گزارش جام‌جم از کنسرت کاوه آفاق که پرشور برگزار شد

کار خودش را کرد

بعد از سپری‌کردن محرم و صفر دوباره قطار برگزاری کنسرت‌های موسیقی روی ریل افتاد؛ در نخستین شب پس از تعطیلی‌های دوماهه، پای اجرای کاوه آفاق و گروهش در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی نشستیم. مثل همیشه کنسرت آفاق و بچه‌های گروهش بسیار پرانرژی و پرشور برگزار شد. سالن در هر دو سانس پر بود و اتفاقا این بار همه آگاهانه آمده بودند تا پای کار آفاق بنشینند؛ پیش از این‌ها و در اولین‌بارهایی که آفاق روی صحنه می‌رفت، از آنجا که کنسرتی از جنس اجراهای او کم‌سابقه بود، بیشتر مخاطبان موسیقی پاپ بودند که به کنسرت‌هایش می‌آمدند و وسط‌های اجرا متوجه می‌شدند این موسیقی چندان به ذائقه‌شان سازگار نیست. حالا اما به نظر می‌رسد آفاق توانسته در کنسرت‌ها مخاطبانش را غربال کند. این را می‌شود از همخوانی یکدست مردم در سالن متوجه شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۴۰

دو سانس کنسرت جمعهشب به آثار دو آلبوم «شال» و «با قرصها میرقصد» و نیز آثار قدیمیتر اختصاص داشت؛ آقای خواننده آنقدر پرانرژی بود که در هر اجرا حدود بیست قطعه اجرا کرد. همه سالن نام قطعاتش را فریاد میزدند و منتظر «شال»، «اتاق آبی» و «عطر تو» بودند. با اجرای هر یک از اینها، سالن مثل بمب میترکید؛ سالنی که گلوریا هاردی، امیرعباس گلاب، بهرنگ علوی، سینا مهراد و آراد آریا از جمله مهمان‌های آن بودند.

با هم آهنگ بسازیم

نکته قابل توجه دیگر سانس اول، که در سانس دوم فرصتی پیش نیامد تا تکرار شود، این بود که آفاق با همراهی هوادارانش قطعه آهنگ تازه‌ای را ساخت و به مخاطبانش وعده داده این ملودی در آلبوم جدیدش منتشر شود. این اتفاق، در کنسرت قبلیاو در تابستان گذشته هم افتاده بود.

او از هوادارانش خواست تا در انتخاب اسم این قطعه آهنگ کمک کنند تا بتواند این اتفاق بی‌سابقه در عرصه موسیقی یعنی ساخت آهنگ با انتخاب و مشارکت هواداران در زمان اجرا روی صحنه که مبدع آن خودش است را به ثبت برساند.

مورد هواداران همایون و هیراد

آفاق از طرفی به این معروف است که در انتقاداتش به فضا و بازار موسیقی صراحت دارد؛ صراحتی که گاه حتی باعث دلخوری دیگران می‌شود. همه منتظر بودند جمعه‌شب هم آفاق زبان به چنین انتقاداتی بگشاید اما این‌بار درباره انتقاداتی که از خوانندگانی چون حامد همایون و حمید هیراد مطرح کرده بود، گفت: «این بحث را تمام کنیم چون هواداران خوانندگانی که از آنها انتقاد کردم خیلی پیغام دادند و ناراحت شدند. من از هواداران آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم ناراحت نباشند چون به هرحال ما قصد خیر داشتیم اما سوءتفاهم بی‌موردی پیش آمد. دیگر از خواننده‌ها انتقاد نمی‌کنم». به نظر می‌رسد حتی او دیگر نیازی به واردآوردن این انتقادها نداشته باشد؛ کار خودش را می‌کند و هواداران خودش را دارد که کم هم نیستند.

سومین آلبوم بزودی

کنسرت کاوه آفاق و گروهش که شامل آرمان مهربان رهبر ارکستر و نوازنده پیانو و سینتی‌سایزرها، پیام زمانی درامر، شهاب آفاقی و آندره خاچیکیان نوازنده گیتار الکتریک و مهرداد حامدی گیتارباس و آرمان تبریزیان گیتار تک، می‌شدند، علاوه بر اجرای فوق‌العاده قطعات دیگری چون «پرانتز»، «بیگانه»، «باشگاه بازنده‌ها»، «دل»، «خواب بازی»، «ماسک» و «شهر من کو»، با خبری که او به مخاطبانش داد همراه بود. این خواننده در پایان این کنسرت وعده داده ســــــومین آلبومش را تا کمتر از دو ماه دیگر روانه بازار کند. کنسرت را شرکت هنر اول تهیه‌کنندگی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها