صادق فرامرزی در اینستاگرامش نوشت: «[ما بدبخت ترین مردم جهانیم به حضرت عباس!]
کد خبر: ۱۱۸۴۱۱۴

۱- چندماه پیش که مردم شهر جنوای ایتالیا در حال بازگشت از سرکار به خانه‌هایشان بودند و احتمالا در ماشین‌های عمدتا فیاتشان موسیقی گوش می‌دادند پلی بر فراز یک بلندی ریزش کرد و ده‌ها ماشین با تمام سرنشین هایشان سقوط کردند و الفاتحه(نمی دانم مسیحی‌ها به‌جای فاتحه چه می‌گویند)... نزدیک به یک سال پیش نزدیکی‌های طلوع آفتاب برج مسکونی گرنفل در غرب لندن آتش گرفت و به‌رغم فرار اکثر ساکنان بیش از 80 نفر در آتش سوختند، مردند و از بعضی‌شان هم اثری بجا نماند... در نوامبری که گذشت بیش از ۶۶۰۰ کیلومتر مربع از جنگل‌های کالیفرنیای آمریکا در آتش سوخت و چیزی نزدیک به 90 نفر از مردم و آتش‌نشانان را در خود سوزاند تا جهان شاهد یکی از بزرگ‌ترین آتش‌سوزی‌های معاصر باشد...(این سطر تا بی‌نهایت ادامه دارد)
۲- نخیر! اشتباه فرض کرده‌اید، هیچ‌کدام از اینها باعث فروخوردن بغض‌های گلویمان نسبت به چپ کردن اتوبوس دانشگاه و نه آتش گرفتن مدرسه در سیستان و بلوچستان نمی‌شود... حتی فراتر از این، هیچ مصیبتی با میلیون‌ها قربانی در هرکجای جهان هم نباید مانع از محاکمه و برخورد با مسببان ضمنی این حوادث و پیگیری برای عدم تکرارشان شود... صدالبته و هزار افسوس که این یکشبه معترض و نیمروزه کارشناس شدن‌های ملت از یک هفته بعد تا حادثه ناگوار بعدی فراموش می‌شود!
۳- حوادث تلخ، تلخند! کاریشان نمی‌شود کرد، هزار سال هم بگذرد با دیدن فیلم پلاسکو یاخدا می‌گوییم تا شاید نریزد و آتش‌نشان‌هایش‌ سریع‌تر مکان را تخلیه کنند... یا با دیدن تصاویر زلزله بم همه پیامبران را اسم می‌بریم تا شاید زمین به حالت قبلش برگردد، اما خب بلا همین است، ایران و‌ آمریکا ندارد، باید بپذیریم هرقدر هم تلاش کنیم باز بلایی سرمان می‌آید... ما بدبخت‌ترین مردم جهان نیستیم، خوشبخت‌ترین‌شان هم نیستیم، ایران هم یک کشور است با انبوهی معضل و معایب، باید درستش کرد، اما نباید زیادی بزرگش کرد... باید همه با هم پس از هربلا و مصیبت ناراحت شویم، مسببانش را به محاکمه بکشانیم و برای عدم تکرارش چاره بیندیشیم اما خب خیال برمان ندارد که همه مصیبت‌ها لوکیشن خاک ما را فقط حفظ کرده‌اند. آنها که با نقاب مذهب لنگ زدن‌های‌مان را به تقدیر الهی پیوند می‌زنند با آنها که با شکلک اپوزیسیون لرزیدن زمین را هم به خطبه‌های نمازجمعه ربط می‌دهند دولبه یک قیچی‌اند، هر دو در بیرون گود بلایا صندلی وی‌آی‌پی رزرو می‌کنند تا بگویند حساب ما از مشکلات جداست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها