علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با جام‌جم مطرح کرد

فقط قهرمانی!

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی مقابل قطر گل خورد و نتوانست در این مسابقه کلین شیت کند. البته او عملکرد خوبی در زمین مسابقه داشت و طبیعتا در جام ملت‌ها هم قرار است شماره یک ایران باشد. بیرانوند این روزها در تمرینات تیم ملی هم حضور پررنگی دارد و هر جا بتواند با بازیکنان هم کل کل می‌کند، مثلا سر چالش تیر دروازه. او خیلی هم در این زمینه تبحر دارد و جزو بازیکنانی است که در این چالش برنده می‌شود. با علیرضا درباره آخرین شرایط تیم ملی و خودش گفت‌وگویی داشتیم.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۱۳

علیرضا درباره آخرین شرایط تیم بگو. همه چیز خوب پیش می‌رود؟
بله خدا را شکر. کمی استرس داریم ولی اوضاع خوب است. اردوی خوبی داشتیم. همه چیز اینجا خیلی هماهنگ شده است. دو بازی خوب هم مقابل فلسطین و قطر برگزار کردیم و الان در شرایط خوبی هستیم و ان‌شاءا... بتوانیم در جام ملت‌ها نتایج خوبی به‌دست بیاوریم.
اوضاع خودت خوب پیش می‌رود؟ سرحال هستی؟
بله خدا را شکر در فرم خوبی هستم. تمرینات خوبی در این مدت داشتیم. نه من بلکه همه بازیکنان تیم ملی در شرایط خوبی هستند. امیدوارم هر کدام که در جام ملت‌ها بازی کنیم بتوانیم در حد توقعات مردم باشیم و طوری بازی کنیم که دل‌شان شاد شود.
علیرضا این روزها خیلی‌ها می‌گویند چرا تیم ملی هدفش رسیدن به جمع 4 تیم است. اصلا این حرف درست است؟
نه، ما اصلا چنین هدفی نداریم. از روزی که وارد قطر شدیم اصلا به چیزی غیر از آماده سازی کامل و قهرمانی در جام ملت‌ها فکر نکردیم. ببینید الان فشار روی تیم ملی زیاد است. همه فقط توقع دارند تیم‌ملی قهرمان شود، در حالی که ما خیلی بیشتر از سایر تیم‌ها و مدعیان هزینه نکرده ایم. شما دیدید که رسانه‌های قطر و امارات هزینه سرسام آور آماده سازی تیم شان را اعلام کردند. رقمش برای ما عجیب و غریب است. الان تیم‌های بزرگ و تیم‌های عربی هزینه‌های زیادی می‌کنند. آنها می‌خواهند بهترین نتایج را بگیرند بنابراین بهترین امکانات را در اختیار تیم شان قرار می‌دهند. ولی حتی با این وجود ما اصلا به چیزی غیر از قهرمانی فکر نمی‌کنیم.
در خلوت خودت به چه چیز فکر می‌کنی؟ به رویاهایت...
بله، راستش چیزی که من را هیجان زده می‌کند این است که فکر می‌کنیم قهرمان جام شده ایم. می‌تواند خیلی لحظه شیرینی باشد. من با خودم خیلی تصویرسازی می‌کنم. خیلی وقت‌ها در رویاهایم خودمان را تصور می‌کنم که به فینال آسیا رفته‌ایم. ان‌شاءا... هم این اتفاق می‌افتد و ما به فینال می‌رسیم و اتفاقاتی می‌افتد که دل همه‌مان را شاد کنیم. من دلم واقعا روشن است.
این تیم ما خیلی یکدل و متحد است. چقدر این اتحاد می‌تواند کمک کند؟
خیلی زیاد. در تیم ملی هیچکس واقعا به خودش فکر نمی‌کند. ما همه به تیم فکر می‌کنیم. برایمان در اولویت اول افتخارات تیمی است، بعد افتخارات فردی. ان‌شاءا... بتوانیم قهرمان جام ملت‌ها شویم و تیم ملی ایران هم بتواند بهترین تیم مسابقات شود.
احساس مسؤولیت در تیم ملی خیلی دیده می‌شود. این چطور به‌دست آمده؟
همه ما نسبت به تیم ملی کشورمان احساس مسؤولیت می‌کنیم. نه ما بلکه همه مردم ایران. به هر حال تیم ملی کشورمان است و دوست داریم بهترین نتایج را به‌دست بیاورد و قهرمان شود. ما هم می‌دانیم نماینده مردم در تیم ملی هستیم و باید نهایت تلاش خود را کنیم.

بیرانوند در ترابزون؟

سایت دامگا ترکیه نوشت: باشگاه ترابزون اسپور ترکیه تیم دوم لیگ برتر این کشور، به دنبال تقویت تیمش در نیم فصل دوم است و می‌خواهد به قهرمانی دست پیدا کند.در این راستا این تیم به دنبال یک دروازه‌بان مطمئن است.
ترابزون اسپور که تابستان گذشته وحید امیری و مجید حسینی دو بازیکن ایرانی را به خدمت گرفته و از عملکرد آنها راضی است اکنون ‌دنبال علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران می‌گردد. بیرانوند تا سال 2021 با پرسپولیس قرارداد دارد و به نظر نمی‌رسد باشگاه ترابزون اسپور توانایی پرداخت مبلغ فسخ قراردادش را داشته باشد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها