ترامپ یک بدل است. او یک شومن کامل است. او بلد است که چگونه در مرکز توجه باشد. او می‌تواند هـمه توجه‌ها را به‌خود جلب کند و هـمه‌جا، تیتر ‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها باشد. اما در پس‌زمینه رفتارهـای غریب و دیوانه‌وار او، طبقه حاکم آمریکا، سرمایه‌داران، صاحبان صنایع، نمایندگان کنگره، سناتورهـا، تولیدکنندگان اسلحه‌هـای سنگین و ... آگاهـانه در حال حفظ منافع طبقاتی خود هـستند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۹۴

در واقع در شرایطی که طبقه حاکم در آمریکا، لازم می‌بیند که وسیع‌ترین حملات را به حقوق مردم به‌عمل بیاورد شاید انتخابی بهـتر از ترامپ وجود نداشت. در حالی که هـمگان سرگرم دیوانه‌بازی‌های رئیس‌جمهـور مولتی میلیاردر هـستند، مردم موظف به پرداخت سنگین‌ترین مالیات‌ها می‌شوند، بودجه‌هـای مربوط به آموزش و تحصیلات کودکان و نوجوانان و خدمات بهـداشتی به پایین‌ترین رقم ممکن می‌رسد، بودجه‌هـای تحقیقاتی، به‌خصوص درمورد محیط زیست، قطع می‌شوند، سیاست‌هـای جنگ‌طلبانه عمیق‌تر می‌شوند، شرایط زندگی برای مهـاجران، بسیار سخت می‌گردد و... اما از طرف دیگر مردم هـم شاید بیشتر از هـر زمان دیگری، آگاهـند و به‌خصوص بر روی پاره‌ای از موضوع‌هـا، به‌ویژه مسائل مربوط به تورم، بیکاری، جنگ، حفظ محیط زیست، مسائل مربوط به مهـاجران، نژادپرستی، مسائل مربوط به زنان، خشونت پلیس و بسیاری مسائل دیگر حساس هـستند و واکنش نشان می‌دهـند و به نظر می‌رسد که واقعی بودن چنین تناقضی، در جامعه آمریکا، دلیل اصلی به قدرت رسیدن ترامپ باشد.
او در آخرین دور از اقدامات جنجالی‌اش، به منظور تحت فشار گذاردن نمایندگان حزب دموکرات، به تصویب بودجه کلان ساخت دیواری بر روی نوار مرزی آمریکا و مکزیک و البته بازسازی اداره مهـاجرت، بخش‌هـایی از دولت را تعطیل کرده است!!! در شرایطی که افکار عمومی بین‌المللی، به طرف محو شدن مرزهـا گرایش نشان می‌دهـد، ساخت دیوار بر مرزهـای ایالت‌هـای تگزاس و کالیفرنیا با مکزیک، که به خصوص در مناطق مرزی، ساکنین‌شان، اکثریتی اصلا مکزیکی هـستند و به زبان اسپانیایی سخن می‌گویند، می‌تواند برای طبقه حاکم آمریکا، عواقب گسترده‌ای در بر داشته باشد!
farzad.motamen

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها