سرخپوشان با شکست در بازی رفت فینال آسیا چشم به آزادی دوخته‌اند

نیمه تلخ فینال برای پرسپولیس

پرسپولیس ایران در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا با دو گل مغلوب کاشیما آنتلرز شد تا همه نگاه‌ها به بازی برگشت و ورزشگاه آزادی باشد.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۸۴

قرمزهای ایران در حالی به ژاپن رفتند که زمان کافی برای استراحت داشتند. در حالی که آنتلرز مجبور شد چهار روز قبل در لیگ ژاپن برابر سرزو، تیمی از اوزاکا بازی کند. با وجود استراحت نسبتا کافی اما آن نمایش بینقص دیدار رفت در خانه السد را از بازیکنانمان ندیدیم. تیمی را در زمین دیدیم که بیش از اندازه خسته بود. گرچه 10 دقیقه ابتدایی آنها بسیار امیدوارکننده بود؛ اما در ادامه آن نمایش دلخواه و مطلوب را ندیدیم. هر چه از زمان بازی میگذشت، خستگی بازیکنان ما بیشتر به چشم میآمد و همین خستگی، عصبیترشان میکرد. این عصبانیت بیدلیل بازیکنان، در نهایت کار دست پرسپولیس داد و این تیم در دقیقه 2+90 از وجود سیامک نعمتی محروم شد.

بازیکنی که با دریافت کارت زرد دوم، بازی برگشت را از دست داد. پرسپولیس میتوانست شجاع را هم در این بازی و همینطور دیدار برگشت از دست بدهد. نکته بارز پرسپولیس نبود تمرکز بود.

بازیکنان این تیم به شکل محسوسی سردرگم بازی میکردند و مشخص نبود چه بر این تیم گذشته که این گونه بازی میکند. بجز 10 دقیقه ابتدایی، دیگر دقایق بازی بدون تعصب از آن تیم حریف بود. بر خلاف بازیکنان پرسپولیس، ژاپنیها خوب میدانستند از بازی و توپ چه میخواهند و در پایان این بازی بابرنامه به دو گل رسیدند. هر دو گل نماینده ژاپن را برزیلیها به ثمر رساندند. لئو سیلوا (58) و سرجینیو (70). البته این پایان کار نیست. پرسپولیس هنوز یک بازی دست نخورده در تهران دارد و موظف است به آن فکر کند. در ورزشگاهی که باید برای نماینده ژاپن جهنم شود. آنچه تماشاگران پرسپولیس باید بدانند این است که از دقیقه یک تا دقیقه 90 کنار تیمشان باشند و یک دقیقه هم خاموش نشوند. درست شبیه همان کاری که تماشاگران ژاپنی کردند.

برانکو از همین امروز باید به آنالیز بازی رفت بپردازد و نقاط قوت تیم حریف و نقاط ضعف تیم خود را به خوبی ببیند. او 10 دقیقه ابتدایی را هم باید به خوبی آنالیز کند.

برانکو: به کامبک امیدوارم

برانکو ایوانکوویچ ،سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: داور بازی رفت مایوسم کرد. به کاشیما بابت این پیروزی تبریک می‌گویم اما ما نسبت به داوری که در این بازی انجام شد کاملا ناامید هستیم. موقعیت‌های خوبی داشتیم که می‌توانستیم برنده بازی شویم اما این اتفاق نیفتاد. اوایل بازی باید یک کارت قرمز به بازیکن حریف داده می‌شد و در موارد دیگر هم داور میلیون‌ها سوت برای ما نزد. در بازی برگشت 80 هزار نفر ما را حمایت می‌کنند و هیچ چیزی غیرممکن نیست. بازی خیلی سختی در پیش است اما ما تلاش می‌کنیم قهرمان آسیا شویم. ما از سوی هوادارانمان حمایت می‌شویم. کار بسیار سخت است اما امیدواریم و می‌خواهیم تمام تلاشمان را انجام دهیم و امیدوارم کامبک کنیم.

حسینی: به ما ظلم شد

سیدجلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کار سیامک نعمتی اشتباه بود و او با یک حرکت بچگانه اخراج شد. داور نمی‌توانست درست تصمیم بگیرد چون تحت تاثیر فضای ورزشگاه بود. بازیکنان ما هم یک مقدار عصبی بودند. مسافتی طولانی را طی کرده بودیم و خواب ما خیلی خوب تنظیم نشده بود، یک نیمه این بازی تمام شد و یک نیمه سخت در تهران باقی مانده، امیدوارم هواداران به ورزشگاه بیایند و مردم دعا کنند تا در بازی برگشت بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. داور اشتباهاتی عجیبی داشت که این اشتباهات آن هم در فینال آسیا یک ظلم است. با این حال ما باید خودمان را برای بازی برگشت آماده کنیم. کاشیما یک تیم کاملاً حرفه‌ای است ولی ما کاملاً تلاش می‌کنیم تا نتیجه این بازی را در تهران جبران کنیم. متاسفانه در آن بازی نعمتی را نداریم. کار او اشتباه بود این بازیکن می‌داند ما شرایط سختی داریم و این کارها بچگانه است. این اتفاق یک ضربه بزرگ به ما زد، اما امیدواریم در بازی برگشت جبران کنیم.

کامیابینیا: داور ضعیف بود

کمال کامیابی نیا، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم، کاشیما هم تیم خوبی بود ولی در نیمه دوم روی دو اتفاق گل خوردیم. نیمه اصلی بازی در تهران است و این تیم تیمی نیست که نتوانیم آنها را شکست بدهیم. توانایی بردن آنها را داریم. امیدوارم باحمایت هواداران بتوانیم این تیم را شکست بدهیم. در نیمه اول آنقدر قلدر بازی کردیم که در نیمه دوم افت کردیم. از نظر ساعت هم دچار مشکل شده بودیم. کار در تهران سخت است ولی باید حریف را شکست بدهیم. امیدوارم داور بازی برگشت اینقدر بد نباشد. داوری امروز خیلی بد بود، او خطاهای خنده‌دار می‌گرفت و مربی آنها هم مرتب اعتراض می‌کرد و در کل جو داوری به نفع آنها بود. اخراج نعمتی هم سختگیرانه بود.

عسگری: بازیکنان ایرانی بد عادت شدهاند

حسین عسگری، رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در مورد نحوه قضاوت داور چینی در بازی پرسپولیس و کاشیما در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: داور دو نیمه کاملا متفاوت را پشت سر گذاشت. در نیمه اول او اشتباه قابل ملاحظهای انجام نداد، فقط در یکی دو مورد میتوانست به سود پرسپولیس و حتی کاشیما اعلام خطا کند که این خطاها را اعلام نکرد؛ اما تشخیص او در پنالتی نبودن ضربه علیپور هم بسیار خوب بود، زیرا توپ به سر بازیکن ژاپنی خورده بود نه دستش. در نیمه دوم اما داور متزلزل نشان داد و تصمیماتی که گرفت، اشتباهاتی در آن بود. گل دوم تیم کاشیما به نظر در موقعیت آفساید به ثمر رسید گرچه زننده گل در موقعیت آفساید نبود اما یک مهاجم دیگر در آفساید قرار داشت که روی مدافع پرسپولیس اثر گذاشت. کارت زردی هم که به شجاع خلیلزاده نشان داد درست نبود، اما متوجه نشدم چرا نعمتی کارت زرد دوم را گرفت. متأسفانه بازیکنان ایرانی در لیگ برتر بد عادت شدهاند، آنها مدام به داور اعتراض میکنند و به همین دلیل هم در مسابقه بینالمللی مثل فینال لیگ قهرمانان مدام به داور معترض شدند و نتیجهاش را دیدند.

منشا: چوب اشتباهاتمان را خوردیم

گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس تلاش خوبی در بازی داشت و از سایت‌های مختلف آنالیز بازیکنان، نمره فنی قابل توجهی گرفت اما در گلزنی یا طراحی گل ناموفق بود تا در دیدار مقابل کاشیما نتواند برای تغییر نتیجه به تیمش کمکی کند. با این حال او نیز از امیدواری نسبت به بازی برگشت صحبت می‌کند. منشا بعد از بازی به ما گفت: «برای ما بازی خوبی نبود با این‌که همه بیشتر از توان‌شان زحمت کشیدند ولی نتوانستیم به نتیجه‌ای که می‌خواهیم و هدفی که داشتیم برسیماو اضافه کرد: «اگر آن توپ که در اوایل بازی به دست آوردیم، وارد دروازه می‌شد، همه چیز تغییر می‌کرد و می‌توانستیم به کسب پیروزی امیدوار باشیم ولی متاسفانه با این‌که غیر از آن هم، چند فرصت دیگر داشتیم، در زدن گل ناکام بودیم. در سمت دیگر هم، روی اشتباهات خودمان گل خوردیم و بازنده شدیماین بازیکن اضافه کرد: «به ژاپنی‌ها در زمین هم گفتیم که باید در بازی بعدی به تهران بیایند و آنجا، پرسپولیس با بیش از 90هزار تماشاگر منتظرشان است. بازی برگشت را می‌بریم و جام را بالای سرمان خواهیم برد. این قهرمانی برایمان مهم است و نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم. باز هم می‌گویم متاسفانه بازی را از دست دادیم ولی خوشبختانه فرصت‌های خوبی برای جبران وجود داردمهاجم سرخپوشان در نهایت گفت: «همه بازیکنان نسبت به کسب پیروزی در بازی برگشت و کسب قهرمانی امیدوار هستند. البته از این شکست ناراحتیم ولی فرصتی باقی مانده تا در تهران، این باخت را جبران کنیم.

امیدوارم در دیدار برگشت، داوری تاثیری بر نتیجه نداشته باشد و بتوانیم با تمرکز بالا کار را تمام کنیم

گرشاسبی: هواداران آماده بازی برگشت باشند

حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معتقد است هنوز هیچ چیز تمام نشده و همه باید امیدوار به بازی برگشت باشند. او که در ژاپن و در جایگاه ویژه ورزشگاه کاشیما آنتلرز در شهر ایباراکی شاهد دیدار تیمش در فینال رفت بود، بعد از بازی به ما گفت: «تصور همه مان این بود که بتوانیم کاشیما را شکست بدهیم اما شرایط به شکل دیگری رقم خورد و با شکست به ایران برمیگردیم.» او اضافه کرد: «البته این پایان کار ما نیست زیرا امیدواریهای زیادی به بازی برگشت داریم و با روحیه بالا به کشورمان میآییم تا بتوانیم راهی برای شکست کاشیما پیدا کنیم. هیچ اتفاقی بعید نیست و اگر اتحادمان را حفظ کنیم، بدون شک میتوانیم در بازی برگشت کار را تمام کنیم. در دیدارهای قبلی نیز، وقتی کار به بازی برگشت رسید، عملکردمان بهتر بود و توانستیم حریفان را از پیشرو برداریم. حالا هم میتوانیم این کار را تکرار کنیم چون کاشیما هم تیمی بود که تاثیرپذیر نشان داد و انشاءا... با درایت کادرفنی و تلاش بازیکنان، حریف را روز شنبه هفته آینده از قهرمانی دور میکنیم.» مدیرعامل سرخپوشان در مورد طرفداران پرسپولیس نیز گفت: «از آنها میخواهم خود را برای بازی برگشت آماده کنند. هنوز اتفاقی رخ نداده و این تنها یک نیمه از فینال بود. امیدوار و خوشبین هستیم تا در فینال دوم تیم برنده و قهرمان باشیم. از این رو میگویم باید همه ما و همه طرفداران برای بازی برگشت آماده باشند. شاید با این شکست، کارمان سخت شده باشد، اما امیدواریمان را از دست نمیدهیم و میخواهیم در تهران، کار بزرگی رقم بزنیم.»

او در نهایت اضافه کرد: «از سفیر ایران در ژاپن ممنونم. همچنین تماشاگرانی که در ژاپن ما را تنها نگذاشتند. آنها قبل و حین بازی بشدت بازیکنان را تشویق کردند و عامل بزرگی برای موفقیت تیم به حساب میآیند. همهمان امیدواریم در بازی برگشت بتوانیم همه چیز را عوض کنیم.»

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها