گزارش جام جم از پشت پرده و شگرد مجرمان حرفه ای در کلاهبرداری از کارت های بانکی

کارد به کارت

شگردشان نخ‌نما شده و هر هفته خبرهایی درباره کلاهبرداری‌هایشان در صفحه حوادث روزنامه‌ها چاپ می‌شود. پلیس هم بارها هشدار داده مراقب این کلاهبرداران باشید، اما برگ برنده‌ای دارند که بازار کارشان را داغ نگه داشته است؛ طمع. آنها روان‌شناسان خوبی هستند و خوب می‌دانند چطور طعمه را به وسوسه بیندازند تا طمع جایزه چند میلیونی توجه به هشدارها را از ذهنشان خارج کند. برای این‌کار از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند. صدای مجریان صدا و سیما را تقلید می‌کنند و همدستانشان به جای تماشاچی‌های برنامه برای طعمه دست می‌زنند و هورا می‌کشند. سطح سواد هیچ نقشی در پیشگیری ندارد و طعمه‌های آنها از کارگر ساده تا پزشک، نماینده مجلس و معاون وزیر هستند. بعد از خالی کردن حساب طعمه، چنان پولشویی می‌کنند که ردی از خود باقی نگذارند و با دستگیری اعضای باند، ردپای سرکرده در زندان به‌دست می‌آید.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۷۰

به گزارش جام‌جم، در تازه‌ترین پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران اعضای یکی از باندهای کلاهبرداری کارت به کارت که به بهانه برنده شدن در مسابقه تلویزیونی کلاهبرداری می‌کردند را دستگیر کردند. در پی طرح شکایت‌های مشابه مبنی بر کلاهبرداری موسوم به کارت به کارت که در آنها به شیوه‌ای مشابه و به بهانه برنده شدن در برنامه‌های مختلف رادیویی از ده‌ها نفر از شهروندان کلاهبرداری شده بود، پرونده‌ای در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این گروه از متهمان در دستور کار قرار گرفت .
در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد افرادی ‌ناشناس در تماس‌های تلفنی از طریق شماره‌های متعلق به اپراتورهای مختلف تلفن همراه، موضوع برنده شدن آنها را با جوایز چند‌ده‌میلیون تومانی در مسابقات و برنامه‌های مختلف رادیویی مطرح کرده و به این شیوه و شگرد مالباختگان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با شیوه‌های فریبنده، توسط خود مالباختگان اقدام به برداشت پول از حساب مالباختگان می‌کردند.
با بررسی تراکنش‌های مالی و با شناسایی ده‌ها حساب بانکی که متهمان از آن حساب‌ها برای دریافت پول مالباختگان استفاده کرده بودند مشخص شد تمامی این حساب‌ها متعلق به افراد بلامکان و معتادی است که برای تهیه هزینه مصرف مواد مخدر اقدام به فروش مدارک شناسایی خود کردند.
سرانجام ماموران موفق به شناسایی سه عضو این گروه از کلاهبرداران شدند که در بررسی سوابق آنها مشخص شد هر سه نفر دارای سوابق متعدد در زمینه موادمخدر، سرقت و کلاهبرداری هستند و پیش از این بارها به اتهام کلاهبرداری‌های موسوم به کارت به کارت محکوم و در اختیار دستگاه قضایی قرار داده شده اما هر بار اقدامات مجرمانه خود را تکرار کردند.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی اعضای این گروه از کلاهبرداران حرفه‌ای و طی هماهنگی با بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 31 تهران، هر سه متهم طی سه عملیات جداگانه دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها ده‌ها کارت عابربانک متعلق به افراد دیگر کشف شد.

رئیس بانک را هم فریب دادم!
زیر تیغ است و در طرح پلیس آگاهی تهران به اتهام کلاهبرداری کارت به کارت دستگیر شد. با کمک دو همدستش که یکی از آنها به اعدام محکوم شده، طعمه‌ها را به دام انداخته و حسابشان را خالی می‌کردند. می‌گوید: این کلاهبرداری برایم عادت شده و در میان شاکیانم خلبان و رئیس بانک هم بودند.
سعید ادامه می‌دهد: در این کار کافی‌است خوب صحبت کنی و طعمه را وسوسه کنی تا او را پای خودپرداز بکشانی. وقتی پای دستگاه بروند برنده واقعی هستی و جایزه‌ات را به‌زودی می‌گیری. بعضی‌ها به این کار اعتماد می‌گویند اما من اسمش را طمع می‌گذارم. در یکی از کلاهبرداری‌ها در حالی از طعمه خواستم زبان انگلیسی را انتخاب کند که خودش استاد زبان بود و فریب خورد.
وی درباره شگردش می‌گوید: به بهانه برنده شدن در مسابقه همراه اول یا رادیو جوان طعمه‌ها را فریب داده و حسابشان را خالی می‌کردیم. پول‌ها را به کارت‌هایی که از معتادان حدود 500 هزار تومان می‌خریدیم، می‌ریختیم و بعد برداشت می‌کردیم. این بار از حدود 300نفر کلاهبرداری میلیاردی کردم. با پول‌های سرقتی سکه و دلار می‌خریدیم.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها