فاطمه حائری شیرازی، دختر مرحوم آیت‌ا... حائری شیرزای در اینستاگرامش نوشت: «وَعَسَی أَن تَکرَهُوا شَیئًا وَ هُوَ خَیرٌ لَّکمْ * آیت‌ا... حائری شیرازی رضوان‌ا... علیه: جز زیبایی چیزی ندیدم.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۸۸

خداوند همه مهره‌ها را به‌خوبی چیده است تا هرچه بیشتر این بازی زیبا و تماشایی باشد، انواع فرهنگ‌ها و زبان‌ها و انواع اسم‌ها و ایسم‌ها. جهان یک پازل است اگر آن را حل کردی آن را می‌بینی و می‌شناسی و محو زیبایی آن می‌شوی. زینب کبری(س) پازل را حل کرده بود و همه مهره‌ها را در جای خود دیده بود. مجموع صحنه زیباست. دیگران نتوانسته‌اند همه تکه‌های پازل را پیدا کنند و آنها را به هم بچسبانند تا همه پازل را باهم ببینند و زیبایی آن را درک کنند.
دیگران می‌گویند از ظلم و شکنجه بدتر چیست؟ از کشتار بیرحمانه و محاصره و آب را بر انسان‌ها بستن و از آب دادن به طفل چندماهه مضایقه کردن و گلوی او را با تیر پاره کردن بدتر چیست؟ زشت‌تر از این صحنه چیست؟ زینب کبری(س) می‌گوید: همه این مسائل و مصائب را تحمل کردن و بر پاکی و طهارت ماندن زیباتر چیست؟ به ناپاک نه گفتن و بر این نه گفتن تا آخر ایستادن چه زیباست. «ما رَاَیتُ اِلاّ جَمیلا»
پ.ن: معمولا قبل از این‌که برایت درد‌دل کنم تو پیش دستی می‌کردی و با ذکر خاطره‌ای یا روایتی تسلای غم درونم می‌شدی چقدر این روزها تشنه نکات نغزت هستم که با لبخندی شیرین مرهم همه ناملایمات درونم باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها