حدود یک هفته پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران، جزئیات تازه‌ای از معافیت‌های تحریمی اعلام شده و در عین حال، کشورهایی مانند کره‌جنوبی نمایندگان خود را مامور سفر به تهران کرده‌اند تا برای ازسرگیری خرید نفت از ایران مذاکره کنند. به گزارش ایرنا، آمریکا پس از ماه‌ها هیاهو و تلاش بی‌ثمر برای «به صفر رساندن صادرات نفت ایران» مجبور شد هشت کشور را از الزام به اجرای تحریم‌های نفتی معاف کند.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۰۹

نمایندگان کرهجنوبی در راه تهران

در شرایطی که هند در حال بررسی جزئیات معافیتها و نحوه ادامه خرید از ایران است، کرهجنوبی نیز تلاش میکند نیاز خود رابه نفت ایران به سرعت تامین کند. خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام آگاه گزارش داد، انتظار میرود هیاتی از کرهجنوبی هفته آینده راهی تهران شود تا درخصوص از سرگیری واردات نفت از ایران مذاکره کنند.

ترکیه به خرید گاز طبیعی ایران ادامه میدهد

هنوز جزئیات معافیتهای تحریمی آمریکا به برخی کشورها ابلاغ نشده، اما برخی منابع، آمار و ارقامی را ذکر کرده اند که میتواند بخشی از جزئیات پنهان معافیتها را روشن کند. فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه گفت معافیتی 25 درصدی به آنکارا داده تا بتواند به واردات نفت از ایران ادامه دهد.
این معافیت 25 درصدی برابر با حدود سه میلیون تن نفت در سال خواهد بود.

معافیت 45 روزه برای عراق

عراق یکی دیگر از همسایگانی است که آمریکا را تحت فشار قرار داد تا از اجرای تحریمها معاف شود. جزئیات معافیت عراق مشخص نیست اما سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که واشنگتن معافیتی 45 روزه به عراق داده تا بتواند به واردات گاز طبیعی و برق از ایران ادامه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها