مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: سرمای هوا موجب شده میزان استقبال برای اهدای خون کم شود؛ در حال حاضر روزانه در تهران بین 600 تا 700 واحد خون اهدا می‌شود؛ در حالی که پیش از این روزانه بین حدود هزار تا هزار و 200 واحد خون در این استان اهدا می‌شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۵۰

به گزارش ایرنا، مرتضی طباطبایی افزود: میزان خونی که توسط اهداکنندگان به صورت داوطلبانه اهدا میشود، در حد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی تهران است و میزان ذخیره خون در استان تهران نیز هفت روز است و در این مورد هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با این حال نیاز به خون و فرآوردههای آن همیشگی است و بیماران همیشه نیازمند اهدای خون هستند و چه بهتر که اهداکنندگان نوعدوست همیشه به فکر اهدای خون باشند و همه گروههای خونی بخصوص گروههای منفی، خون، پلاکت و پلاسمای بیشتری در فصل سرما اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: حداقل سن برای اهدای خون 18 سال
و حداکثر 60 سال است و برای دفعات بعدی اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) حداکثر 65 سال است.

وی درباره ضرورت اهدای خون تصریح کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآوردههای خونی نیاز دارند؛ به طوری که از هر سه نفر در دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآوردههای خونی پیدا میکند.

طباطبایی اعلام کرد: بارزترین مثال برای موقعیتهایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا میشود، زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگیها و اعمال جراحی است. وی گفت: همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارس که به زردی دچار میشوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که شیمیدرمانی یا اشعه درمانی میشوند، از مصرف کنندگان خون و فرآوردههای خونی به شمار میروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها