نماینده مردم فومن درباره انتخاب شهردار تهران به جام جم آنلاین گفت:

نگاه حزبی شورا، مشکلات مردم را بیشتر می‌کند/ سابقه آخوندی گویای خیلی از مسائل است

نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران به جام جم آنلاین گفت:

آخوندی وقت خالی برای امور شهرداری ندارد / انتخاب آخوندی به خیر و صلاح شهروندان نیست

مرتضی طلایی نایب‌رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران درباره شهردار جدید تهران می‌گوید او بنا به دلایلی در سمت خود موفق نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۴۸
آخوندی وقت خالی برای امور شهرداری ندارد / انتخاب آخوندی به خیر و صلاح شهروندان نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، مرتضی طلایی نایب‌رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: «نکته اول این است که استعفای آخوندی اصولاً برنامه‌ریزی برای شهرداری تهران بود و نکته دوم به مدل رفتاری اعضای شورای شهر تهران برمی‌گردد.

طلایی در ادامه افزود: اعضای فعلی شورای شهر برای گزینه شهرداری تعدادی اسم را مطرح می‌کنند و گزینه موردنظر خود را نیز بین این گزینه‌ها قرار می‌دهند. این‌یک بازی سیاسی برای فریب افکار عمومی است.

وی تأکید کرد: شاهد مثال دقیق بازی سیاسی انتخاب شهردار تهران در شورای فعلی این است که باید از خودمان بپرسیم چطور می‌شود آخوندی در مرحله اول رأی‌گیری 11 رأی یعنی کمتر از حناچی رأی می‌آورد اما در مرحله دوم رأی بیشتری نسبت به او کسب می‌کند؟ این‌یک بازی سیاسی برای مدیریت افکار عمومی است و درواقع می‌خواهند نشان بدهند فرآیند آزاد و کارشناسانه برای گزینش شهرداری وجود داشته است.

این عضو سابق شورای شهر تهران معتقد است این شیوه خوبی نیست و افکار عمومی به‌هیچ‌عنوان نباید بازیچه اهداف سیاسی باشد. چون اعتماد عمومی به‌این‌ترتیب از بین خواهد رفت.

وی افزود: سومین نکته هم این است که سرانجام آخوندی شهردار تهران خواهد شد. سؤال مهم و اساسی این است که آیا آقای آخوندی در مسئولیت‌های گذشته کارنامه موفقیت‌آمیزی از خود بر جای گذاشته یا خیر؟ شنیده می‌شود ایشان و دوستانش شرکت‌های متعددی در حوزه‌های کار در مدیریت شهری دارند و این به‌خودی‌خود باعث حرف‌وحدیث است.

طلایی بابیان اینکه انتخاب شهردار تهران همانند انتخاب‌های گذشته سیاسی است و این نوع انتخاب به خیر و صلاح شهروندان نیست، تأکید کرد: پس از آغاز شورای پنجم، شهر به تعطیلی کشیده شد و به بن‌بست رسید. من فکر نمی‌کنم آخوندی بتواند شتری را که بر زمین نشسته از زمین بلند کند. چون مشغله‌های فراوانی دارد.

به گفته وی، شهردار تهران با این شورایی که بر روی کار است، نمی‌تواند موفق باشد و این امر یک دلیل مشخص دارد و آن‌هم این است که شورای شهر تهران مدیریت شهری را به یک مجمع‌الجزایر تبدیل کرده که هرکسی حاکم یکی از این جزایر است.

طلایی خاطرنشان کرد: وقتی معاونان و شهرداران مناطق به‌صورت تقسیم‌شده بین اعضای شورای شهر هستند نمی‌توان انتظار داشت شهردار تهران موفق باشد، چون باید نظرات شورای شهر را برای انتخاب مدیرانش قبول کند و در کل خواسته‌های آنها را برآورده سازد.

مرتضی طلایی در پایان گفت: با رویه‌ای که در دو سال گذشته بر شهر حاکم بوده و این انتخابات پرحاشیه نیز باعث می‌شود امیدی به تغییر وضعیت در شهر تهران نداشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها