1. برای تکثیر ساکولنت‌ها مستقیم آنها را در خاک نکارید . بعد از قلمه گرفتن از قسمتی از انتهای برگ یا بچه‌های اطرافش، آن را چند روز روی یک دستمال کاغذی قراردهید تا پینه دهد بعد آن را بکارید. یک روش دیگر هم وجود دارد که کاربرد زیادی ندارد اما می‌توانید آن را تجربه کنید. برای این کار قلمه را در یک ظرف کوچک آب مثل شیشه‌های کوچک شبیه شیشه پنی‌سیلین قرار دهید تا ریشه بزند. این نکته را یادتان باشد ساکولنت‌ها خیلی سریع ریشه‌دار می‌شوند اما خیلی دیر به صورت یک گیاه کامل درمی‌آیند.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۵۷

2. اسم گل باباآدم را حتما شنیدهاید. دلیل نامگذاریاش را میدانید؟ در افسانههای قدیمی گفتهاند حضرت آدم و حوا پس از رانده شدن از بهشت و هبوط بر زمین، از برگ گیاه باباآدم برای پوشاندن خود استفاده کردند. علت آنهم این است که این گیاه دارای برگهای بزرگ و پهن است.

3. اگر دیدید خاک گلدانتان کرم دارد برای از بین بردن کرم داخل خاک به این روش عمل کنید: نصف یک تشت را آب بریزید، بعد گلدان را درون آن قرار دهید. به صورتی که تا نصف بدنه گلدان را آب بگیرد. نصف روز را بگذارید به همین حالت باقی بماند. با وجود آب کرمها نمیتوانند نفس بکشند بنابراین از ته گلدان خارج میشوند. دقت داشته باشید بین کف گلدان و تشت آب چند سانتیمتر فاصله باشد. این فاصله را میتوانید با کمی سنگریزه پر کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها