عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

قطعا تحریم ها نمی تواند خواسته دشمن را تامین کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید دارد که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، بر مبنای توانایی ها و امکاناتی که نظام جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است قطعا تحریم ها نمی تواند خواسته دشمن را تامین نماید.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۳۰
قطعا تحریم ها نمی تواند خواسته دشمن را تامین کند

حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه با گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب آمریکا اقداماتی را بر علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران مرتکب شده که کسی نمی تواند از آن اعلام بی اطلاعی کند گفت:کسی نمی‌تواند بگوید تا حالا آمریکا با ما رابطه دوستانه ای داشته ،اما این کشور طمع خود را از خاک ایران قطع نکرده و مقام معظم معظم رهبری در قالب امام امت همیشه سیلی محکمی بر صورت امریکا زده و خواهد زد.

وی با یادآوری وظایف مجلس در چنین شرایطی افزود: مجلس باید در قالب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ،و بر اساس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که مقرر فرمودند در مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی تمام عیاری که با آن مواجه هستیم باید متناسب با امکانات درآمدها، فروش نفت اقدام کنیم ،برنامه ریزی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد :خوشبختانه فروش نفت خلاف چیزی که دشمن ادعا کرده به میزان لازم انجام می شود، اما منابع حاصل شده باید به نحوی مورد استفاده قرار گیرد که انشاالله بتواند جبران نیازهای مردم را داشته باشد ضمن اینکه باید بتوانیم با برنامه‌های توسعه ای کشور را بدون تعطیلی وتوقف روبه جلو هدایت نماییم .

نماینده کنگاور با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با همکاری دولت تدارکات لازم برای مواجهه با توطئه های دشمن صورت گرفته است گفت: اقدامات لازم در چارچوب احکام قانون برنامه و سیاست‌های کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شده و گزارش های مردمی از دستگاه اجرایی دریافت می‌شود تا مقرراتی که لازم است در بودجه سال ۱۳۹۸ اعمال شود.

وی در خصوص اینکه چگونه مردم با خیالی راحت از توطئه دشمنان در آرامش باشند افزود:

مردم بدانند،‌کشور از نظر ذخیره ارزی ،درآمدهای نفتی و سایر منابع درآمدی در حدی است که بیش از نیاز بودجه ای کشورتامین شده و خدا را شکر به اندازه کافی منابع و کالا ذخیره شده ،که جای هیچگونه نگرانی از بابت منابع ارز ، دلار و سایر منابع مالی خارجی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در داخل کشور همه امکانات فراهم است یاد آور شد:منابع حتی بیشتر از نیاز کشور تا آخر سال تامین شده و انشاءالله برای سال ۹۸ نیز با تمهیدات صورت گرفته، ما به هر شیوه ممکن نفت خواهیم فروخت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ،ایران را کشوری مهم در تامین انرژی جهان دانست و گفت: دنیا می داند که ایران را نمی توان از معاملات نفتی حذف کند، ایران کشوری تاثیر گذار در بازار اوپک محسوب می شود که جایگزینی برای نفت این کشور در دنیا وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون مشتری های جدیدی برای نفت خود دارد افزود:مردم نباید نگرانی از بابت تحریم های نفتی داشته باشند چون این تبلیغات دشمن تنها برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی جامعه شکل گرفته است.

سلیمانی در خصوص تامین منابع مالی بودجه سال آینده نیز گفت: به دنبال این هستیم که با رعایت احتیاط لازم از نظر منابع و مصارف ، از سیستم های جبرانی ،برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم و اقشار آسیب پذیر برنامه ریزی های دقیقی داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ایران در پاسخ به اینکه آیا پیش بینی از قیمت نفت و دلار در بودجه سال آینده وجود دارد تاکید کرد:در بودجه سال آینده و امسال ،مبنای محاسبات ، پیش بینی قیمت نیست؛ چون قیمت را بازار تعیین می کند ولی تلاش این است که به مرحله ثبات برسیم تا بتوانیم امکان عرضه ،کنترل و تامین منابع مالی را متناسب با تامین منابع مالی و امکاناتی که از فروش نفت کسب خواهیم کرد فراهم کنیم.

سلیمانی در ادامه یادآورشد: هم اکنون شرایطی فراهم شده که کشور را از شر دلار خلاص کنیم و به ارزها وپول های دیگر رایج دنیا که مورد قبول طرفین معامله است روی بیاوریم .

نماینده کنگاور گفت: شیوه دیکتاتوری آمریکا ،فرصتی را برای جمهوری اسلامی ایران پیش آورده است که با همت و همبستگی ملت ایران از این ترفند ها عبور کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها