jamejamnashriyat
کد خبر: ۱۱۷۶۴۱۳   ۲۳ آبان ۱۳۹۷  |  ۰۰:۰۱

نسخه تازه سینمایی داستان کلاسیک «گرینچ»، با افتتاحیه‌ای 66 میلیون دلاری نمایش خود را در سینماهای آمریکای شمالی آغاز کرد. همین موفقیت خوب مالی بود که تحلیلگران اقتصادی سینما را واداشت تا از فرارسیدن زودهنگام کریسمس برای کمپانی فیلمسازی یونیورسال و شرکت ایلومینیشن صحبت کنند! داستان کریسمسی گرینچ به کمک این دو شرکت فیلمسازی آمد تا شاهد یکی از بهترین افتتاحیه‌های سینمایی برای خود باشند.

اهل فن میگویند فروش 66 میلیونی گرینچ تازه، دومین افتتاحیه بالا برای اثری سینمایی از داستان قدیمی و محبوب دکتر سئوس است. رکورددار قبلی مربوط به فیلمی است که رانهاوارد در سال 2000 با بازی جیم کری ساخت. این فیلم کمی بالای 66 میلیون دلار در سه روز اول نمایش خود فروش کرد.

نسخه جدید گرینچ انیمیشنی است و بندیکت کامبرباخ بهجای شخصیت گرینچ در آن حرف زده است. داستان فیلم درباره تلاش شخصیت گرینچ برای برهم زدن جشن کریسمس است. یاروو چنی و اسکات موزر کارگردانان نسخه انیمیشنی تازه هستند. یونیورسال برای تولید فیلم 75 میلیون دلار خرج کرد. گفته میشود حدود 30 میلیون دلار هم صرف تبلیغات و بازاریابی آن شده است.

نمایش فیلم در 23 کشور دیگر دنیا هم، فروشی 80 میلیون دلاری به همراه داشته است. به این ترتیب، میتوان گفت فروش جهانی 146 میلیون دلاری گرینچ، توانسته رقم هزینههای تولید آن را پوشش دهد. برای همین، اهل فن از گرینچ به عنوان فیلمی موفق و پرفروش اسم میبرند. تماشاگران سینما کامبرباخ را بخاطر بازی در نقش شرلوک هلمز در مجموعه تازه تلویزیونی «هلمز» بی بی سی و اکشن ابرقهرمانانه «دکتر استرنج» شرکت مارول میشناسند./گاردین

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر