نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 97 منتشر شد. بررسی نرخ بیکاری افراد ده ساله و بیشتر نشان می‌دهد 12/2 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. روند تغییرات این نرخ حاکی از آن است که این شاخص نسبت به تابستان 96 افزایش داشته و جمعیت بیکار کشور با ۲۳۷ هزار نفر افزایش به سه میلیون و ۳۲۶ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۶۷

جمعیت شاغلین ده ساله و بیشتر در این فصل ۲۳ میلیون و ۹۵۶ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۵۸ هزار نفر افزایش داشته است.

دریافت سفته از متقاضیان مسکن مهر ممنوع است

مدیرعامل شرکت عمران پرند با تاکید بر اینکه مطالبه و دریافت سفته از متقاضیان مسکن مهر توسط پیمانکاران این طرح ممنوع است، گفت: مردم تحت هیچ شرایطی نباید به حساب پیمانکاران وجهی واریز کنند. محسن وطنخواهی در گفتوگو با تسنیم اظهار کرد: برخی پیمانکاران برای موارد کوچکی مانند مالیات بر ارزش افزوده که نباید آن را در مسکن مهر پرداخت کنند، از مردم سفته یا چک با مبالغی بین یک تا 5/1 میلیون تومان میگیرند. به مردم هم میگویند چون راهی نداریم از شما چک و سفته میگیریم. این اتفاق ممنوع است و نباید از سوی پیمانکاران انجام شود.

آغاز شناسایی مشترکان پرمصرف برق

در دستور کار قرار گرفتن اصلاح تعرفه آب و برق مشترکان پرمصرف در هیات دولت باعث شد وزارت نیرو به شرکتهای توزیع برق دستور شناسایی مشترکان پرمصرف برق را صادر کند.

به گزارش فارس، اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق که هماکنون در دستور کار هیات وزیران بوده و براساس این تصویبنامه که متمرکز بر مدیریت مصرف است قصد دارد با اعمال این تعرفهها اقلیت پرمصرف به جرگه خوش مصرفها بپیوندند.

کارشناسان بر این باور هستند که 20درصد از مشترکان بخش خانگی برق بهدلیل مصرف بیش از حد میانگین، دو برابر سایر مردم از یارانه پنهان برق بهرهمند میشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها