گزارشی از وضعیت پرسپولیس ، حریف ژاپنی‌اش و آماده‌سازی ورزشگاه آزادی قبل از فینال آسیا

پرسپولیس قهرمان میشه ...

کد خبر: ۱۱۷۵۴۱۶

علی پروین، اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، جام را به زمین چمن ورزشگاه آزادی می‌آورد و روی سکوی ویژه قرار می‌دهد تا بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز بین دو تیم پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز آغاز شود. داوران و تیم‌ها از کنار جام رد شده و وارد زمین می‌شوند. جامی که هیچ‌وقت تا این اندازه به آن نزدیک نبودیم. پروین امروز وارد ورزشگاهی می‌شود که قطعا برای او تازگی دارد. ورزشگاهی که نه به خواست خودمان که با تهدیدهای AFC شیک شد. ورزشگاهی که آن را تا این اندازه زیبا ندیده بودیم.

ورزشگاه نونوار

آنها که امروز برای دیدن بازی به ورزشگاه آزادی می‌روند بی‌تردید از این همه تغییر، شگفت‌زده خواهند شد. ورزشگاهی که آنقدر به او بی‌توجه ماندیم که آرام آرام به سمت فرسودگی و پیری می‌رفت؛ اما صعود پرسپولیس به فینال این سرمایه ملی را نجات داد.

مسؤولان سختگیر AFC یک قدم عقب نگذاشتند تا یا به بازی برگشت فینال در کشور ثالث تن دهیم یا به بسیج عمومی برای بازی برگشت. مدیران وزارت ورزش بودجه را تامین و مدیران شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی همه انرژی خود را صرف کردند تا آزادی آماده بازی برگشت شود.

تغییرات فراوان

این تغییرات تقریبا در همه بخش‌ها محسوس است. از همان تونل ورود به ورزشگاه که با عکس‌هایی زیبا و بنرهایی آبرومند تزیین و دیوارهایش رنگ آمیزی شد تا جایگاه کنفرانس خبری. گیت‌های زیبای الکترونیکی که هم ورود تماشاگران را به طور دقیق ثبت می‌کند و هم وظیفه اسکن بدن آنها را بر عهده دارد، جای نرده‌ها و داربست‌های زنگ زده را گرفته‌اند. با پایین رفتن از پله‌ها، باورتان نمی‌شود که این تونل‌ها متعلق به ورزشگاه آزادی ایران است. صحنه‌های جذاب و غیرقابل باوری را مشاهده می‌کنید تونلی که آب از همه نقاط آن چکه می‌کرد با سرامیک‌های زیبا تزیین شده و سیم‌ها و کابل‌های آویزان درون داکت‌ها پنهان شده‌اند. بخش VIP، جایگاه خبرنگاران، اتاق کنفرانس، اتاق داوران و رختکن تیم‌ها به شکلی عجیب و به زیبایی بهسازی شده‌اند. قرار است به بهانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان مشعل ورزشگاه هم پس از 44 سال روشن شود. آتش این مشعل سال 1353 پس از پایان بازی‌های آسیایی 1974 خاموش شده بود و حالا پس از 44 سال پس از بازسازی، دوباره روشن می‌شود.

هیچ خبرنگاری حق تصویربرداری ندارد

مرکز اطلاع‌رسانی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده با توجه به قانون کپی رایت، هیچ خبرنگاری حق تصویربرداری در استادیوم آزادی را ندارد و این دقیقا عکس چیزی است که تا کنون در ورزشگاه‌هایمان می‌دیدیم. این‌که خبرنگاران، عکاسی کرده یا عکاسان، فیلمبرداری کنند، برای ما بسیار عادی است؛ اما امروز این صحنه‌ها را در ورزشگاه آزادی نمی‌بینیم و هر کسی کار خودش را می‌کند. در غیر این صورت، کارت ویژه آن فرد، توسط ماموران AFC ضبط خواهد شد.

اهدای جام روی سکوها

با تصمیم مسؤولان AFC و موافقت مسؤولان ورزشگاه آزادی چند ردیف از صندلی‌های VIP کم شد تا جا برای ساخت سکوی قهرمانی باز شود. سکویی که چسبیده به جایگاه VVIP است و تیم قهرمان با بالا رفتن از پله به آنجا رفته و جشن قهرمانی جدید و اروپایی را تجربه می‌کند. همچنین سقف جایگاه VVIP، CIP و خبرنگاران هم مورد تعمیر قرار گرفت تا زیبایی خاصی به دست آورد. به این ترتیب جشن قهرمانی در زمین چمن برگزار نخواهد شد و آن طور که پیداست، از این پس، همه جشن‌های قهرمانی در ورزشگاه آزادی، در همین جایگاه ویژه برگزار خواهد شد.

تیم ژاپنی با آشپز مخصوص

تیم فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن همچون پرسپولیس (که با خود آشپز به ژاپن برده بود) همرا با آشپز مخصوص وارد ایران شد و او در این چند روز مطابق منوی کادر فنی برای بازیکنان غذا تهیه کرده است.

رکورد جدید تماشاگران فینال

AFC ورود حتی یک تماشاگر بدون بلیت به ورزشگاه را ممنوع اعلام کرده و به همین دلیل تعداد دقیق تماشاگرانی که بلیت‌ها را به طور اینترنتی خریداری کردند کاملا مشخص است و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده تعداد تماشاگری که امروز به ورزشگاه آزادی خواهد آمد، رکوردی خیره‌کننده در تاریخ فینال‌های لیگ قهرمانان خواهد داشت.

طبق اعلام AFC برای تماشای بازی برگشت، 78 هزار و 116 بلیت فروخته شده که این رکوردی جدید در فینال‌هاست. رکورد بیشترین حضور تماشاگر در یک بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، در فینال سال 2014 به ثبت رسید که آن بازی که میان تیم‌های الهلال عربستان و وسترن سیدنی واندررز استرالیا برگزار شد، 63 هزار و 763 نفر در ورزشگاه پادشاه فهد شهر ریاض حضور داشتند.

ما می‌توانیم

طرح موزائیکی امروز برای تماشاگران روبه‌روی جایگاه یک جمله کوتاه انگلیسی‌است: we can . تماشاگران پرسپولیس با همین پیام کوتاه به بازیکنان‌شان خواهند گفت آنها قادر به انجام هر کاری هستند.

آخرین تمرین

تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز دیروز آخرین تمرین خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. زمان این تمرین 55 دقیقه بود. داوران عمانی بازی امروز ساعت 15:30 از هتل محل اقامت خود به سمت ورزشگاه حرکت می‌کنند. دو تیم ساعت 16 راهی ورزشگاه می‌شوند و از ساعت 17:40 به مدت نیم‌ساعت، برای گرم کردن وارد زمین خواهند شد. این برنامه‌ای است که AFC داده و به صورت دقیق آن را پیاده خواهد کرد.

نبرد قرمز و سفید

جلسه هماهنگی بازی دیروز برگزار شد تا هماهنگی‌های معمول صورت بگیرد و لباس تیم‌ها هم مشخص شود. پرسپولیس مانند همیشه با لباس یکدست قرمز به میدان می‌رود و علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان این تیم هم یکسره سبزپوش است. تیم آنتلرز هم لباس یکدست سفید را انتخاب کرد و دروازه‌بان این تیم هم یکدست آبی خواهد پوشید. نفرات ذخیره هر دو تیم کاور زرد به تن خواهند داشت.

در انتظار تاریخ‌سازی غول‌های قرمز

پرسپولیس ایران، نماینده کشورمان در این فصل لیگ قهرمانان آسیا که سزاوارانه و با دست‌های خالی تا فینال پیش آمد، در این فصل در ورزشگاه آزادی شکست نخورده و همین نکته امیدوارکننده، این تیم را به سمت تلافی شکست 2 بر صفر بازی رفت در کاشیما هدایت می‌کند. تغییر ساعت خواب و سفر طولانی مدت موجب شده بود بازیکنان پرسپولیس در بازی رفت، خسته، عصبی و بی‌برنامه بازی کنند؛ اما روایت بازی برگشت کاملا متفاوت است.

نباید گل بخوریم

آنچه برای برانکو بیش از هر چیزی اهمیت دارد این است که تیمش در این بازی گلی دریافت نکند. او بعد از این باید به دو گلی فکر کند که می‌تواند بازی را از وقت‌های قانونی به دو وقت اضافی 15 دقیقه‌ای بکشاند.

دست‌های خالی برانکو

اگر از قصه کهنه بسته بودن پنجره نقل و انتقالات گذر کنیم، باید به مصدومیت‌ها و محرومیت‌های بی‌موقعی اشاره کنیم که دست برانکو را بیشتر از هر زمان دیگری بسته است. ماهینی هنوز از بستر بلند نشده و امید عالیشاه هم اردوی پرسپولیس را به دلیل التهاب و درد شدید مچ پا ترک کرده است و سیامک نعمتی هم به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی رفت، این بازی را از دست داده است. به این ترتیب، برانکو باید بیش از همیشه به بازیکنان جوان تیمش فکر کند که برخی از آنها حتی یک نیمه در لیگ برتر ایران هم بازی نکرده‌اند. سرمربی کروات پرسپولیس با این حال باید امیدوار باشد انگیزه آنها در این بازی معجزه کند.

ترکیب قابل پیش‌بینی

دست‌های برانکو آن‌قدر خالی است که ترکیب اصلی پرسپولیس برای بازی امروز را می‌توان حدس زد. ترکیب اصلی پرسپولیس به احتمال فراوان این است: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، آدام همتی (به جای نعمتی محروم)، گادوین منشا و علی علیپور.

کلید بازی در دست بشار

بشار رسن، امید اول و آخر برانکوست. بازیکنی که می‌تواند هم خود گره بازی را باز کند و هم فضای لازم را در اختیار گادوین منشا و علی علیپور قرار دهد (که بزرگ‌ترین حسرت بازی رفت متعلق به او و فرصتی است که از دست داده است).

رسیدن پرسپولیس با این بضاعت به فینال چیزی فراتر از حد انتظار بود و همه فوتبالدوستان ایرانی آن را می‌دانند؛ اما حالا که تا این نقطه رسیده حیف است این قصه با چیزی غیر از قهرمانی تمام شود. قهرمانی همان حماسه‌ای است که همه اهالی فوتبال، آرزویش را دارند و امیدواریم در پایان بازی امروز اتفاق بیفتد و جام را در پایان بازی امروز در دستان سیدجلال حسینی ببینیم.

هدف اول آنتلرز

گو اویوا، سرمربی کاشیما آنتلرز هنگام ورود به تهران گفت ما به ایران آمدیم تا قهرمان آسیا شویم. هدف اصلی ما در این بازی، گل نخوردن است و برای آن تمرین کرده‌ایم. سرمربی بومی کاشیما آنتلرز می‌داند اگر قرار باشد بازی به سمت جنگ فیزیکی برود، برنده این جنگ، بی‌تردید پرسپولیس خواهد بود. به همین دلیل برنامه تاکتیکی نیمه دوم بازی رفت را برای بازی امروز انتخاب کرده است. این تیم بشدت در ضدحمله خطرناک و زهردار است و روی دفاع متمرکز تیمی و ضدحملات، برنامه‌ای خاص دارد

برانکو ایوانکوویچ: قلبمان پر از امید است

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی برگشت فینال از امید گفت و از جبران نتیجه:

واقعا لذت میبرم که این تعداد خبرنگار را اینجا میبینم. واقعا در فینال بازی کردن افتخار بزرگی است. شاید بعضیها فکر کنند ما الان تحت فشار هستیم؛ اما قلب ما پر از امید است و افتخار میکنیم میتوانیم در خانه در چنین فینال بزرگی بازی کنیم.

به جرات میتوانم بگویم بزرگترین دیداری است که در 30 سال اخیر در تهران برگزار میشود. این در واقع یک امتحان است برای این نسل و انتظارمان این است افتخاری شویم برای خانواده پرسپولیس. طبیعی است اکنون تیم کاشیما یک امتیاز دارد اما ما نیمه اول را پشت سر گذاشتیم. موقعیتهای سخت مقابل السد و الدحیل داشتهایم، جایی که خیلی خوب و با کیفیت مشکل را حل کردیم و اکنون هم می‌‌توانیم.

اطمینان دارم بازیکنانم تمام تلاش خود را انجام خواهند داد و 200 درصد زحمت خواهند کشید. انتظار دارم شنبهشب، شب ما باشد. در مورد تیمم باید بگویم نعمتی محروم است و عالیشاه مصدوم. به هر حال از بازی رفتمان ضعیفتر هستیم؛ اما فقط به صورت تئوریک ضعیفتر هستیم، چون مطمئنم هیچ بازیکنم به خود شک راه نخواهد داد و بهتر و بهتر و بهتر خواهد شد.

اختلاف ساعت ایران و ژاپن در بازی رفت زمینگیرمان کرد. این اختلاف ساعت مشکل بزرگی بود که دردسر درست کرد. این میزان اختلاف ساعت نیاز دارد که شما یک هفته قبل به آن کشور بروید؛ اما ما زمان نداشتیم. این مشکل را میشد در نیمه دوم حس کرد که بازیکنان ما بازی هجومی ارائه ندادند. در مورد حریف در این بازی باید بگویم تطبیق دادن آنها با شرایط خیلی راحتتر از ماست چون آنها به لحاظ ساعتی رو به عقب بر میگردند و من انتظارم این است که برای آنها مشکلی پیش نیاید.

ماباید نتیجه بازی رفت را جبران کنیم و این یعنی باید در بازی برگشت سه گل بزنیم. ان‌شاءا... . مطمئنم هواداران تا دقیقه آخر بازی دست از حمایت پرسپولیس نمی‌کشند و با حمایت آنها موفق می‌شویم.

سیدجلال: تماشاگران خسته نشوند

سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین صحبتهای خود با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به بازیکنان و هواداران تیمش نقشه راه داد:

هواداران اهمیت بسیاری دارند و همیشه کنار ما بودهاند، بخصوص امسال و زمانی که در شرایط سختی قرار داشتیم. آنها در مسابقات مختلف همانند بازوی قدرتمند ما عمل کرده و هرگز ما را رها نکردهاند. ما با حمایت هواداران به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدهایم و در بازی برگشت روی حمایت آنها حساب ویژهای باز کردهایم.

هنوز 90 دقیقه باقی مانده و این آخرین فرصت برای هواداران است. از آنها میخواهم همانند یک بازیکن باشند و پیش از آغاز بازی، انرژی خود را تلف نکنند. ما، بازیکنان و هواداران باید کنار هم با تمام انرژی، کار را آغاز کنیم. از هواداران میخواهیم انرژی خود را هدر ندهند، چون به این انرژی در طول زمان مسابقه نیاز داریم.

مهمترین نکته این است که گلی دریافت نکنیم و همزمان باید به گل برسیم. ما باید همزمان، این دو کار سخت را انجام دهیم. با این حال ما هوادارانمان را کنارمان داریم و باید انگیزه زیادی داشته باشیم. با سخت کار کردن و درک شرایط، باید از دقیقه اول مسابقه خیلی خوب و بینقص بازی کنیم.

به همه هوادارانمان قول میدهم بیشترین تلاشمان را برای ارائه بهترین عملکرد خود ارائه کنیم. این یک دیدار بسیار سخت برای دو تیم به شمار میرود، بخصوص برای ما. چون باید دو گل بزنیم و گلی دریافت نکنیم تا با کاشیما آنتلرز به تساوی برسیم. این کار بسیار سختی است و به انرژی زیادی نیاز دارد. امیدوارم هواداران، این انرژی را به ما تزریق کنند تا ما، این بازی را از ابتدا بسیار قدرتمند آغاز کنیم.

باقری: این آخرین فرصت برای همه ماست

کریم باقری درباره بازی برگشت به جام‌جم گفت: سفر به ژاپن، بچه‌ها را حسابی اذیت کرد و نیمه دوم بازی رفت را ازدست دادیم.

باقری با اشاره به شرایط فعلی تیم اضافه کرد: حالا وضعیت بهتر است. بچه‌ها آمادگی خودشان را پیدا کرده‌اند و قطعا بازگشت به ایران و بازدید از خانواده توانسته روحیه‌شان را چندبرابر افزایش بدهد. در ایران همه می‌خواهند ما موفق باشیم و به همین علت، انرژی زیادی برای بازیکنان ایجاد می‌شود. دیگر خبری از خستگی شدید به خاطر مسافرت طولانی هم نیست و همه به شرایط خوبی رسیده‌اند. می‌دانیم باید با تمام وجود مقابل حریف‌مان بجنگیم، چون این دیگر آخرین فرصت‌مان است. مربی پرسپولیسی‌ها که نامش همیشه به عنوان یکی از کاپیتان‌های جاودانه سرخپوشان نیز مطرح است در ادامه گفت: رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار سختی بود، اما ما از پس این کار سخت برآمدیم. توانستیم با وجود تمام سختی‌هایی که وجود داشت و مشکلاتی که داشتیم به این مرحله برسیم. این بچه‌ها شاهکار کردند و نمی‌توان بسادگی از کنار کار بزرگی که انجام دادند، عبور کرد. در کنار هم به فینال رسیدیم و همان‌طور که گفتم از آخرین فرصت‌مان برای قهرمانی هم به بهترین شکل استفاده خواهیم کرد. همین حالا از هر کدام از بازیکنان که بپرسید، می‌گوید شکست کاشیما دور از دسترس نیست. این نشان می‌دهد همه از آمادگی روحی بالایی برخوردارند و می‌توانیم با استفاده از این حد آمادگی قدم آخر را محکم‌تر برداریم.

از او پرسیدیم خیلی‌ها می‌گویند همین که پرسپولیس به فینال رسیده، معنای قهرمانی می‌دهد و اگر قهرمان نشدید آیا باز هم ناراحت و شاکی خواهید شد که گفت: صددر‌صد ناراحت می‌شویم. شکست 2 بر صفر در خانه حریف نتیجه‌ای نیست که ناامیدکننده باشد. از سوی دیگر برای کسب برد، همه ما وظیفه داریم با تمام وجود بجنگیم. ما پیروزی می‌خواهیم و قطعا با برنامه‌هایی که داریم، به دنبال هدف‌مان می‌رویم. ان‌شاءا... به قهرمانی برسیم. بله، کار بزرگی بوده که تا فینال توانستیم خودمان را بالا بکشیم، اما من با برانکو موافق هستم، حیف است اگر اینجا قهرمانی را از دست بدهیم.

کریم باقری در پایان گفت: می‌دانم تماشاگران زیادی قرار است به ورزشگاه آزادی بیایند و تیم‌مان را تشویق کنند. این خبر بسیار خوبی است و دل‌مان را نسبت به آینده گرم می‌کند. از آنها انتظار دارم هر نتیجه‌ای که رقم خورد، باز هم پشت و پناه تیم باشند و بچه‌ها را تشویق کنند، زیرا رسیدن به فینال با شاهکار این بازیکنان رقم خورد. با این حال دوست نداریم طرفداران‌مان را ناراحت و غمگین به خانه بفرستیم.

اویوا: به دنبال اولین شکست خانگی پرسپولیس هستیم

گو اویوا، سرمربی تیم فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن در کنفرانس خبری بازی دیروز حرف از قهرمانی زد:

بازی رفت را در خانه بردیم؛ اما بازی برگشت سخت خواهد بود. می‌دانیم در بازی برگشت کار سختی داریم و از دقیقه اول خواهیم جنگید.

بازی خارج از خانه همیشه سخت است. در این تورنمنت هم بازی‌های خارج از خانه همیشه سخت بوده است. این تجربه را داریم و شنبه هم مأموریت سختی خواهیم داشت؛ اما اگر بتوانیم بازی را از ابتدا کنترل کنیم من به این دیدار خیلی امیدوار هستم.

از نظر تعداد تماشاگران شرایط برای ما سخت خواهد بود، مخصوصا از لحاظ ارتباطی و صحبت کردن کار ما سخت است و مجبوریم از زبان بدن در زمین استفاده کنیم؛ اما داخل زمین همه کار می‌کنیم تا بازی را کنترل کرده و به نتیجه برسیم. از ژاپن هم تماشاگران کمی آمده‌اند، درست است که کافی نیستند، اما به ما روحیه و انگیزه خواهند داد تا موفق شویم.

تیم پرسپولیس در دیدارهای خانگی‌اش در این فصل شکست‌ناپذیر بوده است. می‌دانیم پرسپولیس در خانه خوب بازی می‌کند و این اطلاعات را قبلا دریافت کرده‌ایم؛ اما مأموریت ما در بازی برگشت این است به اولین تیمی تبدیل شویم که پرسپولیس را در دیدارهای خانگی شکست می‌دهد.

علت برگزاری دیدار رفت با پرسپولیس در ساعت 15 (به وقت ژاپن) فقط بلیت‌فروشی و برگزاری بهتر و زیباتر مسابقات بود و داستان بازی برگشت فرق می‌‌کند.

بازی خوب برای ما، دفاع سخت و دفاع خوب خواهد بود. همچنین نیمه تهاجمی ما هم باید بسیار دقیق کار کند. ترکیبی از دفاع و حمله برای من ترکیبی خوب خواهد بود. همان‌طور که گفتم باید از ابتدا تا پایان مسابقه تمرکز داشته باشیم تا به یک نتیجه خوب برسیم.

شو جی: قهرمانی در آسیا «مقدس» است

جن شو جی، مدافع کاشیما آنتلرز هم در گفتوگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از قهرمانی آسیا گفت:

ما تجربه کافی در مسابقات بینالمللی را داریم. برای همه بازیکنان و اعضای باشگاه، قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به منزله «جام مقدس» است. ما تا اینجای مسیر آمدیم و به همین خاطر باید تلاش کنیم تا قهرمان شویم و من واقعا میخواهم این جام را فتح کنم. البته باید ببینیم نتیجه بازی چه میشود. احساس میکنم در بازی پیش رو نحوه بازی پرسپولیس در هالهای از ابهام است چون آنها تلاش میکنند ما را ناکام بگذارند. آنها واقعا از فکرشان در بازی برگشت استفاده میکنند.

به نظرم سبک و سیاق هواداران در تشویق تیمشان در غرب آسیا متفاوت است. حتی حرکات خیلی ساده در زمین باعث تشویق گسترده هواداران میشود و به نظرم این کار را سخت میکند. ما تجربه بازی در چنین فضایی را نداشتهایم، گرچه خود من در برابر 70 هزار هوادار عربستانی بازی کردهام.

سوزوکی: سخت تلاش میکنیم

سوزوکی بازیکن تیم فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن در کنفرانس پیش از بازی گفت: میخواهیم از دقیقه اول بازی با پرسپولیس سخت کار و تلاش کنیم. بازی سختی در پیش داریم. باید از دقیقه اول سخت کار و تلاش کنیم و با انگیزه هستیم تا نتیجه بگیریم. اگر تمرکز لازم را داشته باشیم میدانیم که نتیجه میگیریم. درست است که این بازی برگشت فینال است؛ اما ما مثل همیشه بازی خواهیم کرد. به فینال بودن این بازی فکر نمیکنم و بازی کردن من خیلی مهم نیست. مهم این است تیم نتیجه بگیرد، بازی تیمی خیلی اهمیت دارد.

علیپور: هواداران برای یک جنگ بیایند!

علی علیپور در اینستاگرام خود هشتگی به راه انداخته بود با عنوان «میجنگیم». از او در مورد این هشتگ پرسیدیم. مهاجم گلزن و شمالی سرخپوشان به ما گفت: وضعیت تیممان به گونهای است که احتیاج به کسب پیروزی با گلهای زیاد داریم. زدن گل به کاشیمای ژاپن کار آسانی نیست چون آنها تیم قدرتمندی هستند و براحتی به فینال نرسیدند، اما اگر مثل یک جنگجو به میدان برویم، مطمئنا میتوانیم کار بزرگی را که در ذهنمان است انجام بدهیم. این هشتگ را به همین علت به راه انداختم تا هواداران برای یک جنگ 90 دقیقهای آماده باشند. او اضافه کرد: روحیهمان بهتر شده و هر چه بود را فراموش کردیم. میدانیم یک نیمه دیگر مهلت داریم تا از قهرمانی حفاظت کنیم. علیرضا بیرانوند در مصاحبهای گفته بود نمیگذاریم هواداران دست خالی از ورزشگاه بیرون بروند. این در واقع نظر همه بازیکنان است. نباید طرفدارانمان را ناراضی به خانه بفرستیم. ما یک لشکر بزرگ هستیم و باید در کنار هم با اتحاد کامل بجنگیم تا به چیزی که میخواهیم دست پیدا کنیم. اگر یک نفر اهل جنگ نباشد و ناامید شود، همه چیز خراب میشود. این بازیکن در نهایت گفت: انشاءا... با کمک هم در همان نیمه اول با گلهایی که به ثمر میرسانیم، حرکتمان به سمت قهرمانی را شروع خواهیم کرد. کار بسیار سختی پیش روی ماست، ولی ما هم تیم قدرتمند و بزرگی هستیم و نمیگذاریم قهرمانی به این سادگی از دست برود. هنوز یک جنگ دیگر باقی مانده که کنار هواداران انشاءا... در آن پیروز خواهیم شد.

نگرانی جدید سرخپوشان؛ همه از داور میترسند!

در اردوی تیم پرسپولیس همه چیز خوب و عالی به نظر میرسد؛ اما شنیدیم مهمترین نگرانی سرخپوشان در حال حاضر، نحوه قضاوت احمد الکاف داور عمانی این رقابت است. الکاف داور دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی فصل قبل بین الهلال عربستان و پرسپولیس بود و جدا از سوتهای اشتباه، یک پنالتی سوال برانگیز هم علیه سرخپوشان داشت. همان خطای پشت 18 قدم که داور عمانی دستور پنالتی داد و پرسپولیس در حالی که برای کسب برد تلاش میکرد، در نهایت با تساوی 2-2 متوقف شد. حالا همه از این داور عمانی میترسند نکند باز هم با اشتباهات عجیب و غریب، پرسپولیسیها را از رسیدن به هدفشان دور کند. شایعهای هم در فضای فوتبال پیچیده مبنی بر اینکه چون داور از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انتخاب شده و تیمی از جمع تیمهای نامدار این کشورها به فینال نرسیده، شاید اشتباهاتش بار دیگر به سود رقیب پرسپولیس باشد و سرخها را از رسیدن به قهرمانی باز دارد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها