امروز چی داریم؟

محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگ و هنر روزنامه جام‌جم به بهانه سقوط هواپیمای باربری در استان البرز، امروز در صفحه 9 به پرواز در آثار ادبی و هنری پرداخته . در همین صفحه مفصل درباره‌اش بخوانید و با چند نمونه از این آثار آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۷۲

این‌که ما چقدر فیلم می‌بینـــــیم، کتـــــــــــــــــاب می‌خوانیم، ســـــــــــــینما می‌رویم، موسیقی گوش می‌دهیم، به کنسرت می‌رویم یا اصلا اهل روزنامه خواندن هستیم یا نه، در یک پژوهش آماری در مرکز آمار ایران بررسی شده و نتیجه‌اش با عنوان آمار مصرف فرهنگی خانوارهای ایرانی در سال 96 منتشر شده است.
به همین دلیل خبرنگاران تیز و زبل صفحه 10 آن را زیر و رو کرده‌اند و از دل اعداد و ارقامش، نکاتی را بیرون کشیده‌اند که قابل تامل است.
همکاران ما در صفحه 11 یکی از خبرهای روز سینما را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌اند. اگر علاقه‌مند به سینما و پیگیر اخبارش باشید، حتما باخبر شده‌اید که داوران بخش نگاه نوی جشنواره فیلم فجر معرفی شده‌اند. این پنج داور قرار است فیلم اولی‌ها را داوری کنند، ولی ما امروز در صفحه‌11خودشان را داوری کرده‌ایم. دوستان با تجربه ما در بخش سینما، درباره دلایل انتخاب تک‌تک این پنج نفر گمانه‌زنی کرده و توضیح داده‌اند که چه مواردی در انتخاب هر کدام آنها نقش داشته است.
صفحه 12 امروز همزمان به برگزاری کنفرانسی در لهستان و توییت شهردار اصفهان پرداخته است.
حتما می‌توانید حدس بزنید ماجرا از چه قرار است، چون لابد تا حالا مطلع شده‌اید که لهستانی‌ها دارند کنفرانس‌ ضد ایرانی برگزار می‌کنند در حالی که روزگاری شهر اصفهان پناهگاه کودکان آواره لهستانی بوده و مردم اصفهان میزبان لهستانی‌ها و البته تمبری توسط اداره پست لهستان منتشر شده که مهر تاییدی است بر مهمان‌نوازی ایرانی‌ها و پذیرایی اصفهانی‌ها از آوارگان لهستانی. میثم اسماعیلی در یک تک‌نگاری سراغ این موضوع رفته و به حضور آوارگان جنگ جهانی دوم در ایران پرداخته و به کتابی که با همین موضوع در سال 90 منتشر شده اشاره کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها