۹ دلیل برای این‌که بیشتر سفر کنید

یک زندگی باکیفیت!

برخی افراد عاشق سفر هستند و از زمان تولد این علاقه در آنها وجود دارد. این دسته از افراد به جست‌وجوی تجارب جدید می‌پردازند.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۲۷

دستهای دیگر آخر هفتهها به سفر میروند و گروهی دیگر به سفرهای تجاریشان چند روز اضافه میکنند تا مقصدشان را بگردند.

فرقی نمیکند سبک سفرتان چگونه باشد، دلایل زیادی وجود دارد که نشان میدهد ما نیاز داریم به مقاصد جدید سفر کنیم اما در خیلی از مواقع خود ما نیز از آن دلایل آگاه نیستیم. چرا که زندگی شهری باعث شده از نیازهای طبیعی یا تفریحات اصیلمان دور شویم.این شرایط باعث شده تا تحریریه سایت entrepreneur.com به دنبال دلایلی باشند تا به مخاطبانشان بگویند که چرا باید بیشتر سفر کنند. ما به سراغ این سایت رفتیم و مطلبش را با شما درمیان گذاشتیم تا شاید شما هم به این نتیجه برسید که باید بیشتر از اینها به سفر بروید.

احساس میکنید بخوبی استراحت و توانتان را بازیابی کردهاید

دور شدن از استرسهای روزانه به بازیابی بدن و ذهن کمک میکند. تجربه کردن چیزهای جدید موجب میشود ذهنتان از مشکلات روزمره دور شود و بتوانید بر دیدگاهها، رایحهها، طعمها و صداهای جدید تمرکز کنید. پس از گذشت چند روز کاملا احساس آرامش و راحتی خواهید کرد.

بازی خواهید کرد

ما بازیهای کمی در زندگیهایمان داریم، به همین دلیل سفر موجب پرورش کودک درونمان میشود و میتوانیم جهان را با چشمانی بازتر ببینیم. کاری انجام دهید که از دوران کودکیتان تاکنون انجام ندادهاید، مثلا چرخ و فلک سوار شوید یا در آب سرد اقیانوس شنا کنید. خواهید دید وقتی استرس از بین برود، لبخند بر لبانتان جاری خواهد شد.

از کارتان دور میشوید

گاهی اوقات بهترین ایدهها زمانی سراغتان میآید که مشغول انجام دادن چیزی غیر از کار و حرفهتان هستید. سعی کنید در زمان سفر کارتان را فراموش کرده و خودتان را در تجارب جدیدی که پیرامونتان قرار دارد، غرق کنید. حتما از امور کاری جدا شوید و ایمیلهایتان را فقط صبحها یا کلا یک مرتبه در روز چک کنید یا شخص دیگری را برای انجام این امور بگمارید.

زمان با کیفیتی را با کسانی که عاشقشان هستید، سپری کنید

با فشار و مشکلاتی که در زندگی روزانه وجود دارد غالبا از تعامل با دوستان و افراد خانواده بازمیمانیم. سفر کردن به صورت مشترک به شما اجازه میدهد تا لحظاتتان را با دیگران شریک شوید و از تجربیات مشترکتان لذت ببرید، بعلاوه اینکه خاطرات گرانقدری برایتان ایجاد خواهد شد و بارها در طول سال به خاطرتان میآید. حتما به‌‌یاد داشته باشید عکس بگیرید و این لحظات را به صورت بصری ثبت و ضبط کنید.

دوباره به خودشناسی میرسید و خودتان را پیدا میکنید

زمانی که در این دنیا به حرکت مشغول هستید، هر چیزی را در یک بافتار میبینید و به این ترتیب میتوانید نشانههای الهامبخش را ببینید یا به دیدگاه روحتان دست پیدا کنید. شاید پس از بازدید از یک گالری یا نشستن در کنار یک دریاچه دوباره به علاقهها قدیمیتان بپردازید یا اینکه هدف بلند مدتی را که فراموش کردهاید، مجددا بهخاطر آورید و برآن متمرکز شوید.

مهارتهای جدیدی یاد میگیرید

سفر به خودی خود چالشهای جدیدی را به همراه دارد و شما را قادر میکند مجموعه مهارتهای جدیدی بسازید. بعلاوه، امتحان کردن چیزهای جدید مانند آشپزی، اسکی روی آب و... هم موجب شادی و لذت شما میشود و هم به شما اعتماد به نفس میدهد.

از زاویه جدیدی دنیا را میبینید

دنیاگردی به شما کمک میکند با روشهای متفاوتی از زندگی آشنا شوید. زمانیکه در فرهنگهای محلی وارد میشوید و نحوه زندگی دیگران را میبینید، دیدگاهتان در زندگی تغییر میکند و به این ترتیب، مشکلاتتان زیاد به چشم نمیآید.

زمان بیشتری برای فکر کردن دارید

برنامهریزی کنید در زمان سفرتان هیچ کاری انجام ندهید. بر فراز یک کوه بنشینید، ماهیگیری کنید یا یک چرت طولانی بزنید. بگذارید ذهنتان آزاد باشد و رؤیاپردازی کنید. در این زمان شاهد ایدهپردازیهای جدیدی از سوی خودتان خواهید بود.

با طبیعت ارتباط برقرار میکنید

اگر مثل بسیاری از مردم باشید زمان زیادی را در فضاهای بسته به سر میبرید و سفر کردن شما را وادار میکند دوباره به دامان طبیعت و فضای باز برگردید، هوای تازه استنشاق کنید و از ویژگی آرامشبخشی و احیاکنندگی طبیعت بهره بگیرید.

نیازی نیست سفر شما یک سفر بزرگ باشد. حتی گذراندن بعد از ظهرتان در یک شهر کوچک نیز یک تجربه جدید است. زمان بگذارید و سفر کنید. جایی را که میخواهید بروید تصور کنید تا به واقعیت بپیوندد. پس از سفر از میزان شادی و خوشحالیتان شگفت زده خواهید شد.

فاطمه بختیاری

مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها