درباره شخصیت های زرد اینستاگرامی که نوع رفتارشان ترکیه را هم عاصی کرد

شاخ های از همه جا رانده

مثل آب خوردن به هم فحش می دهند. امروز قهر هستند، فردا آشتی. یک روز کلیپ چاقو‌کشی شان با هم در می آید روز دیگر کنار استخر در حال رقص بندری هستند. منظورم همین وحید خزایی و داوود هزینه و چند شاخ مجازی دیگر است که ترکیه را به عنوان پاتوق خود انتخاب کردند. جنس حضور این افراد که عموما ثبات شخصیت ندارند اینقدر زیاد شده که خیلی از ایرانی های مقیم ترکیه نگران اثرات بدی شدند که حضور این افراد برای دیگر ایرانی ها ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۰۵

این افراد از کجا می آیند؟

عموما افراد بزهکاری هستند که بنا به یک کلاهبرداری یا تعقیب قضایی در ایران به صورت زمینی به ترکیه رفتند. وحید خزایی یکی از این افراد است که به واسطه عکسهای متعددش با دخترهای مختلف و شاکی خصوصی روانه زندان شد ولی بعد از دستگیری مدعی شد اکثر این عکس ها متعلق به همسر برادرانش است و او به دلیل لو رفتن این عکس ها از تمامی افراد نشر دهنده شکایت می کند و درآخر هم این جمله معروف را گفت: پلیس فتا حواسش به همه چیز است.

خداحافظی با زن داداش ها!

خزایی بعد از صدور حکم قضایی به ترکیه رفت. سفری که گویا دستش را برای رفتارهایی که دیگر نیازی به نظارت پلیس فتا ندارد باز گذاشت. حالا با خیال راحت می توانست آنچه را که میخواست در صفحه مجازی خود بنویسد و نشر دهد و هر روز با حضور یک دختر بخت برگشته، عرض اندام کند.

از دید خیلی از کاربران توجه بیش از حد به خزایی به خاطر رفتارهای خنده دار او بود اما یک پخش زنده در اینستاگرام روی دیگر این ماجراها را نشان داد: این دختر خبر از پل ارتباطی میدهد که به واسطه شاخ های مجازی در ترکیه، دخترهای ساده ایرانی را با وعده زندگی مرفه و بدون محدودیت به ترکیه می کشانند و با قبول چند ماهی هزینه اسکان و خوراک آنها را برای رفتارهایی که می خواهند شرطی می کنند.

به طور مثال یکی از این دخترها که لیسانس حقوق داشت در ویدئویی که منتشر کرده این طور درباره خزایی می گوید: به دایرکت گوشی اش رفتم و سلامی کردم. شنیده بودم جواب دایرکت کسی را نمی دهد اما جواب من را داد. سلام و احوال پرسی گرمی کرد و بعد از اینکه فهمید تحصیلاتم چیه حسابی با حقوق و درس خوندن شوخی کرد و دعوتم کرد که به ترکیه بیام. جالب اینجا بود که به من گفته بود که هزینه این سفر هم با تو هست و من فقط اسکان و خورد و خوراک را تهیه می کنم در این سه ماه که آنجا بودم با تهدید و ارعاب چند نفری به من تجاوز کردند و از رفتار چند نفر هم معلوم بود که از آنها در ازای در اختیار دادن من پول گرفته است. خزایی من را تهدید می کرد که اگر از این ماجرا کسی باخبر شود سرم را زیر آب می کند.

اظهارات این دختر را می توان با دستگیری یکباره خزایی توسط پلیس ترکیه راستی آزمایی کرد. خزایی اما بعدها دلیل این دستگیری یک ماهه را توهین به آتاتورک دانست در صورتیکه طبق قانون اساسی ترکیه هرگونه توهین به آتاتورک 5 سال حبس دارد و بازداشت های یک ماهه معمولا به دلیل شکایت های خصوصی اتفاق میافتد.

در طرف دیگر ماجرا داوود غفاری یا همان داوود هزینه هم که با تک جمله "تمام هزینه ها برای تو می شود" کم کم خود را در اینستاگرام به اصطلاح بالا برد. همنشینی هر روزه با دخترهای مختلف و ادعای صرف هزینه برای دیگران از داوود هزینه یک شخصیت عجیب و غریب ساخت.

قمار وارد می شود

تقریبا تمام این شخصیت های غیرعادی ایرانی در ترکیه یک سایت قمار نیز دارند که پیشوند یا پسوند آن ها را یدک می کشد. داوود هزینه، پویان مختاری، وحید خزایی، بهادر وحشی و ... با سایت های قماری که درگاه های قانونی بانکی دارد از ایران برای خود مشتری جذب می کنند.

هر چند وقت یک بار هم با نشر یک عکس مدعی می شوند این سایت توسط شریک نارفیقشان کلاهبرداری شده و پول های مردم از بین رفته است. حالا اما خبرهای تازه حکایت از دیپورت این اپوزیسیونهای غیرعادی دارد. افرادی که ترکیبی هستند از خلاف های مختلف؛ از اعتیاد و پولشویی گرفته تا قاچاق انسان و توهین به مقدسات. رفتاری که نشان میدهد هیچ کشوری این سیاق و رفتار را نمی پذیرد. چهایران، چه ترکیه و چه هر کشور دیگری. اقدامات مجرمانه وحید خزایی و داوود هزینه باعث شد، با درخواست پلیس فتا برای آنها اعلام تحت تعقیب شده و نام آنها به پلیس اینترپل اعلام شد. به گفته سردار هادیانفر،پلیس فتا اقدامات این مجرمان فراری را زیر نظر دارد و آنها در ترکیه با راه اندازی سایت های شرط بندی ، گردش مالی حساب هایشان میلیاردی شده است.

در پست هایشان به یکدیگر توهین می کنند. فحش می دهند، تهدید می کنند. گویی خاک ترکیه را با سر گردنه اشتباه گرفتند. اما این همه ماجرا نیست. دعواهای این افراد که بعضا در فضای مجازی شاهد آن هستیم خیلی اوقات ساختگی است. مثلا اول، فیلمی بیرون می آید که دونفر از این افراد در میدان اصلی استانبول روی هم چاقو میکشند. بعد رجزخوانی آن ها داغ می شود و بعد از مدتی که از لحاظ دنبال کننده حسابی این دعوا اثرگذاشت حالا با یک آشتی جانانه شوک دیگری به مخاطب می دهند.

خیلی از این افراد که دستشان را از جامعه کوتاه می بینند سعی در تهییج جوانان دارند. حس شان این است که این تعداد از دنبال کننده هایشان ارتش رهایی بخش هستند و میتوانند با رفتارهای هیجانی آن ها را به جان کشور بیندازند.

در تقویم های ساختگی ضدانقلاب نقش فعال ایفا می کنند و تلاش دارند با همان لحن جاهلانه خود تابو توهین به مقدسات را بشکنند. این رفتارهای عجیب به حدی غیرقابل هضم است که بسیاری از دنبال کننده های آنان را هم اذیت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها