یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند حملات مرگبار ریوی را در بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی کاهش دهد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۰۸

بیماری مزمن انسداد ریوی جزو گروهی از بیماری‌های ریوی شامل برونشیت و آمفیزم است که موجب انسداد جریان هوا شده و نفش کشیدن را دشوار می‌کند.
نتایج مطالعه محققان دانشگاه کوئین مری لندن نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین D به شکل خوراکی منجر به کاهش ۴۵ درصدی حملات ریوی در بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی می‌شود.
ویتامین D به خاطر تاثیرش بر سلامت استخوان‌ها شناخته شده است. همچنین مطالعات قبلی، نقش آن را در مقابله با سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حملات آسم آشکار ساخته اند و حتی این ویتامین به افزایش وزن و رشد مغز در کودکان دچار سوءتغذیه کمک می‌کند.
همچنین چندی پیش محققان دانشگاه جانز هاپکینز دریافته بودند کاهش میزان ویتامین D در خون، ریسک بروز زودرس علائم بیماری ریه بینابینی را افزایش می‎دهد.بیماری ریه بینابینی شامل گروهی نادر از اختلالات است که منجر به ایجاد زخم و التهاب در ریه می‌شود که در نهایت می‎توانند باعث از کار افتادن یا تخریب غیرقابل برگشت‎پذیر بافت ریه شوند.
تحقیقات انجام‎شده نشان داد میزان ویتامین D کافی برای سلامت ریه‎ها مفید است. افراد می‎توانند میزان ویتامین D خونشان را تنها با صرف روزانه ۱۵ دقیقه در زیر آفتاب یا مصرف مواد غذایی مانند ماهی و محصولات غنی‌شده افزایش دهند. پزشکان برای افراد دارای نقص این ویتامین، از مکمل‎ها نیز استفاده می‎کنند. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها