تقریبا یک سال از زلزله کرمانشاه می‌گذرد. متاسفانه وضعیت مردم سر پل ذهاب هنوز سر و سامان نیافته است. شرایط این خطه از کشور آنچنان که در برخی رسانه‌ها روایت می‌شود به قول معروف گل و بلبل نیست. هنوز بسیاری از وعده‌های مسؤولان در مقام حرف باقی مانده و اجرا نشده است. صحت و سقم این وضعیت در شیوه زندگی زلزله‌زدگان سرپل ذهاب که هنوز در چادر و کانکس‌ها به‌سر می‌برند کاملا مشخص است.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۳۵

باید تاکید کرد یک سال زمان کمی نیست، اما هر روز به مشکلات مردم زلزلهزده افزوده میشود، به گفته کارشناسان دراین مدت دستکم باید60 درصد از مشکلات مردم این منطقه ساماندهی میشد در حالی که تاکنون حدود30، 40 درصد از وضعیت زلزلهزدگان بهبود یافته است. حضور گروههای جهادی تاثیرات مثبتی درروند بهبود و پیشرفت اوضاع مردم این منطقه داشته است. نمیشود نقش پررنگ گروههای جهادی سپاه و خاتم را نادیده گرفت و وجود چنین گروههای حمایتی و انساندوستانهای لازم و ضروری است.

این در حالی است که برخلاف گروههای جهادی کم نیستند افرادی که به بهانه کمک و همدردی قدم به این مناطق گذاشته، اما نیتشان سرمایهگذاریهای شخصی بوده است.

نقش اصلی در رفع مشکلات زلزلهزدگان را بنیاد مسکن بر عهده دارد.در واقع امری ضروری است که این نهاد بهکارگیری بستههای حمایتی خود را در دستور کار قرار دهد. به هر حال اگر برنامهریزیها در رابطه با ساماندهی این مناطق به همین منوال پیش برود چیزی نیست جز نمونهای بارز از جفا که در حق مردم سر پل ذهاب شده است، چرا که زلزلهزدگان این روزها با مشکلاتی بسیاری دست و پنجه نرم میکنند. سپری کردن گرمای تابستان و سرمای این روزها با کمترین امکانات، وجود حشرات و فضولات حیوانی در کنار چادرها، کمبود سرویسهای بهداشتی و حمام در مناطق اسکان زلزلهزدگان واقعیتی غیرقابل انکار است که آنها را با مشکلات فراوانی روبهرو کرده است. در این شرایط باید هرچه بیشتر بر اعزام گروههای جهادی به این مناطق تاکید کرد، گروههایی که واقعا بتوانند گره از کار مردم باز کنند، زیرا اگر گروهها آموزشهای لازم را ندیده و تجهیزات لازم را نیز در اختیار نداشته باشند نمیتوانند چارهساز باشند.

احمد صفری

نماینده کرمانشاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها