نعمات خداوند آن‌قدر زیاد است که بعد از گذشت قرن‌ها هنوز خیلی از آنها شناخته نشده یا آنها را ندیده و مصرف نکرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۲۵

وقتی دقیقتر به اطرافمان نگاه میکنیم به مواد خوراکی میرسیم که خواص آنها بیشتر شبیه معجزه است؛ معجزهای از طرف خداوند. یکی از این مواد سیبزمینی شیرین است که با خواص بینظیر و مزه منحصربهفردش باعث شگفتی است. در این شماره به طرز پخت سه غذا با سیبزمینی شیرین میپردازیم که امیدواریم مورد توجه شما واقع شود.

خورشت سبزیجات و سیبزمینی شیرین

مواد لازم:

سیبزمینی شیرین: نیم کیلو / پیاز قرمز بزرگ: یک عدد / ساقهکرفس: 2 عدد / سیر: 2 حبه / گوجه فرنگی: نیم کیلو / اسفناج: یک کیلو / شیرنارگیل: یک لیوان / بادامزمینی: 100گرم / پودرکاری: به میزان لازم

روغن را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت میگذاریم. پیاز و کرفس را شسته، خرد کرده و چهار، پنج دقیقه تفت میدهیم تا مواد کمی نرم شود. سپس سیر خرد شده و پودر کاری را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه میدهیم. سیبزمینیها را پوست کنده، شسته و به اندازه دلخواه خرد و به مواد اضافه کرده و تفت میدهیم.

در این مرحله گوجهفرنگیها را شسته و خرد کرده و همراه کمی آب و شیر نارگیل به خورشت اضافه میکنیم و روی حرارت کم میگذاریم تا مواد پخته شده و آب خورشت چیده شود.اسفناج را شسته، خرد کرده و همراه بادامزمینیهای خرد شده به خورشت اضافه و خوب مخلوط کرده و اجازه میدهیم خورشت جا بیفتد. در انتها در صورت تمایل میتوانید مقداری مرغ پخته ریش شده یا گوشت چرخکرده تفت داده شده را به خورش اضافه کنید. این خورشت را که مزهای کاملا متفاوت دارد با برنج سرو و نوش جان کنید.

سوپ سیبزمینی شیرین با رزماری

مواد لازم:

سیبزمینی شیرین بزرگ: 3 عدد / پیاز کوچک: یک عدد / سیر: 2حبه

گشنیز و جعفری: 100گرم / پودر رزماری: یک قاشق چایخوری / آب مرغ: نصف لیوان / شیر نارگیل: نصف لیوان / روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سیر و پیاز خرد شده و رزماری را همراه روغن زیتون در یک قابلمه ریخته و تفت میدهیم تا وقتی سیر و پیازها نرم شوند. سیبزمینیهای شیرین را پوست کنده، ریز خرد یا رنده کرده و همراه آب مرغ و شیرنارگیل به مواد اضافه میکنیم و روی حرارت کم میگذاریم تا وقتی همه مواد کاملا پخته و آب سوپ کم شود. بعد از کمی خنک شدن آن را در غذاساز ریخته و میکس میکنیم.

دوباره آن را در قابلمه برمیگردانیم و جعفری و گشنیز را شسته، ساطوری خرد کرده و به آن اضافه میکنیم. وقتی سبزیها با سوپ مخلوط شد آماده سرو کردن است.

دسر سیبزمینی شیرینی

مواد لازم:

سیبزمینی شیرین: نیم کیلو / پودر نارگیل: 2 قاشق غذاخوری / دارچین: نصف قاشق چایخوری / کره: 2 قاشق غذاخوری / مارشمالو: 200 گرم

ابتدا سیبزمینیهای شیرین را پوست کنده و به شکل مکعبهای کوچک خرد میکنیم. در یک قابلمه مقداری آب میریزیم وقتی جوش آمد سیبزمینیها را در آن ریخته و تا وقتی نرم شود میجوشانیم. سپس آن را آبکش کرده و کنار میگذاریم. وقتی سیبزمینیها کمی خنک شد آن را با کره، دارچین و پودر نارگیل خوب مخلوط کرده و با گوشتکوب برقی له میکنیم. سپس پوره سیبزمینی را در یک یا چند ظرف هم اندازه میریزیم و روی آنها را مارشمالو میچینیم. میتوانیم ظرفها را در قابلمه با کمی آب روی حرارت و بخار، در فر یا ماکروفر قرار دهیم. وقتی مارشمالوها آب شد زمان سرو این دسر خوشمزه است.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها