوتبال در زمین چمن برگزار می‌شود نه روی کاغذ. این سایت نوشت: «دو تیم در طول تاریخ 18 بار مقابل هم بازی کرده‌اند که تیم ملی عراق فقط 6 بار به برتری رسیده و 11 پیروزی از آن ایران شده است. سردار آزمون، مهدی طارمی و سامان قدوس 3 بازیکن کلیدی ایران هستند و مهند علی، بشار رسن و همام طارق 3 بازیکن اصلی عراق در این دیدار به شمار می‌آیند که دو بازیکن کلیدی عراق (رسن و همام) به‌دلیل بازی در لیگ برتر ایران کاملا به شیوه بازی ایرانی‌ها آشنا هستند و می‌توانند به ما کمک کنند». گرچه بشار رسن و طارق همام بازیکنانی باکیفیت هستند؛ اما باید دید می‌توانند کفه ترازو را به سود تیم خود سنگین کنند؟
سمیر کاظم، کاپیتان اسبق تیم ملی عراق هم در گفت‌وگو با این سایت گفت: «تیم ایران با داشتن آزمون و طارمی خطرناک است و باید فکری برای کنترل خط آتش این تیم کرد.»
اخبار رسیده از اردوی تیم ملی عراق حکایت از اتحاد کامل بازیکنان این تیم برای بازی فردا دارد و شبکه ورزش عراق هم با نشان دادن تصاویری از نماز خواندن بازیکنان شیعه و سنی تیم در کنار هم از اتحاد تیم برای یک اتفاق بزرگ خبر داد.

بازی فیزیکی
تمرینات دیروز تیم ملی نشان می‌داد کی‌روش بر این باور است که بازی فردا مقابل عراق یک بازی مطلق فیزیکی خواهد شد. جدا از توانایی‌های بالای کی‌روش روی ذهن بازیکنان و کارهای روانشناسی، او یک برتری محسوس نسبت به دیگر مربیان حاضر در جام ملت‌ها هم دارد: آنالیز دقیق. همه مربیان مقابل او بعد از هر بازی می‌گویند کی‌روش تیم ما را به خوبی آنالیز کرده بود و حالا کی‌روش بر این باور است که بازیکنانش باید برای یک جنگ جدی 90 دقیقه‌ای آماده شوند.

فضای صمیمی تیم
اخبار اردوی تیم ملی ایران هم بسیار امیدوارکننده است. کارلوس کی‌روش به‌خوبی می‌داند چگونه بازیکنانش را در کنار هم قرار دهد و غلظت دوستی را در تیمش بالا ببرد. روحیه و انگیزه بازیکنانی که در اردوهای او حضور دارند، در بالاترین حد ممکن است و نکته بارز تمرین تیم ملی در روز گذشته هم انگیزه بالای بازیکنان و نشاط حاکم بر اردو بود. بازیکنان آنقدر با هم صمیمی شده‌اند که خیلی راحت با هم شوخی می‌کنند و نیمکت‌نشینان در شکل‌گیری این فضا نقشی برجسته داشته‌اند. کی‌روش قبل از شروع هر بازی به سمت بازیکنان نیمکت‌نشین تیمش می‌رود و با آنها خوش و بش می‌کند تا به آنها یادآوری کند چه نقشی در موفقیت تیم دارند. به‌همین دلیل بازیکنان نیمکت‌نشین، خود را سربار اردو نمی‌دانند.

آخرین تمرین
تیم ملی طبق برنامه، آخرین تمرین خود را امروز برگزار می‌کند. تمرینی که پشت درهای بسته برگزار می‌شود و حتی خبرنگاران ایرانی هم امکان تهیه گزارش از آن را ندارند. جلسه هماهنگی بازی برای تعیین پیراهن بازیکنان و دروازه‌بان‌های دو تیم هم امروز برگزار می‌شود.

سردار، محبوب‌ترین

سردار آزمون بعد از سه گلی که در دو بازی برای ما به ثمر رساند، بخصوص دو گلی که وارد دروازه ویتنام کرد، محبوبیتی عجیب بین هواداران فوتبال ایران در امارات کسب کرد.
سردار که پدر و مادرش را هم به امارات آورده است، بازی ترکمنستان مقابل ازبکستان که در ورزشگاه مکتوم بن راشد دبی برگزار می‌شد را از نزدیک دید. البته نتیجه این بازی آن‌طور که همه فکر می‌کردند از آب درنیامد و ترکمنستان که در بازی اول مقابل ژاپن نمایش دلچسبی داشت، یکشنبه مقابل ازبکستان بازی ضعیفی ارائه کرد و با 4 گل شکست خورد.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها